گفت‌وگوی آدینه با میلاد عرفان‌پور، شاعر پادشاه فصل‌ها

شاعر جوان، مدیر جوان‌تر

میلاد عرفان‌پور، شاعر و ترانه‌سرا، سال 1367 در شیراز متولد شد. عرفان‌پور در رشته «سیاستگذاری فرهنگ و ارتباطات» تحصیل‌کرده و فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی ارشد است.
کد خبر: ۱۱۷۸۳۳۱

او تاکنون بارها برنده یا نامزد جایزههای معتبر ادبی از جمله قلم زرین و جشنواره شعر فجر شده و علاوه بر اینها در سالهای اخیر وارد حوزههای مدیریتی هم شده است. مدیریت دفتر شعر موسسه شهرستان ادب، دبیر دورههای سالانه شعر جوان انقلاب اسلامی (آفتابگردانها)، تدریس ادبیات در دانشگاه از فعالیتهای مهم میلاد عرفانپور در سالهای اخیر بوده است. البته مدتی قبل عرفانپور طی حکمی از سوی مجدالدین معلمی، معاون هنری حوزه هنری، به سمت مدیریت مرکز موسیقی حوزه هنری منصوب شد. از آثار این شاعر میتوان به پاییز بهاریست که عاشق شده است، پادشهر، جشن فراموشیها، ناخوانده، ز آخر مجلس و بیخبریها اشاره کرد. میلاد عرفانپور در زمینه ترانهسرایی نیز دستی بر قلم برده است.

کتاب

کتاب پیشنهادیام «قاف» بازخوانی زندگی آخرین پیامبر به قلم یاسین حجازی، نویسنده کتاب «آه» است.

توضیحات تکمیلی

«قاف» بازخوانی زندگی رسول مکرم اسلام از سه متن کهن به نامهای تفسیر سورآبادی، سیرت رسولا... و شرفالنبی است که از ولادت تا رحلت آخرین فرستاده الهی را برای خواننده روایت میکند. یاسین حجازی برای نوشتن این کتاب سهسال زمان گذاشته تا تصویری روایی و مبتنی بر مستندات تاریخی را برای خواننده به صورت خطی روایت کند.

فیلم

من برای فیلم، «لاتاری» را توصیه میکنم. این فیلم که به موضوعاتی همچون غیرت میپردازد در جشنواره فیلم فجر نامزد سیمرغ بلورین شد.

توضیحات تکمیلی

فیلم لاتاری به کارگردانی و نویسندگی محمد حسین مهدویان داستان دو جوان بیست و یکی، دو ساله است که قصد ازدواج با یکدیگر را دارند، ولی خانوادهها چندان موافق این ازدواج نیستند. آنها منتظرند به مرور زمان رضایت خانوادههایشان را بهدست آورند. هر دو یک رویا دارند؛ برنده شدن در لاتاری و دریافت گرین کارت آمریکا.

این فیلم که سال 1396 ساخته شده، سبک اجتماعی ـ عاشقانه (درام ـ رمانتیک) و فضایی حماسی و تلخ دارد. ساعد سهیلی، هادی حجازیفر، حمید فرخنژاد، زیبا کرمعلی و جواد عزتی از بازیگران این فیلم سینمایی هستند. لاتاری پرمخاطبترین فیلم سی و ششمین جشنواره فجر بود.

سفر

«بندر دیر» بزرگترین بندر صیادی ایران را که در جنوبیترین نقطه استان بوشهر قرار دارد، معرفی میکنم.

توضیحات تکمیلی

«بندر دیر» بهدلیل موقعیت خوب تجاری، اقتصادی و صیادی یکی از پایینترین آمار بیکاری در کشور را داراست. مردم دیر لهجه دشتی و دیری دارند که شبیه مردم استان خوزستان و فارس است. این بندر پس از تحریم قطر توسط کشورهای عربی به نیاز قطر به بازار ایران و مبدا صادرات تاجران ایرانی به کشور قطر تبدیل شد. ساحل بندر دَیر یکی از زیباترین مکانهاست.

موسیقی

«مردم اهل کار» ترانه زیبایی است که حمید حسینی آن را سروده و محسن میرزازاده خواننده خوش ذوق بجنوردی آن را اجرا کرده است. این ترانه بسیار زیبا، دلنشین، ساده و شگفت است و جالب تر اینکه بهصورت بومی و در استان گلستان تولید شده است.

توضیحات تکمیلی

«مردم اهل کار» موسیقی شادی است که محسن میرزازاده آن را خوانده و حمید حسینی ترانهسرایی و آهنگسازی آن را بهعهده داشته است. محسن میرزازاده متولد بهمن 1357 در مشهد و فارغالتحصیل دانشگاه تهران است. پدرش بهادر، از کردهای روستای امامقلی قوچان و پدربزرگش لاچینبیگ از نوازندگان چیرهدست دوتار در آن سالها بوده است. او جزو پرکارترین هنرمندان خراسان است که در جشنوارههای فجر در سالهای گذشته مقام دوم و در جشنوارههای آواها و نواهای دفاع مقدس، آواها و نواهای شیراز و در جشنواره تولیدات رادیویی در تکنوازی مقام اول را بهدست آورده است.

شیما آشتیانی

خبرنگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها