حمله موشکی گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی در انتقام از حمله شبانه اسرائیل

شلیک به خانه عنکبوت

پس از عملیات مخفی و شبانه صهیونیست‌ها در خان یونس که به شهادت هفت فلسطینی ازجمله یکی از رهبران گردان‌های عزالدین قسام منجر شد، گروه‌های مقاومت حملات موشکی بی‌امان خود را شروع کردند. این حملات که از روز دوشنبه شروع شده بود همچنان ادامه دارد و گفته می‌شود تاکنون بیش از 400 موشک از غزه به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شده است. رهبران گروه‌های مقاومت می‌گویند اگر اسرائیل فورا حملات خود به غزه را متوقف نکند درهای جهنم را روی این رژیم خواهند گشود.
کد خبر: ۱۱۷۶۳۷۹

به گزارش شبکه المیادین، جنگندههای رژیم صهیونیستی از شامگاه دوشنبه تا ساعات اولیه بامداد دیروز تعدادی از مقرهای نظامی، ساختمانهای دولتی و نهادهای خدمات رسان در غزه را بمباران کردند. یکی از این اماکن مرکز تلویزیونی الاقصی بود. بنا بر اعلام منابع فلسطینی در دور جدید حملات سه نفر به شهادت رسیدهاند. با شهادت این سه نفر، شمار شهدای موج جدید درگیری میان نیروهای مقاومت و رژیم صهیونیستی به ده نفر رسید. در حمله اسرائیل به ساختمان تلویزیون الاقصی، ابتدا هواپیماهای شناسایی رژیم صهیونیستی چند موشک به سمت اطراف ساختمان این شبکه ماهوارهای شلیک کردند و پس از آن، جنگندههای صهیونیستی دستکم چهار فروند موشک به سمت این ساختمان شلیک و آن را با خاک یکسان کردند. ساختمان این شبکه در مرکز یک منطقه دارای تراکم جمعیتی بالا واقع شده که حمله به آن باعث وارد آمدن خسارتهای زیاد به منازل اطراف شد. اندکی پیش از بمباران مقر تلویزیونی الاقصی، برنامه این شبکه قطع شده بود.

در مقابل این حملات، نیروهای مقاومت نیز طی دو روز گذشته بیش از ۴۰۰ موشک با بردهای مختلف را به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین شلیک کردند که باعث ایجاد رعب و وحشت در میان اسرائیلی‌ها و فرار نزدیک به ۷۵ هزار نفر به پناهگاه‌ها شد. اسرائیل می‌گوید بیش از ۱۰۰ موشک را با سامانه پدافندی خود (گنبد آهنین) هدف قرار داده است. با این حال به گزارش شبکه المیادین، آژیر خطر در شهرک‌های صهیونیست‌نشین در لاهافیم در شمال بئر السبع، کریات أربع، غوش عصیون، وبیت لحم، الخلیل، بحر المیت و أریحا به صدا در آمد و تا شعاع ۴۰ کیلومتر از نوار غزه پناهگاه‌ها به روی شهرک نشینان باز شد. درهمین رابطه منابع فلسطینی گفتند علاوه بر وارد آمدن خسارات گسترده به زیرساخت‌های این شهرک‌ها، یک نظامی اسرائیلی نیز در این حملات کشته و ۵۴ شهرک‌نشین هم زخمی شده‌اند. یک اتوبوس حامل نظامیان اسرائیلی نیز هدف موشک مستقیم نیروهای مقاومت قرار گرفت که به انهدام کامل آن منجر شد. هرچند ارتش رژیم صهیونیستی از ارائه آمار تلفات انهدام این اتوبوس خودداری کرد اما رسانه‌های مستقر در فلسطین اشغالی گفتند تاکنون سه شهرک‌نشین صهیونیست براثر پاسخ موشکی مقاومت کشته شده و حداقل 85 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

کابینه امنیتی

رژیم صهیونیستی روز گذشته کابینه امنیتی خود را برای بررسی اوضاع تشکیل داد. هرچند از مباحثات این کابینه خبری منتشر نشده است اما مقامات اسرائیلی بعد از آن بر این موضوع تاکید کردند که بعد از واکنش قدرتمند موشکی حماس، مقام‌های اسرائیلی تاکید کردند که برای کنترل غزه باید توان موشکی فلسطینیان از بین برود. رونن مانلیس، سخنگوی ارتش اسرائیل دراین رابطه با تهدید سران مقاومت به ترور، گفت: «بدون ازبین بردن سران تروریسم، ما نمی‌توانیم معضل غزه را حل کنیم. این یک الزام برای دولت و ارتش اسرائیل است تا انجام شود». وی با اعلام توقف مذاکره با میانجی‌های بین‌المللی درخصوص توافق آتش‌بس در غزه، گفت: «حماس 20 هزار فروند راکت و موشک در اختیار دارد». وی همچنین اعلام کرد طی ساعات پیشین، چند شناور دریایی متعلق به حماس را در نزدیکی ساحل غزه منهم کرده‌اند.

مجموع این درگیری‌ها پس از آن شروع شد که شامگاه یکشنبه گروهی از نظامیان ویژه رژیم صهیونیستی در لباس مبدل و با استفاده از یک خودروی فولکس کاملا مشکی به نوار غزه نفوذ کرده و با نیروهای جنبش مقاومت اسلامی «حماس» درگیر شدند. درپی این عملیات، هفت فلسطینی از جمله «نوربرکة» یک فرمانده حماس به شهادت رسیده و یک افسر عالی‌رتبه صهیونیست که فرمانده این عملیات بود نیز کشته شد. روزگذشته علی برکه یکی از اقوام نورالدین برکه از رهبران حماس گفت: ما پاسخ موشک را با موشک می‌دهیم و جواب خون، خون است و دشمن هزینه جنایات خود علیه مردم فلسطین را خواهد پرداخت.

واکنش‌های جهانی

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران بمباران ساختمان تلویزیون الاقصی در مرکز غزه را به شدت محکوم کرد و گفت: ضدیت رژیم سفاک صهیونیستی با روشنگری اصحاب رسانه مسبوق به سابقه بوده است. از سوی دیگر آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد با تمرکز بر حوادث غزه خواستار خویشتنداری تمامی طرف‌ها در این منطقه شد . شبکه الجزیره نیز از تلاش‌های مصر و نماینده سازمان ملل متحد و میانجیگری آنها برای برقراری آرامش در نوار غزه خبر داد. وزارت خارجه روسیه با درخواست از دو طرف برای حفظ خویشتنداری، اقدامات تحریک‌آمیز اسرائیل را دلیل تنش‌های اخیر دانست. سخنگوی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز تشدید خشونت‌ها در غزه را هشداردهنده خواند و گفت: «شلیک بی‌هدف موشک و دیگر اقدامات نظیر هدف قرار دادن غیرنظامیان غیرقابل قبول است و اقدامات خشونت‌بار باید فورا متوقف شوددرهمین حال جیسون گرینبلات، فرستاده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا به خاورمیانه در توییتی نوشت: ما از اسرائیل برای دفاع از خود در برابر این حملات حمایت می‌کنیم!

دولت اردن با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه خواستار اقدامی فوری برای توقف این حملات و حمایت از غیرنظامیان شد. حزب‌ا... لبنان در کنار دولت این کشور همراه انصارا... یمن و حزب‌ا... عراق در بیانیه‌های جداگانه‌ای همبستگی خود را با مقاومت در غزه اعلام کردند و حملات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند. تشکیلات خودگردان فلسطین نیز از زبان صائب عریقات از جامعه جهانی خواست هر کاری را که در توانشان است برای نجات غزه و توقف حملات انجام دهند.

پیروزی غزه

به گزارش ایسنا، عبدالباری عطوان سردبیر روزنامه رای‌الیوم در مطلبی درباره تنش‌های اخیر در غزه با این مقدمه نوشت: هنگامی که اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت در غزه تصمیم می‌گیرد به جنایت‌های اشغالگران واکنش نشان دهد این واکنش به‌صورت شلیک ۲۰۰ موشک به شهرک‌نشینان اطراف غزه، زخمی شدن ده شهرک‌نشین، به صدادرآمدن آژیرهای خطر و... خواهد بود. این‌ها در مجموع نشان می‌دهد که مقاومت امروز با مقاومت دیروز متفاوت است و قدرتمندتر و قوی‌تر شده و گنبدهای آهنین که اسرائیل میلیاردها دلار برای آن هزینه کرده، امروز در مقابل موشک‌های فوق پیشرفته مقاومت تقریبا عاجز مانده‌اند.

توسعه توانایی‌های نظامی مقاومت در نوار غزه به گونه‌ای بود که نیروهای اسرائیلی راهی جز فرار پیش روی خود نداشتند و اگر مداخله نظامی هوایی اسرائیل و بمباران فشرده جنگنده‌ها و پهپادها و استفاده از بالگرد برای خروج اعضای این یگان نبود، خسارت‌های بشری بیشتری برای صهیونیست‌ها به بار می‌آمد. آتشباری‌های اخیر در نوار غزه یک‌بار دیگر ثابت کرد «معامله قرن» نمی‌تواند عملی شود و نیروهای مقاومت در فلسطین با تطمیع «صلح پولی» فریب نخورده و حتما به مقاومت خود ادامه خواهند داد.

علی باقری

بینالملل

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها