درگیری عجیب زوج جوان پرونده ای را در دادگاه خانواده تشکیل داد

جنجال بر سر تغییر اسم

سمانه و جلال در همان دوران عقد تصمیم گرفتند راهشان را از هم جدا کنند و پیش از شروع زندگی مشترک طلاق بگیرند. دعوای این زوج بر سر تغییر اسم بود. سمانه از اسم شوهرش راضی نبود و اصرار داشت که او نامش را تغییر بدهد.
کد خبر: ۱۱۷۷۵۷۶

سمانه شوهرش را با یک اسم دیگر صدا میکرد و همین سرآغاز تمام درگیریهای این زوج شد. مرد جوان وقتی در مقابل قاضی دادگاه خانواده تهران قرار گرفت، درباره ماجرای زندگی اش گفت: یک سال است که با سمانه عقد کردهام.

دوران نامزدی ما به جای اینکه بهترین دورانمان باشد، به بدترین دوران زندگیام تبدیل شد. آن هم تنها به خاطر یک موضوع ساده و بیاهمیت؛ من اسمم جلال است و حتی اگر از این اسم راضی نباشم، اما به هر حال چند سال است همه مرا با این نام می شناسند.

با این نام زندگی کرده و بزرگ شدهام. اما سمانه از وقتی وارد زندگیام شد، اسمم را مسخره کرد. اوایل اهمیتی ندادم. ولی کارش به جایی کشید که برایم اسم انتخاب کرد و به همه میگفت مرا بهنام صدا بزنند. خودش هم مرا به اسم بهنام صدا میزد. در صورتی که من راضی به این موضوع نبودم. ولی سمانه حتی نظر مرا هم نپرسید. خودش برای من تصمیم گرفت و سعی داشت آن تصمیم را عملی کند.

من دلم نمیخواهد اسمی که خانوادهام برایم انتخاب کردهاند تغییر دهم. ولی سمانه این مساله را متوجه نمیشود. مرا مجبور به اینکار کرده و هرکس را میبیند، میگوید دیگر مرا به اسم جلال صدا نزنند.

خیلی از اینکارش عصبی میشوم. ما مرتب سر این موضوع با هم درگیر هستیم و سمانه گوشش به این حرفها بدهکار نیست. بدون در نظر گرفتن خواسته من، خودش تصمیم گرفته و توقع دارد که من هم هویتم را به همین راحتی تغییر دهم. خیلی با او صحبت کردم، دعوا کردیم، قهر کردیم، ولی فایده نداشته؛ اگر اسم من تا این اندازه برایش مشکلساز بود، نباید با من ازدواج میکرد. سمانه با اسم جلال با من آشنا شد و باید مرا با همین اسم میپذیرفت. بهانهگیریهایش منطقی نبود. برای همین تصمیم گرفتیم برای همیشه از هم جدا شویم. ما با هم هیچ تفاهمی نداریم.

در ادامه این جلسه همسر این مرد نیز به قاضی دادگاه خانواده تهران گفت: آقای قاضی من حرف بدی نمیزنم. فقط دوست دارم جلال اسم بهتری داشته باشد. از این اسم خوشم نمیآید.

حتی از او خواهش کردم که خودش یک اسم انتخاب کند. ولی او مرتب با من لجبازی کرد و جنجال راه انداخت. هیچوقت اسمش را مسخره نکردم، ولی دوست داشتم او اسم بهتری داشته باشد. نمیتوانم با این اسم کناربیایم. دوست دارم با یک اسم دیگر شوهرم را صدا بزنم.

این توقع زیادی نیست و جلال این موضوع را بیش از اندازه بزرگ کرده است. آن هم فقط بهخاطر لجبازی با من؛ در صورتیکه میدانم خودش هم بدش نمیآید اسمش را تغییر دهد.

ولی چون من از او خواستم، اینطور رفتار میکند.

در پایان نیز قاضی از این زوج خواست برای حل شدن مشکلشان به مرکز مشاوره مراجعه کنند و از طلاق به خاطر چنین موضوع بیاهمیتی منصرف شوند.

پیش از ازدواج به تفاهم برسید

قاسم زاد، روانشناس در اینباره میگوید: قطعا بین هر دو نفری که میخواهند با هم زندگی کنند، تفاوتهای بسیار زیادی وجود دارد.

گاهی این تفاوتها آنقدر زیاد و فاحش است که در این صورت زندگی مشترک اشتباه است. اما گاهی تفاوتها و اختلاف نظرها آنقدر بزرگ نیست و میشود با صحبت کردن آنها را حل کرد. بهتر است که این صحبت پیش از ازدواج صورت بگیرد.

یعنی زن و مرد قبل از اینکه تصمیم خود را برای ازدواجشان عملی کنند، در مورد اختلاف و تفاوتهایشان، ولو کوچک، صحبت کنند و به یک اشتراک و تفاهم دو طرفه برسند.

این در حالی است که تا زمانی که دو نفر زیر یک سقف نروند و زندگی مشترکشان را شروع نکنند، کمتر ممکن است درباره خودشان با هم صحبت کنند و اگر هم صحبت کنند، رودربایستیها و ملاحظات باعث میشود، طرفین خود را سانسور کنند.

تازه بعد از شروع زندگی مشترک است که اختلافها به چشمشان میآید و شروع به اعتراض میکنند.

در صورتی که گفتوگو و صحبت صریح پیش از ازدواج میتواند از خیلی از اختلافهای بعد ازدواج جلوگیری کند.

زن و مرد باید پیش از ازدواجشان درباره تفاوتها و اختلاف نظرهایی که به چشم میبینند صحبت کنند. سعی کنند آن را حل کرده و با هم به توافق برسند.

اگر زن و مرد در دوران آشنایی پیش از ازدواج در چنین مواردی حرفی پیش بکشند و بدون خودسانسوری و واقعبینانه نظر خود را بگویند و نظر طرف مقابل را بشنوند، میتوانند دوران زناشویی بهتری را برای خود متصور باشند.

اگر بعد از ازدواج با مشکلی روبرو شدند بهتر است به فکر حل آن باشند و مراجعه به دادگاه خانواده آخرین راه حل باشد. زوجین در صورت بروز مشکل می توانند از بزرگ تر های فامیل یا متخصصان خانواده کمک بگیرند.

سیما فراهانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها