تاج‌گذاری در فدراسیون

از روزی که قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان به تصویب رسید مشخص بود که مهدی تاج قصد ترک فدراسیون فوتبال را ندارد.
کد خبر: ۱۱۷۶۸۴۲

او ابتدا تمام تلاشش را کرد تا بدون دردسر صندلیاش را بچسبد و آن را ترک نکند. اتفاقی که با انتقادهای زیادی همراه بود.تاج باید میرفت و دستور همان دستوری بود که مجلس شورای اسلامی تصویب کرده بود. گذشت و گذشت و مهدی تاج که زیر فشار انتقادها مدام زمان را از دست میداد سفری به سوئیس انجام داد. سفری که هنوز هم حرف و حدیثهای زیادی دربارهاش شنیده میشوند. هر چند که میگویند تاج برای لابی با اینفانتینو به سوئیس سفر نکرده بود اما اتفاقات اخیر و ارسال نامه از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا شائبه ها را تقویت کرد این در حالی است که تقریبا یک هفته قبل که رئیس فیفا به تهران آمد تا فینال لیگ قهرمانان آسیا را از نزدیک تماشا کند او گفتوگویی را انجام داد که البته همان روزها منتشر نشد. در شرایطی که رئیس فیفا با صراحت گفته بود که دخالت شخص ثالث در فدراسیون که یک نهاد غیردولتی است باعث تعلیق فوتبال ایران میشود خیلیها تلاش میکردند تا این مصاحبه مخفی بماند. در هر صورت اینفانتینو آمد، حمایت ویژهاش از تاج را کرد و از ایران رفت تا نشان بدهند که برای تعلیق فوتبال ایران ذرهای شوخی ندارند!

شواهد نشان می دهد آقای تاج و تیمش همه تلاش شان را کرده اند تا در فدراسیون بمانند. نامهنگاری با وزارت ورزش و کسب تکلیف از بالاترین نهاد ورزشی ایران! نمایشی عجیب که همه میدانستند سرانجامش به کجا خواهد رسید. آنها در این نامهها از وزارت ورزش خواستند مشخص کند که فدراسیون فوتبال نهاد دولتی است یا غیردولتی.

به گفته یک مقام مسؤول در فدراسیون فوتبال، مهدی تاج چهار نامه برای وزارت ورزش ارسال کرد تا اظهارنظر رسمی این وزارتخانه را داشته باشد اما همه نامهها بدون پاسخ ماند. پس از این بود که تاج به سراغ صالحیامیری رئیس کمیته ملی المپیک رفت و در جلسهای مسائل و اتفاقات فوتبال را مرور کردند اما از جلسه اول تصمیم خاصی بیرون نیامد و مقرر شد در نشست مشترکی با حضور مسعود سلطانیفر، راهکارهای خارج شدن فوتبال از این مشکل بررسی شود.

روز چهارشنبه نخستین نشست سهجانبه مهدی تاج، سیدرضا صالحیامیری و مسعود سلطانیفر برگزار شد و پس از چند ساعت بررسی شرایط فوتبال و راهحلهای حل مشکل بازنشستگی مهدی تاج، سه راه بیشتر از بقیه مدنظر قرار گرفت اما نخستین و بهترین راهحل آن نیازمند استعلام از یک نهاد حقوقی بود که قرار شد پس از این استعلام در نشست روز پنجشنبه تصمیم نهایی در این مورد گرفته شود.

نشست روز پنجشنبه اما تکلیف مهدی تاج را مشخص کرد. در حالی که سه گزینه پیش روی مسؤولان بود تا در مورد بازنشسته‌های فدراسیون فوتبال تصمیم نهایی اتخاذ شود، در نهایت مقرر شد مهدی تاج با استفاده از ماده 60 قانون خدمات‌رسانی به ایثارگران، در مسؤولیت قبلی خود در فولاد مبارکه سپاهان مشغول به کار شود و از این طریق برای یک بار از این قانون استفاده کند. با استفاده از این قانون تاج در فدراسیون فوتبال ماندگار و مقرر شد روزهای ابتدایی هفته آینده نامه‌نگاری‌های اداری برای نهایی شدن این موضوع انجام شود.

تاج ماند اما بقیه رفقایش چاره‌ای غیر از رفتن ندارند. ساکت، اصفهانیان، بهاروند و ...تا 15 آذر باید سمت‌های خودشان را به جوان‌ترها بسپارند./ جام‌جم

مرتضی رضایی
ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها