روزهای سخت ترزا ‌

ترزا می، نخست‌وزیر انگلستان روزهای دشواری را سپری می‌کند، به‌گونه‌ای که گفته می‌شود تا سقوط فقط شش رای فاصله دارد. او در حال تایید توافق‌نامه‌ای است که به وسیله آن انگلستان بتواند خود را از اتحادیه اروپا جدا اعلام کند. این توافق‌نامه تاکنون مورد تایید پارلمان قرار نگرفته و احزاب مخالف نخست‌وزیر نیز آن را قبول ندارند.
کد خبر: ۱۱۷۷۶۶۴

به گزارش ایسنا، براساس گزارش سان، ۴۲ قانونگذار در حزب محافظهکار ترزا می، نخستوزیر بریتانیا با قاطعیت گفتهاند نامههایی برای اعطای رای عدماعتماد ارسال کردهاند؛ اما در مجموع به ۴۸ قانونگذار مخالف نیاز است تا طرح عزل می در دستورکار قرار گیرد. نارضایتیها از نخستوزیر کنونی بریتانیا پس از ارائه پیشنویس طرح برگزیت او بالا گرفت. از زمان ارائه این پیشنویس در هفته گذشته، می با احتمال رای عدماعتماد از سوی برخی از همحزبیهایش روبهرو شده است. ترزا می چند روزی که به برگزاری نشست اتحادیه اروپا باقی مانده است را بحرانی توصیف میکند. ۲۵ نوامبر ۲۰۱۸ پیشنویس توافق برای تایید در نشست اتحادیه اروپا مطرح خواهد شد و پارلمان بریتانیا در ماه دسامبر آن را به رای میگذارد. می در حالی از طرحش برای برگزیت دفاع میکند که شماری از اعضای کابینه، از جمله دومینیک راب، وزیر برگزیت، در اعتراض به این طرح از مقام خود استعفا دادهاند.

در همین حال گرنوت بلومل، وزیر اروپا در کابینه اتریش پیش از آغاز نشست دیروز بروکسل اعلام کرد تداوم هرگونه مذاکره درخصوص برگزیت منتفی است. وی که کشورش در حال حاضر ریاست دورهای اتحادیه اروپا را به‌‌عهده دارد، افزود: پیشنویس برگزیت باید به تصویب رسیده و مراحل جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا براساس برنامه از پیش تعیینشده به اجرا درآید. گفتنی است براساس توافقهای اولیه قرار است انگلیس تا ۲۹ مارس ۲۰۱۹ از اتحادیه اروپا جدا شود.

از سوی دیگر اعلام شد ارتش انگلیس طرحهای محرمانهای را برای استقرار نیرو در خیابانهای سراسر این کشور تدوین کرده است تا با هرج و مرج احتمالی ناشی از پیامدهای برگزیت «بدون توافق» مقابله کند. با اجرایی شدن برگزیت احتمال ذخیرهسازی دارو در بریتانیا زیاد است. براساس گزارش تایمز، احتمال میرود کمبود مواد غذایی و دارویی یکی از اولین تبعات برگزیت برای بریتانیا باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها