گزارش جام‌جم از یک سالن سینما در مشهد که قیمت بلیت آن 50 هزارتومان است

سینمای از ما بهترون

این سینماهای قدیمی رو به زوال و نابودی، گرچه شاید خاطرات خوشی از گذشته را در شما زنده می‌کند، اما تا می‌خواهید همه آن عیش‌های سینمایی را در قالب فلاش بکی به یاد بیاورید، خشونت و بی رحمی صندلی‌های پارینه سنگی، بلافاصله شما را به زمان حال می‌آورد و رو به پرده‌ای زهواردررفته و خط و خشدار «میخکوب» می‌کند. اما خوشبختانه چند سالی است، پردیس‌های سینمایی با سالن‌هایی مجهز و برخورداری از صدا و تصویری خوب، طعم فیلم دیدن راحت تر را به تماشاگران چشانده اند و مخاطبان می‌توانند تا اندازه‌ای با معیارهای روز و استاندارد سینمای دنیا فیلم ببینند. هرچند سطح و کیفیت ساخت و جذابیت غالب فیلم‌های ایرانی در سال‌های اخیر، بیشتر مناسب همان سینماهای تاریخ مصرف گذشته هستند و انصافا حیف است به اندازه پردیس‌ها برای آنها هزینه شود. ولی اخیرا مطلع شدیم یک سالن سینمای وی.آی.پی در مشهد، معیارهای راحتی و کیفیت تماشا را در سینمای ایران، فراتر از اینها برده و می‌توانید در یک فضای لوکس و مبله به تماشای فیلم‌ها بنشینید. البته این تماشا به همین راحتی‌ها هم نیست و شما باید سر کیسه را شل کنید و به ازای هر بلیت، مبلغ 50 هزار تومان را بپردازید. درواقع این مبلغ در ظاهر و نگاه اول برای یک فیلم کمی بالا، عجیب و دور از ذهن به نظر می‌رسد و می‌توان از این سالن سینما به عنوان سالنی شیک و گران قیمت و اعیانی نام برد؛ سینمایی مخصوص از ما بهتران! جالب این‌که معمولا و موقع سر زدن گهگاهی به سایت بلیت‌فروشی آنلاین، مشاهده می‌شود که هیچ‌کدام از بلیت‌های این سینما فروش نرفته است، برای همین کنجکاو شدیم که سراغ مدیر پردیس سینمایی اطلس مشهد، پیام دارابی برویم تا از چند و چون این سالن و چرایی این قیمت بپرسیم، اما وقتی امکان صحبت با ایشان فراهم نشد محسن بدرقه، معاون این مجموعه پاسخگوی سوالات و ابهامات ما در این زمینه شد.
کد خبر: ۱۱۸۰۹۹۵

فیلم دیدن با پذیرایی

معاون پردیس سینمایی اطلس مشهد در گفتوگو با جامجم، تماشای فیلم در سالن وی.آی.پی این مجموعه را همراه با پذیرایی دانست و گفت: تماشاگران موقع فیلم دیدن و در هر سئانسی میتوانند از خدمات کافی شاپ و بوفه پردیس استفاده کنند.

قابل توجه جیب همه مشهدیها

پردیس سینمایی اطلس در بزرگراه شهید کلانتری و میدان حافظ مشهد مقدس قرار دارد که جزو مناطق اعیاننشین و لوکس نیست و به لحاظ اجتماعی و طبقاتی در بافت متوسط شهر است. وقتی از بدرقه میپرسیم که آیا قیمت بلیت سالن وی.آی.پی این مجموعه با جیب مردم منطقه مطابقت دارد یا نه، پاسخ داد: مجتمع اطلس به تمام شهر مشهد خدمات میدهد، حتی ما از شهرستانهای اطراف مثل چناران نیشابور هم تماشاگر داریم. این مجموعه صرفا چون در این منطقه از مشهد قرار دارد، بنا نیست فقط به مردم این بخش خدمات دهد، بلکه ما میزبان مهمانانی از منطقههای دیگر مشهد چون وکیلآباد، سجاد و هاشمیه هم هستیم.

معاون پردیس سینمایی اطلس درباره این سوال که اصلا این سالن تماشاگر دارد، گفت: قطعا این سالن تماشاگر دارد، حالا یا فروش از طریق کانتر است یا از طریق رزرو بلیت. ما هر روز فروش داریم و به محض خرید بلیت از سوی تماشاگران و در لحظه انجام، مبالغ در سایت بارگذاری و سئانس تعریف میشود. در واقع هیچوقت اینگونه نبوده که ما جدا از بلیتفروشی آنلاین، سالن را در اختیار تماشاگر قرار دهیم؛ فیلمی بدون تعریف سایت اینجا اکران نمیشود. درمجموع سالن وی.آی.پی، یکی از سالنهای پرمخاطب پردیس سینمایی اطلس مشهد است.

بدرقه در ادامه به نکته جالبی اشاره میکند که چندان دور از ذهن هم نیست؛ اینکه چون ظرفیت این سالن محدود است، بیشتر تماشاگران آن خانوادههایی هستند که میخواهند بهصورت خصوصی و آسوده در یک سالن سینما فیلم ببینند. استقبال از این سالن هم مطابق روند اقبال مخاطبان به سالنها و سینماهای دیگر است، یعنی حتی یک سالن معمولی با ظرفیت 200 نفر هم که همیشه تکمیل نیست و بهجز سئانسهایی، در هر نوبت نمایش حدود صد بلیت آن به فروش برسد.

به گفته معاون پردیس سینمایی اطلس مشهد، بلیت سالن وی.آی.پی شامل تخفیف نیم بها در روزهای سهشنبه نمیشود، چون این سالن اساسا نیم بها ندارد. اما قیمت بلیت دیگر سالنهای این مجموعه، مثل دیگر سینماهای کشور در روزهای سهشنبه، نیم بهاست.

سالن سی.آی.پی

پردیس سینمایی اطلس مشهد، علاوه بر سالن وی.آی.پی، یک سالن سی.آی.پی و تشریفات هم دارد که هم کف آن موکت است و هم از نظر نور، صدا و تصویر از کیفیت بالاتری نسبت به سالنهای معمولی برخوردار است. به گفته معاون پردیس سینمایی اطلس، اینجا هم یک پذیرایی ساده از مهمانان میشود. در این سالن، گاهی طبق دستور و مجوزی که از تهران صادر میشود، فیلمهای خارجی هم به نمایش درمیآید.

با حضور علی سرتیپی

پردیس سینمایی اطلس مشهد، به بخش خصوصی مربوط میشود و بهره بردار آن هم علی سرتیپی است؛ پخش کننده سینما و مدیرعامل موسسه پخش فیلمیران که به عنوان تهیه کننده هم فعالیت میکند. ورود آقایان ممنوع، پل چوبی، شهر موشها2 و دراکولا برخی از فیلمهایی هستند که سرتیپی تهیهکنندگی آنها را بهعهده داشته است. سرتیپی در سالهای دور، بهعنوان بازیگر هم در سینما فعالیت میکرد؛ احتمالا او را در فیلمهایی چون راه و بیراه و قربانی به یاد دارید.

پیشتازی هزارپا در جمع همولایتی‌ها

وقتی هزارپا تازه‌ترین ساخته ابوالحسن داوودی در کل ایران، رکورد فروش را شکسته و به مرز فروشی 40 میلیارد تومانی رسیده، حتما در مشهد هم این پیشتازی اتفاق افتاده است. در سالن وی.آی.پی و دیگر سالن‌های پردیس سینمایی اطلس مشهد هم، هزارپا بیشترین موفقیت را داشته و مخاطبان بیش از بقیه آثار اکران شده، به این فیلم روی خوش نشان دادند. وقتی بدانیم رضا عطاران، ستاره اصلی فیلم و داوودی، کارگردان اثر به ترتیب مشهدی و نیشابوری هستند، دیگر چرایی این پیشتازی در شهر مقدس مشهد و پردیس اطلس هم مشخص می‌شود.

سینماهای لوکس دنیا

سینماهای لوکس و راحت در دنیا هم تماشاگران لاکچری و اعیان و اشرافی خود را دارد. می‌توانید با یک جست‌وجوی ساده، به عکس و مشخصات و قیمت بلیت‌های برخی از این سینماهای بعضا عجیب و غریب و باورنکردنی، دسترسی داشته باشید؛ از سینماهایی که موقع فیلم دیدن، شما را ماساژ هم می‌دهند تا سالن سینماهایی که شما به جای صندلی، در قایق فیلم می‌بینید. حتی اگر دوست دارید، خیلی راحت‌تر در سالن‌های سینما فیلم تماشا کنید و حس و حال در خانه بودن داشته باشید، سینماهایی با تختخواب هم برایتان مهیاست!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها