باغچه هوشمند در خانه

اسپارا (Aspara) یک گجت هوشمند برای پرورش انواع سبزیجات در محیط خانه، آن هم بدون نیاز به خاک است.
کد خبر: ۱۱۷۹۷۳۶

به کمک اسپارا میتوانیم در 12 ماه سال، سبزیجات مختلفی نظیر کاهو، کلم و گوجهفرنگی را پرورش دهیم. این گجت به تعدای الایدی مجهز است که نور مناسب برای مراحل مختلف رشد گیاه را تامین میکند. همچنین به لطف وجود سامانه آبیاری خودکار حتی به مراقبت روزانه از گیاه نیز نیاز نیست. علاوه بر این، به دلیل استفاده نکردن از خاک یا سم، محصول بهدست آمده پاک بوده و حتی نیازی به شستن ندارد. اسپارا یک اپلیکیشن اختصاصی دارد که برای مدیریت بهتر کار مورد استفاده قرار میگیرد. چند حسگر مختلف برای اندازهگیری متغیرهایی مثل رطوبت، دما و میزان آب در اسپارا وجود دارد و اطلاعات به دست آمده از طریق اپلیکیشن ویژه این گجت به اطلاع کاربر میرسد. اسپارا 499 دلار قیمت دارد.

اولین ربات ضدعفونیکننده

بسیاری از افراد هنگام سفر یا پس از بازگشت از سفر به خانه با مشکلاتی در سلامت خود روبهرو میشوند. رویارویی با حجم زیادی از باکتریهای جدید و متنوع، اصلیترین دلیل بروز این مساله است.

در این میان، شاید کلینزبات (CleanseBot) بتواند این مساله را برای همیشه رفع کند. کلینزبات، اولین ربات ضدعفونیکننده دنیاست که با استفاده از لامپهای ویژه و تابش پرتو یوویسی (UVC) باکتریها را تا 9/99 درصد از بین میبرد. این ربات چند حالت مختلف دارد، یک حالت آن برای ضدعفونی خودکار پتو و ملحفه است که به ویژه هنگام ورود به اتاق هتل یا محل اقامت کاربرد دارد. در این حالت، ربات بهصورت خودکار زیر پتو حرکت کرده و سطح آن را ضدعفونی میکند. حالت دوم بهصورت دستی است و کاربر میتواند سطح دستگاه را روی وسایل مورد نظر بکشد. این ربات 259 دلار قیمت دارد.

نمایشگر ویژه روی شیشه خودرو

آیلایتس (Eyelights) یک نمایشگر ویژه شیشه جلویی خودرو است که میتواند موارد مختلفی را به راننده نشان دهد. رنگها و نیز طراحی به کار رفته در این گجت به شکلی است که موجب پرت شدن حواس راننده نمیشود و در نتیجه، خطری را متوجه او و سرنشینان نمیکند. در واقع، شفاف بودن زمینه پشت تصاویر نمایش داده شده توسط آیلایتس، اصلیترین نکته در طراحی آن به شمار میرود. راننده با اتصال گوشی هوشمند خود به آیلایتس میتواند از قابلیتهای مختلف آن بهره ببرد. یکی از مهمترین قابلیتهای این گجت، نشان دادن مسیر درست است. آیلایتس با اتصال به اپلیکیشنهای مسیریابی نظیر گوگلمپ، جهتی را که راننده باید در پیش بگیرد بهصورت فلش نشان میدهد. پخش موسیقی از سرویسهایی نظیر اسپاتیفای و نیز نمایش مشخصات تماس ورودی از دیگر قابلیتهای این گجت است. همچنین کاربر با حرکت دادن دست به چپ یا راست میتواند به این دستگاه فرمان دهد.

اسپیکر هوشمند آموزش زبان چینی

چین بهتدریج در حال تبدیل شدن به قدرت اول اقتصادی دنیاست. به همین دلیل، بسیاری از افراد در سراسر دنیا به یادگیری زبان چینی روی میآورند. با این وجود، شاید در بسیاری از مناطق دنیا، دسترسی به کلاس آموزشی برای این زبان امکانپذیر نباشد. لیلی (Lily) یک اسپیکر هوشمند است که میتواند به کاربران، زبان چینی آموزش دهد. این اسپیکر که از نظر عملکرد شباهت زیادی به دستیارهای خانگی نظیر الکسای گوگل دارد، فرمانهای صوتی کاربر را تحلیل میکند و پاسخی مناسب به آن میدهد. برای نمونه کاربر میتواند وضعیت هوا را (به زبان انگلیسی) از لیلی بپرسد تا پاسخ آن را به چینی دریافت کند. تعریف کردن داستانهای چینی یا پخش ترانههایی به این زبان از دیگر قابلیتهای لیلی است. همچنین امکان تمرین جمله به جمله با قابلیت شناسایی ایرادها در تلفظ کاربر از دیگر مزایای لیلی است. این گجت 399 دلار قیمت دارد.

اندازهگیری میزان چربیسوزی بدن

این روزها، عده زیادی از مردم دنبال کاهش وزن از طریق رژیمهای غذایی هستند. با وجود این، در بسیاری از مواقع، نتیجه نگرفتن در کوتاه مدت میتواند به کاهش انگیزه افراد و در نتیجه، دست برداشتن آنها از رژیم غذایی کمک کند. کیتو (KEYTO) ابزاری است که برای این کار طراحی شده است. کافی است کاربر حفره بالای کیتو را در دهان خود قرار دهد و در آن بدمد. حسگرهای موجود در این گجت به سرعت میزان چربیسوزی بدن و میزان پیشرفت فرد در کاهش وزن را از طریق هوای موجود در تنفس مورد ارزیابی قرار میدهند. این دادهها از طریق اپلیکیشن ویژه کیتو به کاربر نشان داده میشود. یکی از قابلیتهای جذاب این اپلیکیشن، امکان بهاشتراکگذاری میزان پیشرفت و البته مشاهده وضعیت دوستان دیگری است که از این گجت استفاده میکنند. کیتو 179 دلار قیمت دارد و از ابتدای سال 2019 به بازار عرضه خواهد شد.

بوگیری متفاوت برای یخچال

هر از چند گاهی ممکن است به دلیل فاسد شدن برخی مواد غذایی در یخچال، بویی ناخوشایند در آن ایجاد شود. در شیوه سنتی معمولا از بوگیرهای دارای ذغال برای از بین بردن این مشکل استفاده میشود، اما با گوتک (Gotek) میتوان از فناوری نوین برای حل این مساله استفاده کرد. گوتک به شکل یک استوانه است که با استفاده از گاز ازن و نیز تولید یونهای منفی، باکتریهای مختلف را از بین میبرد. این گجت بهاینترتیب قادر است تا 2/96 درصد از باکتریهای موجود در هوای داخل یخچال را از بین ببرد. این اقدام نه تنها به رفع بوی بد میانجامد، بلکه با از بین بردن باکتریها، طول عمر دیگر مواد غذایی موجود در یخچال نیز افزایش مییابد. گوتک، یکباتری داخلی قابل شارژ دارد که با هر بار شارژ، انرژی آن را تا 90 روز تامین میکند. این گجت 129 دلار قیمت دارد.

نوشتن روی کاغذ مجازی

جوهر الکترونیکی (e-ink) یکی از فناوریهایی است که تجربهای خوشایند را برای خواندن کتابهای الکترونیکی به وجود میآورد. برخلاف فناوری السیدی یا الایدی که به دلیل نور زیاد پسزمینه میتواند سبب خستگی چشم شود، جوهر الکترونیکی سهولت در خواندن را به همراه دارد. حال محصول جدیدی به نام «جاسترایت» (JustWrite) با این فناوری به بازار آمده که میتوان از آن برای یادداشت استفاده کرد. اینگجت مانند یک تبلت باریک است و کاربر با قلم ویژه میتواند روی آن یادداشت کرده یا طرحهای خود را ترسیم کند.

برخلاف دستگاههای مشابه که اندکی تاخیر دارند، جاسترایت بدون تاخیر است و تجربهای مشابه نوشتن روی کاغذ را تلقی میکند. نرمافزار داخلی این گجت قلمهایی با ضخامتها و شکلهای مختلف را نیز در اختیار کاربر قرار میدهد. همچنین شاید بتوان از این دستگاه
(البته در ابعاد بزرگتر) به جای تختهسیاه در مدارس استفاده کرد.

صالح سپهری فر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها