قهرمان المپیک ریو برای المپیک توکیو چه برنامه‌ای دارد؟

معمای کیانوش رستمی

پرونده رقابت‌های جهانی وزنه‌برداری در عشق‌آباد ترکمنستان بسته شد تا افسوسی دیگر برای ما و همه آنهایی که کیانوش رستمی را دوست دارند باقی بماند. افسوس برای همه مشاوره‌های غلطی که به این پسر پرافتخار وزنه‌برداری ایران می‌دهند و افسوس برای همه تصمیمات غلطی که گرفته شد تا این قهرمان با دست خودش از دستیابی به‌عنوان پرافتخارترین وزنه‌بردار تاریخ ایران دور شود.
کد خبر: ۱۱۷۷۶۴۸

وقتی محمدحسین برخواه در برنامه زنده شبکه خبر گفت وزنههای 166 کیلوگرمی و 206 کیلوگرمی آرتم اوکولوف روس را کیانوش یک دستی میزد دروغ نگفت. اوکولوف با این وزنههای سبک قهرمان دسته 89 کیلوگرم جهان شد، در روزی که کیانوش پای تلویزیون داشت رقابتهای جهانی را تماشا میکرد. دو ماه قبل از آن در بازیهای آسیایی جاکارتا هم صفا الجمیلی عراقی با وزنههایی که برای کیانوش شوخی بود قهرمان دسته 85 کیلوگرم شد؛ با 159 کیلوگرم در یکضرب و 202 کیلوگرم در دوضرب. اما باز هم کیانوش نبود چون وزنش را بدون مشورت با کادر فنی بالا برده بود تا در حساب و کتاب رقابت با سهراب، در جاکارتا اوت کند و یک بازنده باشد. و این همان اتفاقی بود که سال قبل در رقابتهای جهانی آناهایم آمریکا هم افتاد؛ جایی که یک وزنهبردار گمنام به نام مندز پرز از شیلی با 18 کیلوگرم سبکتر از رکورد جهانی کیانوش رستمی قهرمان شد، اما خود کیانوش در دوضرب اوت کرد تا یک قهرمانی ارزشمند دیگر را از خودش دریغ کند. تا همینجا کیانوش دو عنوان قهرمانی جهان و یک عنوان قهرمانی بازیهای آسیایی را طی یک سال اخیر بهعنوان هدایایی با ارزش، وا نکرده پس فرستاده است.

اما آیا هدایای دیگری برای کیانوش رستمی در راه خواهد بود؟ مبهمترین موضوع این روزهای وزنهبرداری همین است. کیانوش باید در وزن سهراب رقابت کند، اما قوانین جدید فدراسیون جهانی اجازه نمیدهد در المپیک توکیو دو وزنهبردار از یک کشور در یک وزن رقابت کنند. این یعنی سهراب و کیانوش نمیتوانند هر دو در دسته 96 کیلوگرم حضور داشته باشند. باید دید فدراسیون وزنهبرداری، کادر فنی تیم ملی و خود کیانوش رستمی در قبال این چالش بزرگ چه موضعی خواهند داشت. امیدواریم تصمیم نهایی، تصمیمی باشد در راستای تقویت تیم ملی و حفظ اعتبار قهرمان پرآوازه وزنهبرداری ایران.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها