ایرنا: دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) روز سه شنبه گزارش داد بهای سبد نفت خام این سازمان شامل 11 نوع نفت کشورهای عضو با چهار سنت افزایش به 59دلار و 70سنت در هر بشکه رسید.
کد خبر: ۱۱۸۴۰۹

در عین حال در بورس لندن بهای نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژانویه به 63دلار و 26سنت رسید که نسبت به روز قبل یک دلار و 19سنت کاهش داشت . در بورس جهانی نیویورک نیز بهای نفت خام پایه وست تگزاس اینتر مدییت برای تحویل در ماه ژانویه به 62دلار و 38سنت رسید که نسبت به روز قبل شش سنت کاهش نشان می دهد. همچنین رئیس اوپک و وزیر نفت نیجریه اعلام کرد: یک میلیون بشکه مازاد نفت در بازارهای جهانی وجود دارد. خبرگزاری فرانسه از ابوظبی به نقل از خبرگزاری امارات گزارش داد، ادموند دائوکورو در حاشیه همایش گاز در ابوظبی مازاد کنونی عرضه نفت به بازار را حدود یک میلیون بشکه در روز برآورد کرد. وی همچنین اظهار کرد: وزرای نفت اوپک تمامی ابعاد موقعیت بازار نفت در نشست دسامبر سال جاری در ابوجای نیجریه را بررسی و تصمیم مناسب را اتخاذ خواهند کرد. اظهارات دائوکورو مبنی بر وجود یک میلیون بشکه نفت مازاد در بازار ، سه روز بعد از آن که وی پیش بینی کرد اوپک سهمیه تولید را به میزان حداقل 500هزار بشکه در روز در نشست ابوجا کاهش دهد ، مطرح شد.

50 میلیارد دلار سرمایه گذاری برای مقام دومی اوپک

یک موسسه مطالعاتی خارجی اعلام کرد ، ایران برای حفظ جایگاه خود در بازار جهانی نفت خام تا 5 سال آینده باید 50میلیارد دلار در این بخش سرمایه گذاری کند. به گزارش فارس و به نقل از آی تی پی ، موسسه سرمایه گذاری نفت عربی طی گزارشی ، خاورمیانه را کانون تامین انرژی مورد نیاز جهان معرفی کرده است . براساس این گزارش منطقه خاورمیانه 67 درصد ذخایر اثبات شده نفت جهان و 44 درصد ذخایر گازی جهان را در خود جای داده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها