تیم ملی با روحیه، آماده یک نبرد بزرگ

کی گفته قهرمانی آسیا آسان است؟

تیم ملی ایران فرصت زیادی تا جام ملت‌های آسیا ندارد. در چشم به هم زدنی این روزها و هفته‌ها می‌گذرد و خیلی زود ایران اولین بازی خود را مقابل یمن برگزار می‌کند.
کد خبر: ۱۱۸۰۹۳۱

پیش از شروع مسابقات این جو در ایران به‌وجود آمده که تیم ملی باید قهرمان آسیا شود و به دست آمدن این قهرمانی هم به سادگی خواهد بود. اما در تیم ملی کسی این موضوع را قبول ندارد. کارلوس کی‌روش بعد از تمرین روز شنبه تیم ملی با کنایه گفت: «فوتبال فقط برای مربیان ماندی‌کوچ (مربیانی که یک روز پس از آخر هفته صحبت‌هایشان را انجام می‌دهند) یا اگر به فارسی بخواهیم بگویم برای مربیانی که روز شنبه نطق خود را برای بازی‌های برگزار شده دیگران فقط صحبت‌های‌شان را انجام می‌دهند برای آنها راحت است. برای مربیان هر دو حریف و تمام تیم‌ها و مربیان حاضر در مسابقات دشوار و سخت خواهد بود ما تلاش خود را می‌کنیم و می‌جنگیم.»
آنها که کارلوس کی‌روش را می‌شناسند می‌دانند او حتی ساده ترین بازی‌ها را جدی می‌گیرد. کی‌روش حتی یک‌بار درباره بازی فلسطین گفته بود: «بازی مقابل چنین تیمی با برزیل و آرژانتین برای ما فرقی ندارد.» محمد خانزاده مدافع تیم ملی هم در این باره به جام‌جم می‌گوید: «اگر اینطور بود چرا دوباره قبل یا دوره‌های قبلی تیم ملی قهرمان نشد؟ رقابت‌های جام ملت‌ها خیلی سخت است.
همه تیم‌ها با تمام قدرت می‌آیند. حتی تیم‌هایی چون امارات و قطر هم هدفی جز قهرمانی ندارند. قطعا همه بازی‌های برایمان سخت خواهد بود، ما باید با قدرت بازی کنیم و نشان دهیم تیم اول آسیا هستیم.» اشکان دژاگه دیگر بازیکن تیم ملی هم در این‌باره می‌گوید: «چه کسی گفته قهرمانی در آسیا راحت است؟ همه تیم‌ها با تمام امکانات برای قهرمانی به بازی‌های جام ملت‌ها می‌آیند. ما هم ایران هستیم و در چند سال گذشته تیم اول آسیا بوده ایم. برایمان نام حریفان هم فرقی ندارد چون می‌خواهیم در همه بازی‌ها برنده باشیم.»
اخیرا بعضی از مربیان از جمله مظلومی گفته بودند تیم ملی قهرمان به آسیا را به مردم بدهکار است! این در حالی است که کی‌روش و ملی پوشان معتقدند به هیچ وجه حضور در چنین تورنمنت‌هایی قابل پیش بینی نیستند و گاه یک اشتباه از جمله اشتباهات داوری می‌تواند تکلیف یک تیم را در یک تورنمنت مشخص کند.

سعید اکبری
ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها