حالا که بحث حضور چهار نعل اجناس چینی در بازارهای داخلی داغ است خبر رسیده که اصحاب سینمایی این کشور پهن پیکر شرق آسیا شال و کلاه کرده‌اند و در این روزهای بارانی و سرد پاییزی آمده‌اند تهران تا ببینند می‌توانند میخ‌شان را بکوبند یا نه.
کد خبر: ۱۱۷۶۷۲۶

آنطور که بنیاد سینمایی فارابی خبر داده نشست مشترک مؤسسه فیلم چین با معاونت بینالملل بنیاد سینمایی فارابی در محل این بنیاد برگزار شده و استاد کی شی، رئیس مؤسسه فیلم چین، موسسه خودشان را هم معرفی کرده و در ادامه گفته که بیایید با هم همکاریهای متقابل کنیم! جناب کیشی اشاراتی هم به وضعیت این سالهای سینمای ایران داشته و بعضیگراهایی داده که مسؤولان ایرانی هم کف کردهاند و بعدش هم گفته بیایید بعد از همکاری متقابل، تبادل و انتقال تجربیات کنیم و بعد از تبادل و انتقال تجربیات، تولید مشترک هم داشته باشیم! واقعیتش را بخواهید اگر ما در جلسه بودیم نیمچه فنگی هم میانداختیم که دوستان چینی ما فیلم «راه آبی ابریشم» را با بازی استاد بهرام رادان دیدهاند یا نه.

سوای این بحثها در این ملاقات طرفین درباره به ثمر رساندن تفاهمنامه مشترک بین نهادهای سینمایی دو کشور جهت تسهیل فعالیت بخش خصوصی در زمینه تولید مشترک فیلمهای سینمایی و مستند، بویژه آثار مرتبط با کودکان و نوجوانان، امکان سنجی درخصوص تجهیز و نوسازی سالنهای سینمایی ایران با توجه به قابلیت این مؤسسه، بررسی راهاندازی خدمات «سینمای سیار روستایی» با توجه به فناوریهای معرفی شده از طرف این مؤسسه، فراهم سازی امکان نمایش فیلمهای دو کشور به شکل اکران گسترده و تجاری و برگزاری جشنواره فیلمهای ایرانی و چینی در دو کشور توافق کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها