در بخش شرقی ساختمان در محلی که در گذشته بخشی از حیاط و باغ خانه بوده، پس از بازسازی، ساختمانی متناسب با قدمت ساختمان ساخته شده که اختصاص به کتابخانه این مجموعه دارد.
کد خبر: ۱۱۷۵۸۷۹

دکتر شمسیپور، مسؤول کتابخانه در گفتوگو با جامجم توضیح میدهد که کتابخانه اکنون نزدیک به 7000 جلد کتاب در موضوعات گوناگون دارد، اما براساس برنامهریزیهای انجام شده، قرار است بتدریج تبدیل به یک کتابخانه تخصصی در زمینه تاریخ و بازار تهران شود. از جمله امتیازات و ویژگیهای این کتابخانه، ثبت آن در فهرست فدراسیون بینالمللی انجمنها و موسسات کتابداری جهان و در سایت کتابخانه جهانی (ایفلا) Ifla به عنوان هزار و یکمین کتابخانهای است که قبل از مرگ باید دیده شود.

دلیل این اهمیت، همجواری کتابخانه با تالار آیینه و مجاورت آن با یک بنای تاریخی 150 ساله است. گفتنی است که تنها دو کتابخانه در ایران در این فهرست جهانی قرار دارند، کتابخانه خانه - موزه بازار و کتابخانه آستان قدس رضوی. در این کتابخانه امکان عضویت رایگان و به امانت گرفتن کتاب هم
وجود دارد.

در هر روی اگر میخواهید یک روز خاطرانگیز در خانه سلطان بیگم با پیاده روی در کوچه پسکوچههای تهران را تجربه کنید، یادتان باشد که امکان بازدید از خانه موزه بازار همه روزه از ساعت 8 صبح تا 5 بعدازظهر فراهم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها