هفته آینده تابلوی «پرتره یک هنرمند» اثر دیوید هاکنی، نقاش انگلیسی زیر چکش حراج با رقم پیش‌بینی شده ۸۰ میلیون دلاری می‌رود و رکورد گران‌ترین اثر هنری یک هنرمند در قید حیات ثبت می‌شود.
کد خبر: ۱۱۷۵۷۳۲

هفته آینده تابلوی پرتره یک هنرمند اثر دیوید هاکنی، نقاش ۸۱ ساله به حراج گذاشته میشود. هاکنی به خاطر تابلوی رنگی استخرهای شنای لسآنجلس و حومه یورکشایر معروف شده است.

تابلوی پرتره یک هنرمند یکی از معروفترین آثار هاکنی است که مردی را در ژاکت صورتی نشان میدهد که به پایین و چهره شخصی در حال شنا در استخر مینگرد.

کارشناسان حراجی کریستی، برگزار‌کننده این حراج اعلام کرده‌اند این فروش می‌تواند به‌عنوان ارزشمندترین اثر هنری یک هنرمند زنده در تاریخ حراجی را به خود اختصاص دهد. رقم پیش‌بینی شده برای این اثر هنری ۸۰ میلیون دلار است. این حراجی در پانزدهم نوامبر در نیویورک انجام می‌گیرد.این اثر اولین بار سال ۱۹۷۲ در نمایشگاه آثار این هنرمند به نمایش درآمد که با الهام از دو عکس که یکی از آنها عکس همکار و شریک هاکنی بود، خلق شد.

چنانچه این پیش‌بینی درست از آب درآید، می‌تواند رکورد بالاترین رقم یک اثر هنرمند زنده را که ۵۸ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار در سال ۲۰۱۳ و متعلق به جف کوونز برای مجسمه فولادی‌اش با عنوان سگ بادکنکی است، بشکند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها