مرتضی سرهنگی را خیلی‌ها می‌شناسند، همه آنها که ادبیات انقلاب و بخصوص جنگ تحمیلی را دنبال کرده‌اند، خوب می‌دانند از چه مردی حرف می‌زنیم، مردی که همیشه در دفترش روی مراجعان باز است و میز کارش پر است از کتاب‌ها چاپ شده و نشده، قدیمی‌ها و تازه از راه رسیده‌ها، همه منتظرند تا بررسی‌شان کند و گاهی دستی به سر‌و رویشان بکشد، به نویسنده‌ها کمک کند و راهنمایی‌شان کند، تا نتیجه کار اتفاق بهتری باشد. او بیش از هر کسی این سال‌ها پای خاطره‌های دوره جنگ ایستاده تا جمع آوری شوند و فرصت داشتنشان از کف نرود.
کد خبر: ۱۱۸۲۳۵۱

قرار است مراسم رونمایی از مستند پرتره مرتضی سرهنگی با عنوان «متولد آذر» در تالار سوره حوزه هنری و با حضور شخصیت‌های فرهنگی، ادبی و سینمایی کشور برگزار شود. به همین مناسبت سراغ فعالیت‌های تاثیرگذار سرهنگی به‌عنوان مدیر دفتر هنر و ادبیات مقاومت حوزه هنری رفتیم و فعالیت‌هایش را از جنبه‌های مختلف بررسی کردیم. این مطالب را می‌توانید در همین صفحه و صفحه بعد بخوانید و اگر هم فرصتش را داشتید راهی حوزه هنری در خیابان سمیه شوید و مستند «متولد آذر» را تماشا کنید.
همکاران ما در گروه سینما امروز سراغ یکی از فیلم‌های در حال اکران؛ فیلم «مارموز» ساخته کمال تبریزی رفتند که این روزها اظهارنظرهای متفاوتی هم درباره‌اش می‌شود و خلاصه بازار فروش و حواشی‌اش هر دو با هم گرم است. همچنین به این بهانه سری هم به میدان فیلم‌های سینمایی سیاسی در دنیا زده‌اند و رسیده‌اند به ایران. اینجا هم حسابی توقف کرده و محصولات سینمای سیاسی در ایران را بررسی کردند و آخرش هم نکات کلیدی و مهمی را درباره مارموز مطرح نمودند. این مطلب را در صفحه 11 امروز بخوانید و ببینید تا چه اندازه با نکات مطرح شده موافق هستید، خوشحال می‌شویم اگر فیلم را دیده و مطلب را می‌خوانید، نظراتتان را با ما در میان بگذارید.
می‌خواهید صاحب کتاب شوید و یک عنوان نویسنده کنار اسمتان الصاق شود؟ حتی اگر کسی کتابخوان هم نباشد باز هم این پیشنهاد جذاب می‌تواند وسوسه‌اش کند که چه اشکالی دارد نه چک بزند و نه چانه و بشود یک نویسنده که کتابش را برای دوستان و آشنایانش امضا کند. این اتفاقی است که در حال حاضر با آن روبه‌رو هستیم و از پدیده کتابسازی داریم به نویسنده‌سازی می‌رسیم! در صفحه 12 امروز هم این ماجرا و اتفاقات مرتبط با آن را بررسی کرده‌ایم تا ببینیم بالاخره نویسنده‌ شدن به همین راحتی‌هاست یا نه البته در این مسیر به تمام مسوولان مرتبط هم مراجعه کردیم و هرچند آنها پاسخگو نبودند سعی کردیم سر از این ماجرا درآوریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها