همین لحظه که دارم این یادداشت‌ها را می‌نویسم چشمم به خبری خورد در صفحه یکی از خبرگزاری‌ها که به نقل از نویسنده‌ای بیان می‌کرد که قصه‌های جنگ تمامی ندارد.
کد خبر: ۱۱۷۹۳۶۶

حالا میخواهد قصه جنگاوری باشد، یا اسارت، یا شهادت یا حتی دلبری. بله این آخری را درست خواندید؛ قصه دلبری. این قصه از قضا مدتی است که روی کتابی هم نشسته است که انتشارات روایت فتح هفته قبل برای سومین نوبت آن را تجدیدچاپ کرد. «قصه دلبری» روایتی از زندگی شهید محمدحسین محمدخانی، از شهدای مدافع حرم اهل بیت(ع) که در آن محمدعلی جعفری در مقام نویسنده داستان زندگی این شهید را از زبان همسرش مرجان درعلی روایت کرده است. کتاب روایت ساده و البته جذابی دارد. از حضور همزمان هر دو نفر در دانشگاه و ماجرای ازدواج و زندگی مشترک تا شهادت که البته در دل آن کم نیستند اتفاقات شیرین و البته قابل تامل و مایه توجه.

نشر کتابستان معرفت هم داستانی بلند با عنوان «دویدن تا مردی که جلوتر است» را به قلم سیدمحمد ساداتاخوی منتشر کرده است. رمانی که نویسنده 14سال درصدد تالیف آن بوده و برداشتی است از زندگی مرحوم علامه امینی، راوی کتاب سترگ الغدیر که تالیف آن 26 سال از زندگی علامه را به خود اختصاص داده است. آقای ساداتاخوی را بسیاری با آثار مطبوعاتی و شعرهای وی میشناسند، اما این کتاب تازهترین کار داستانی اوست. ساداتاخوی چندی پیش نیز مجموعهای هشت جلدی با عنوان «آهوانه» از سوی موسسه بهنشر منتشر کرد که موضوعات متنوعی را به قلم او درباره امام رئوف حضرت علیابنموسیالرضا(ع) روایت میکند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هفته قبل برای هشتمین نوبت رمان «زیبا صدایم کن» اثر فرهاد حسنزاده را منتشر کرد. رمانی که در آن ماجرای این دونسل متفاوت با نقشهای شیطنتآمیز از سوی آنها روایت میشود. زیبا دختر ۱۵سالهای است که در موسسهای زیر نظر بهزیستی زندگی میکند. پدر او نیز به سبب بیماری روانی در آسایشگاه بیماران روانی بستری است. زیبا در روز تولدش به پدر کمک میکند تا از آسایشگاه فرار کند.

اما انتشارات کتاب نیستان بتازگی کتابی از سیدمهدی شجاعی برای استفاده مخاطب کودک و با نام فصل خوب پیوستن منتشر کرده است که روایتی داستانی درباره زندگی مسلمابن عوسجه است؛ یکی از یاران شهید امام حسین(ع) در روز عاشورا که خود را پنهانی از کوفه به کربلا میرساند و به امام شهیدش ملحق میشود. این کتاب با تصویرگری ویژهای که توسط صدیقه احمدی انجام شده همراه است که به سبک مستند تاریخی دست به تصویرگری زده و کمک شایانی به ارتباط مخاطب با متن داستانی کرده است.

حمید نورشمسی

روزنامهنگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها