پرسش و پاسخ قضایی

با توجه به پرسش خوانندگان درخصوص موضوعات حقوقی بخصوص هزینه کارشناسی و وکیل ، حکم تخلیه خانه ، اعسار دوباره محکوم مهریه و سفته تپش در مصاحبه با مریم جنت آ بادی، کارشناس ارشد حقوق خصوصی به پرسش‌های شما خوانندگان پاسخ داده است.
کد خبر: ۱۱۷۶۰۳۳

مخاطبان میتوانند پرسشهای حقوقی خود را با ارسال پیامک به شماره 300011224مطرح کنند و پاسخ را در همین صفحه بخوانند.

مالک ملک تجاری درخواست حکم تخلیه داده و هزینه کارشناسی و وکیل را روی دست ما گذاشته است. حالا از دادخواستش انصراف داده است. حالا چطور میتوانم هزینههایی که در پرونده کردهام را پس بگیرم؟

پرداخت هزینه کارشناسی و وکیل برعهده خواهان میباشد که در صورت پیروزی در دعوا میتواند اذن هزینه را از خوانده مطالبه کند.

مستاجر یک آپارتمان هستم. قرارداد یک سالهام تمام شده است. صاحبخانه تمدید نمیکند. اگر از او مهلت سه ماهه بگیرم و در این مدت نتوانم خانهای پیدا کنم، میتواند حکم تخلیه بگیرد؟

در صورتی که اجازه موجر برای ادامه قرارداد اجاره مبنی بر تمیدید سه ماهه باشد با انقضای مدت اجاره، مستاجر غاصب محسوب میشود و مسوول پرداخت اجرتالمثل ایام تصرف خواهد بود. موجر میتواند نسبت به درخواست تخلیه عین مستاجره اقدام نماید.

برادر من به خاطر عدم پرداخت مهریه همسرش در زندان است و پیش از این
یک بار درخواست اعسار زده است، آیا دوباره می
تواند خواستار کاهش اقساط شود؟

با توجه به افزایش قیمت سکه در چند ماه گذشته و با استناد به بخشنامه جدید رئیس قوه قضاییه درخواست اعسار دوباره از محکومان مهریه پذیرفته میشود.

از دوستم پولی قرض گرفتم و قرار شد به صورت قسطی آن را برگردانم. برای ضمانت به او سفته دادم. چند قسط را پرداخت کردم اما او سفته را اجرا گذاشت و از من شکایت کرد. حالا چطور میتواند اثبات کنم که سفته برای پرداخت قسطها بوده است؟

شما با توجه به قرار داد فیمابین و اظهارات شهود میتوانید اثبات کنید که این سفتهها ضمانت اقساط بوده که پرداخت شده است. اگر پرداخت اقساط به صورت کارت به کارت یا واریز به حساب بوده، از طریق رسید بانک هم برای اثبات پرداخت اقساط میتوانید کمک بگیرید

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها