صادقیه که پیش‌ترها به نام آریاشهر نامیده می‌شد، محله قدیمی در غرب تهران محسوب می شود که در زمان پهلوی دوم ساخت و ساز در آن شروع شد و همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۱۱۸۰۴۴۱
صادقیه همیشه بیدار است

محله صادقیه که در برگیرنده محله‌های صادقیه شمالی، ارمکان و بلوار فردوس است در منطقه 5 شهرداری پایتخت واقع شده است.

صادقیه کجاست؟
در واقع بخشی از محله صادقیه در منطقه دو شهرداری تهران و بخشی در منطقه پنج شهرداری قرار گرفته و بزرگراه اشرفی اصفهانی مرز بین این دو منطقه شهر تهران است که از فلکه دوم صادقیه آغاز و به سمت شمال ادامه دارد. فلکه دوم صادقیه بزرگراه‌های جناح، اشرفی اصفهانی را از شمال و بزرگراه آیت الله کاشانی را از غرب و محله ستارخان را از غرب بهم پیوند می‌دهد.

ضمن اینکه محله صادقیه از شمال به بزرگراه حکیم، از جنوب به بزرگراه شیخ فضل الله نوری، از غرب به بزرگراه محمد علی جناح و از شرق به بزرگراه یادگار امام منتهی می‌شود. در واقع یکی از دلایل انتخاب این محله برای کسانی که به دنبال خرید آپارتمان در صادقیه هستند، همین دسترسی خوب به بزرگراه‌های اصلی شهر است.

صادقیه دارای دو میدان است که به نام‌های فلکه اول و دوم خوانده می‌شوند. در فاصله بین این دو فلکه هم فروشگاه‌های و مراکز خرید بسیاری قرار گرفتند که موجب شده این محله همیشه پر جنب و جوش و زنده باشد. همانطور که گفته شد بلوار فردوس هم جزو این محله محسوب می‌شود که در غرب این محله واقع شده است.

امکانات صادقیه
شاید معروف‌ترین مرکز خرید این محله، برج گلدیس باشد که مرکز خرید 13 طبقه‌ای است که سال 1379 تاسیس شد. این برج محلی برای خرید و فروش موبایل، کیف و کفش و پوشاک است و در طبقات بالای آن دفاتر تجاری و اداری قرار گرفته‌اند.

برای کسانیکه به دنبال رهن و اجاره آپارتمان در صادقیه هستند، یکی از مهم‌ترین دلایل می‌تواند دسترسی به حمل و نقل درون شهری راحت این محله باشد، بطوریکه به بیشتر مناطق اصلی شهر تاکسی و اتوبوس دارد و ایستگاه مترو صادقیه هم یکی از پرترددترین ایستگاه‌های مترو تهران به حساب می‌آید. ضمن اینکه یکی از راحت‌ترین مسیرها برای رفتن به شهرهای نزدیک تهران مانند کرج همین محله و ایستگاه‌ مترو و تاکسی آن است.

بیمارستان‌های ابن سینا و پیامبران از مراکز درمانی این محله هستند که با بیشتر بیمه‌های درمانی طرف قرارداد هستند. همچنین با ورود به خیابان‌های اصلی این محله می‌توانید هر نوع فروشگاه اعم از غذایی یا پوشاک که خواستید را پیدا کنید. برای رفتن به مسجد و پارک هم در این محله مشکلی وجود ندارد و به راحتی در بیشتر نقاط این محله مراکز مذهبی و تفریحی وجود دارند.

از دیگر امکانات صادقیه وجود مراکز آموزشی شامل مدارس و آموزشگاه‌های متعدد است و همچنین مراکزی برای تهیه مواد غذایی مانند شیرینی‌فروشی‌، خشکباری، کیترینگ‌ها و رستوران‌ها در صادقیه به تعداد بی‌شماری ایجاد شده‌‌اند.

ساکنین این محله که عمدتا تعصب خاصی به صادقیه دارند در مراسم‌های عمومی و مذهبی شهر نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند و این محله را جزو بهترین و پررنگ‌ترین مناطق شهر تهران کرده‌اند که سایر همشهری‌ها از مناطق دیگر به این محله می‌آیند تا در این مراسم‌ها شرکت کنند.

در صورتیکه به دنبال خرید خانه در صادقیه هستید، یکی از راحت‌ترین و بی دردسرترین راه‌ها برای پیدا کردن موردی مناسب مراجعه به بخش املاک سایت دیوار است تا موردی مناسب را در کمترین زمان پیدا کنید.

منبع : ویرلن

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها