مقایسه آیپد پروی جدید با سرفیس پروی ۶

حرفه‌ای گری با تبلت

قطعا هیجان‌انگیزترین محصول کنفرانس جدید اپل، آیپد پروی جدید این شرکت با دو ابعاد 10 و 12.9 اینچ است.
کد خبر: ۱۱۷۵۲۳۵

یک غول سختافزاری که میتواند به یک ابزار حرفهای برای کاربران گرافیکی تبدیل شود. اما رقیب این محصول پیش از این حضورش را در بازار اعلام کرده بود، چراکه تبلت سرفیس پروی 6 مایکروسافت از هر نظر کنار آیپد پروی جدید اپل قرار میگیرد. داشتن کیبورد فیزیکی، قلم طراحی، ابعاد بزرگتر و البته پردازندههای گرافیکی قدرتمند، ویژگیهایی است که این دو محصول را کنار محصولات حرفهای مانند لپتاپ یا حتی رایانههای خانگی قرار میدهد. این هفته، دو محصول مایکروسافت و اپل را با یکدیگر مقایسه کردهایم.

تصویر بینظیر آیپد پرو

صفحه نمایش به کار رفته در آیپدپرو، از جنس رتیناست. برای همین یک برتری چشمگیر نسبت به سرفیس پروی 6 دارد. همچنین این تبلت از صفحه نمایش بزرگتری برخورداراست که به دلیل حاشیههای باریکتر آن است. جالب اینکه آیپد پرو با وجود ابعاد بزرگتر باز هم وزن کمتری نسبت به تبلت مایکروسافت دارد.

صفحه کلیدهای حرفهای

هر دو صفحه کلید این دو تبلت از بالاترین کیفیت ممکن برخوردار است، اما تستهای انجام شده نشان میدهد کیبورد سرفیس پرو6 عملکرد بهتری نسبت به کاربری آیپدپروی جدید دارد. البته کسانیکه با کیبورد مکپرو کار کردهاند با این صفحه کلیدهای پروانهای مشکل خاصی نخواهند داشت.

باتری برای تمام روز

آیپد پروی جدید اپل یک باتری 10هزار میلیآمپر ساعتی دارد؛ یعنی حدود 15 ساعت بیداری کامل برای این مدل از آیپد. در طرف مقابل سرفیس اپل با هفت ساعت و 55دقیقه بیداری بعد از آیپد قرار میگیرد.

گرانتر از گران

آیپد پروی جدید اپل برای ما ایرانیها قیمت سرسام آوری دارد، چراکه برای مدل پایه این محصول، یعنی مدل وایفای 64گیگ باید 999 دلار پرداخت کنید.

مدل پایه سرفیس پروی 6 نیز چندان ارزان تر نیست و 899 دلار قیمت دارد.

دوربین؛ نقطه ضعف سرفیس

بدون شک دوربین سرفیس پروی6 مایکروسافت نقطه ضعف اصلی این دستگاه است، چرا که در برابر این وبکم یک دوربین 12 مگاپیکسلی قرار دارد که قابلیت فیلمبرداری 4K را هم به کاربرانش میدهد. این دقیقا همان نکتهای است که محصول اپل را بیشتربه یک تبلت نزدیک نگه میدارد تا یکلپتاپ هیبریدی.

قلمها در برابر هم

یکی از ویژگیهایی که هر دو تبلت رقیب بشدت روی آن مانور دادهاند، قلم هوشمند آنهاست. سرفیس ادعا میکند قلم این دستگاه از سطح فشار 4096 پشتیبانی میکند. درحالی که آیپد از فشار 5100 پشتیبانی کرده و به علت استفاده از لمس سهبعدی در صفحه نمایش خود، این پشتیبانی فشار را به 7500 میرساند.

انتشار سالانه

گوگل پلی به صورت میانگین از سال 2008 تا 2018 سالانه یک میلیون اپلیکیشن منتشر کرده است.

جنگ نرمافزاری

سرفیس پروی مایکروسافت به دلیل استفاده از سیستمعامل ویندوز دایره نرمافزاری بسیار گستردهای دارد، بهطوری که برای کاربران عادی و ویندوزی فرقی با یک لپتاپ ندارد، اما با توجه به پشتیبانی همهجانبه ادوبی از آیپد و همچنین دومیلیون اپلیکیشن موجود در اپاستور میتوان شاهد یک جنگ تمام عیار بود.

آرش جهانگیری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها