سرویس Lastpass از جمله سرویس‌های محبوب مدیریت رمز عبور برای کاربران است که علاوه بر رمز عبور می‌تواند اطلاعات دیگری همچون متون محرمانه، شماره کارت‌های بانکی، فایل‌های محرمانه و... را نیز نگهداری و رمزنگاری کند تا فقط صاحب سرویس به این اطلاعات دسترسی داشته باشد.
کد خبر: ۱۱۷۵۲۴۲

این سرویس از ضریب امنیتی بالایی برخوردار است و همین امنیت بالا موجب شده کاربران برای شرایط اضطراری به فکر چاره باشند تا بتوانند اطلاعات ذخیره شده در سرویس را در اختیار نزدیکترین فرد مورد اعتماد خود قرار دهند.

سادهترین روش برای این کار نوشتن رمز اصلی این سرویس روی کاغذ و ارائه آن به فرد موردنظر است، اما با این کار، به جز شرایط اضطراری نیز فرد میتواند به اطلاعات شما دسترسی پیدا کند.

اما اگر بخواهید رمز سرویس Lastpass را فقط در شرایط ضروری در اختیار فرد مورداعتماد خود قرار دهید و خیالتان راحت باشد که پیش از بروز چنین شرایطی، فرد امکان دسترسی به اطلاعات شما را ندارد، چه باید کرد؟

به حساب کاربری خود در سرویس Lastpass وارد شوید.

به بخـــــش Open my Vault بروید و از ستون سمت چپ گزینه
Emergency Access را انتخاب کنید.

تب People I Trust را انتخاب کنید.

از پایین، سمت راست روی گزینه Give Emergency Access کلیک کنید.

نشانی ایمیل فرد موردنظر را که به او اعتماد دارید تا در شرایط ضروری به اطلاعات شما دسترسی داشته باشد، وارد کنید.

در بخش Wait time زمانی که لازم است هیچ پاسخی از شما دریافت نشود و سرویس Lastpass دسترسی به اطلاعات را برای فرد موردنظر مجاز کند، وارد کنید. (بهعنوان مثال چنانچه گزینه 3Days را انتخاب کنید، هر گاه فرد موردنظر درخواست دسترسی به اطلاعات را ارسال کند شما تا سهروز فرصت خواهید داشت درخواست را لغو کنید و در صورتی که شما در شرایطی باشید تا نتوانید درخواست را لغو کنید، دسترسی به اطلاعات برای او مجاز خواهد شد)

در پایان روی گزینه Send Invite کلیک کنید و از فرد موردنظر بخواهید تا دعوت شما را بپذیرد تا نام او در بخش مربوط به People I Trust نمایش داده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها