اینجا همه‌طور نذری هست؛ از جمله نذر فرهنگی

نقالی در مسیر کربلا

می‌دانید که در مسیر راهپیمایی کربلا، هنرمندان هم بیکار نیستند و کارشان را پیگیری می‌کنند؛ از جمله این برنامه‌ها اجرای نمایش‌های میدانی است. مرشد محسن میرزاعلی از فعالان عرصه نقالی به فارس تصریح کرد: بی‌شک کاری که ما انجام می‌دهیم به لحظه پاسخگوی این خیل عظیم عاشقان امام حسین‌(ع) نخواهد بود و تلاش ما این است تا بتوانیم با اجرای آثار نمایشی، حال و هوای مخاطب را بیش از بیش به موقعیتی که در آن هستند، نزدیک کنیم.
کد خبر: ۱۱۷۳۵۸۹

مدیر دفتر هنرهای آیینی و تعزیه حوزه هنری گفت: مردم عزیز عراق هم چون سالیان گذشته مهماننوازانه و با محبت از زائران امام حسین(ع) پذیرایی کردند و البته استقبال و نگاه خوبی نیز به اجرای تعزیه و نقالی داشتند، بهطوری که در برخی نقاط خودشان از ما وعده سال بعد را برای اجرا گرفتهاند و انشاءا... اگر توفیق باشد حتما در سال آتی خدمتشان خواهیم بود. این فعال نقالی مذهبی افزود: امسال نیز گروههای تعزیه و نقالان برجسته کشور در همایش بینالمللی تئاتر مردمی پیادهروی اربعین حضور پیدا کردند؛ البته جا داشت که گروههای دیگری نیز با ما همراه باشند که متأسفانه مشکلات مالی برای دبیرخانه همایش بهوجود آمد، شرایط را برای انتخاب سخت کرد و محدودیتهایی نیز ایجاد شد.

میرزاعلی در پایان اظهار کرد: همایش تئاتر اربعین اتفاقی بزرگ است که به همت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و دفتر تئاتر مردمی بچههای مسجد رخ داده و خوشبختانه شاهد بودم که پس از سه سال باعث شده نهادهای دیگر هم بیدار شوند و اقدام به فعالیتهای هنری در مسیر پیادهروی کنند و شاید یکی از اصلیترین برکات این همایش، همین ایجاد جریانسازی میان نهادهای متولی و هنرمندان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها