هیات مدیره درباره خریدها جمع‌بندی کرد!

نقش کمرنگ شفر در خریدها

استقلالی‌ها اظهارات عضو هیات مدیره خود را تکذیب کردند. چند روز قبل جواد قراب، عضو هیات مدیره باشگاه با انتقاد از عملکرد الحاجی گرو و نویمایر، دو بازیکن خارجی استقلال، از بازگشت احتمالی تیام و جپاروف به جمع آبی‌ها خبر داد. او دراین‌باره گفت: «گر بتوانیم تیام را با جپاروف برگردانیم که تصمیم هم هست ان‌شاءا… به نظر من تیم به آن چیزی که می‌خواهد می‌رسد.
کد خبر: ۱۱۷۶۲۱۶

بعد از اظهارات او، رسانهها این خبر را منتشر کردند و از بازگشت احتمالی تیام و جپاروف نوشتند. طبیعتا چون عضو هیات مدیره این حرف را زده، رسانهها هم این خبر را جدی تر منتشر کردند ولی دیروز خطیر، معاون ورزشی باشگاه اعلام کرد، رسانهها نباید حاشیه سازی کنند! در واقع او که میخواست حرفهای قراب را تکذیب کند، دیواری کوتاهتر از رسانهها پیدا نکرد و در این باره گفت: خودم از طریق رسانهها این موضوع را شنیدم همیشه بازار شایعات داغ بوده و حداقل خود من در جریان این موضوع نیستم و خواستهای هم نداشته است. من دیدم یکی دو روزنامه این مطالب را نوشتهاند ولی این فضا اصلا قشنگ نیست چون این شایعهها بازار نقل و انتقالات را تحت تاثیر قرار میدهد و قیمت بازیکنان را عوض میکند. هواداران هم کمک کنند قیمت بازیکنان تغییر نکند و باشگاهها در سکوت و آرامش نقاط ضعف و قوت خود را پوشش بدهند.

با اظهارات خطیر در واقع رسانهها بودند که خبر بازگشت تیام و جپاروف را دادند، نه عضو هیات مدیره باشگاه که اولینبار چنین موضوعی را بیان کرد. این مساله بخوبی نشان میدهد در باشگاه استقلال هنوز مشکل ناهماهنگی وجود دارد و اعضا به هیچوجه بر سر مسائل مختلف با هم به جمعبندی دقیقی نمیرسند. آنطور که قراب گفته بود بحث بازگرداندن تیام و جپاروف در هیات مدیره مطرح شد و اعضا درباره آن به جمعبندی رسیدند، ولی احتمالا هنوز خطیر که معاون ورزشی باشگاه است در جریان این اتفاق قرار ندارد.

استقلال قصد دارد در نیم فصل، مذاکرات خود را با این دو بازیکن آغاز کند. بعید به نظر میرسد آبیها توانایی بازگرداندن تیام را داشته باشند. این بازیکن در تهران دوستانی دارد که از طریق آنها به استقلال پالس مثبت میدهد، ولی نکته اینجاست اصلا قصدی برای بازگشت ندارد! باشگاه عجمان نزدیک به ده میلیارد تومان برای رضایتنامه و همینطور پیش پرداخت اول تیام هزینه کرده است و به همین دلیل اگر هم باشگاه اماراتی بخواهد او را بفروشد هزینه سنگینی درخواست خواهد کرد. به همین دلیل، انتقال او به استقلال منتفی است، ولی احتمال حضور جپاروف در جمع آبیها زیاد است. او در تیم جتسو قزاقستان موفق نبوده و به همین خاطر بدش نمیآید از آن باشگاه جدا شود. سرور حاضر است به استقلال بازگردد و فوتبال را در این باشگاه ادامه دهد. به همین دلیل اگر شفر هم روی بازگرداندن این بازیکن مصمم باشد، احتمال حضور او در جمع آبیها زیاد خواهد بود.

جمعبندی هیات مدیره روی بعضی خریدها نشان میدهد آنها در جذب بازیکن قصد ورود دارند، چراکه شفر ابتدای فصل نتوانست بازیکنان خوبی برای آبیها جذب کند. همچنین اعضای کمیته فنی هم اعلام کرده اند باید در بررسی وضعیت خریدها نقش داشته باشند و نظر بدهند. این یعنی شفر امسال در نقل و انتقالات کار سختی دارد!

شفر، خوشحال از خط خوردن استقلالیها

سرمربی استقلال از خط خوردن بازیکنانش از تیم ملی خوشحال است. در فهرست جدید تیم ملی فوتبال، برخلاف اردوهای قبلی، سه بازیکن از استقلال به تیم ملی دعوت شدهاند، در صورتی که اردوهای قبلی شش بازیکن به تیم ملی دعوت میشدند. کارلوس کیروش برای اردوی جدید تیم ملی، سیدحسین حسینی، وریا غفوری و روزبه چشمی را به تیم ملی دعوت کرده است. پژمان منتظری به دلیل مصدومیت در اردو حضور ندارد و علی کریمی هم به خاطر مصدومیت در چند دیدار اخیر استقلال حضور نداشته و در فهرست تیم ملی نیست. آرمین سهرابیان، سومین بازیکن خط خورده استقلال در فهرست جدید تیم ملی است.

در این میان، وینفرد شفر از دعوت نشدن سه بازیکن خود خوشحال است و بهتر میتواند در تعطیلات لیگ آنها را آماده کند. یکی از مشکلات اساسی استقلال در این فصل، دعوت شش بازیکن داخلی به اردوی تیم ملی و یک بازیکن به نام طارق همام به عراق بوده است. هر مربی دوست دارد تعداد بازیکن زیادی در اردوی تیم ملی داشته باشد، اما نتایج ضعیف استقلال باعث شده شفر این روزها بیشتر به فکر آماده کردن تیمش باشد و نیاز دارد همه بازیکنانش را در اختیار داشته باشد.

سعید اکبری

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها