مرروی بر اتفاقات دنیای فوتبال در سالی که گذشت

مستطیل سبز در سال 2018

ســـال فـوتبالی 2018 بــــا تمام حواشـی‌اش به پایان رسید و در ذهـــــن برخی هواداران لحظاتی شاد از مستطیل سبز به‌جا ماند و برخی دیگر نیز در سالی که گذشت، تجربه‌ای تلخ داشتند. در ادامه اتفاقات و حواشی را مرور می‌کنیم که در یک‌سال گذشته بیش از همه مورد توجه قرار گرفت.
کد خبر: ۱۱۸۲۲۴۴

جام‌های قهرمانی
مطمئنا در سالی که جام جهانی برگزار شود، بخش زیادی از اتفاقات و حوادث فوتبالی به آن یک ماه مربوط می‌شود. تیم هماهنگ و منسجم فرانسه با هدایت دیدیه دشان توانست با ستاره‌هایی همچون امباپه و گریزمان برای دومین بار در تاریخ خود به مقام قهرمانی در جام جهانی برسد. در فوتبال اروپا هم رئال مادرید توانست در لیگ قهرمانان اروپا هت‌تریک کرده و سیزدهمین جام را به سانتیاگو برنابئو ببرد. از لحاظ جوایز فردی نیز لوکا مودریچ به موفقیتی رسید که هنوز هیچ بازیکنی در دنیای فوتبال به آن نرسیده است. او به دلیل کسب قهرمانی با رئال در اروپا و نایب‌قهرمانی با کرواسی در جام‌جهانی جایزه بهترین بازیکن سال، توپ طلا و بهترین بازیکن جام‌جهانی را به خود اختصاص داد. اما بی‌شک یکی از جنجالی‌ترین قهرمانی‌های به دست آمده در سال 2018 مربوط به فینال لیبرتادورس بود که دو تیم رقیب ریورپلاته و بوکا ‌ونیوز به مصاف هم رفتند. در نهایت و پس از یک ماه جنجال و کلی حاشیه، ریور توانست چهارمین قهرمانی خود را در این مسابقات در اسپانیا جشن بگیرد.

به پایان خط رسیده‌ها
در سالی که گذشت ستاره‌ها و فوتبالیست‌هایی از مستطیل سبز خداحافظی کردند که یادآور لحظات شاد و غمگینی در ذهن هواداران بوده‌اند. بی‌شک یکی از مهم‌ترین بازیکنانی که در سال 2018 بازنشستگی خود را اعلام کرد، رونالدینیوی برزیلی بود. خاطرات زیادی از شاعر فوتبال در ذهن‌ها باقی ماند، اما بی‌شک یکی از درخشان‌ترین لحظات روزی بود که بارسا با درخشش رونالدینیو توانست رئال را در سانتیاگو برنابئو شکست دهد و طرفداران تیم مادریدی ایستاده، ستاره برزیلی را تشویق کردند. خداحافظی یک بازیکن دیگر هم برای طرفداران چلسی بسیار تلخ بود. دیدیه دروگبا، مهاجم ساحل عاجی که سال‌های درخشانی در استمفورد بریج داشت و حتی با آبی‌های لندن به قهرمانی در اروپا رسید، در 40 سالگی و در آخرین بازی لیگ آمریکا خداحافظی کرد. جو کول، جان تری، مایکل کریک و آندری آرشاوین دیگر بازیکنان سرشناسی بودند که در سال 2018 به پایان خط فوتبالی خود رسیدند.

گل‌های به یاد ماندنی
در میان تمام گل‌هایی که در یک سال اخیر در دنیای فوتبال به ثمر رسید، بی‌شک می‌توان گل‌های فوق‌العاده زیبای کریس رونالدو و گرت بیل در ترکیب رئال در نیمه‌نهایی و فینال لیگ قهرمانان اروپا را زیباترین گل‌های سال گذشته دانست. در جام‌جهانی هم گرچه گل‌های زیادی به ثمر رسید، اما گل گرانیت‌‌ژاکا در ترکیب تیم ملی سوئیس به صربستان رنگ و بوی سیاسی به خودش گرفت. این بازیکن اصالتا کوزوویی با شادی گل معروف خودش (نشان دادن عقاب ملی آلبانی با دست) خواست به نحوی رنج هموطنانش توسط صرب‌ها در دهه 90 میلادی را نشان دهد. از دیگر اتفاقات مهم سال گذشته می‌توان به انتقال پر سر و صدای رونالدو به یوونتوس اشاره کرد. او پس از 9 سال حضور در سانتیاگو برنابئو و کسب کلی جایزه فردی و تیمی به تورین رفت تا به قول خودش چالش جدیدی را تجربه کند. اینیستا هم بعد از نزدیک به دو دهه حضور در بارسا از این تیم خداحافظی کرد و به فوتبال ژاپن رفت تا مردم شرق آسیا از دیدن هنرنمایی‌های او لذت ببرند. در این میان، سال فوتبالی خوبی برای لیونل مسی رقم نخورد و حذف از لیگ قهرمانان و همچنین جام‌جهانی موجب شد اعجوبه آرژانتینی روزهای تلخی را تجربه کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها