بالانشینی با جیب خالی

پدیده‌ای به نام پدیده

یک برد دیگر به نام تیم پدیده مشهد و یک هفته صدرنشینی بیشتر. در لیــــگی که پــــــــــرســـــــــپولـــیس، استقلال و سپاهان تا دنــــــــــــدان مســـــــــلح هستند، فعلا این تیم پدیده است که با یحیی گل‌محمدی یکه تازی می‌کند و بیشتر از هر مدعی دیگری طعم صدرنشینی را چشیده است.
کد خبر: ۱۱۷۳۰۷۱

هفتــــه دهم لیــــــــگ برتـــــر با دیدار نفــــــت مسجدسلیمان و پدیده در مسجدسلیمان آغاز شد. این بازی خارج از خانه میتوانست همان دیداری باشد که ترمز تیم یحیی را بکشد. آنها در هفتههای اخیر آنقدر مشکلات مالی داشتند که کمتر فرصت پیدا کردند روی بازیهای بعدیشان تمرکز کنند. با این حال وقتی سوت شروع بازی به صدا درمیآید، انگار پدیدهایها همه مشکلات را فراموش میکنند و فقط با یک هدف به میدان میروند؛ پیروزی.

این داستان حالا دارد به تکراریترین داستان لیگ تبدیل میشود؛ اینکه پدیده نمیبرد، چه در خانه و چه در خارج از خانه. آنها این بار نفت مسجدسلیمانی را بردند که با مرزبان، از انگیزه بالایی برای کسب نخستین برد این فصل برخوردار بود. اما پدیده حداقل برای یک هفته دیگر، خواسته مسجدسلیمانیها را به تعویق انداخت و بازی را با یک گل به سود خود خاتمه داد. میل به پیروزی تا آخرین لحظات بازی همراه بازیکنان پدیده است و آنها بیشتر از هر تیم دیگری در ده دقیقه پایانی، موفق به گلزنی شدهاند. در مقابل نفت مسجدسلیمان هم گل برتری پدیده را امین قاسمینژاد در دقیقه 82 به ثمر رساند.

با این پیروزی، پدیده یک هفته دیگر صدرنشینی خود را تمدید کرد و به تنها تیمی بدل شد که در ده هفته، هفت بار برنده از زمین بیرون آمده است.

در مورد نتایج فراتر از انتظار یحیی
گل محمدی و تیمش خیلی چیزها میتوان گفت. مثلا اینکه در ده فصل اخیر هرگز سابقه نداشته قهرمان لیگ، چنین شروع خوبی داشته باشد.

از همین لیگ هفدهم شروع میکنیم که پرسپولیس برانکو در پایان هفته دهم 20 امتیازی بود. تیم رویایی برانکو در لیگ شانزدهم هم در پایان هفته دهم 22 امتیاز به دست آورده بود و یک سال قبل از آن، استقلال خوزستان در حالی قهرمان شد که در پایان هفته دهم 19 امتیاز داشت. اما پدیده با یحیی گلمحمدی، طی ده هفته نخست لیگ صاحب 23 امتیاز شده است؛ آماری خیره کننده که این تیم را در حدواندازههای یک مدعی جدی قهرمانی بالا میبرد.

گل محمدی: نمیمانم!

ظاهرا قرار نیست تیم پدیده از سوی مسؤولان پدیده و فوتبال مشهد جدی گرفته شود. روز پنجشنبه بلافاصله پس از برد پدیده مقابل نفت مسجدسلیمان، خبر آمد که یحیی گلمحمدی از سمت خود کنارهگیری کرده و در همان رختکن با بازیکنان تیمش خداحافظی کرده است.

یحیی که بشدت نسبت به شرایط مالی تیمش معترض است، در نشست خبری این بازی حرفهایی زد که بوی جدایی میداد: این بازیکنان را باید طلا گرفت. بزرگترین انگیزه آنها این است که برای شادی دل مردم مشهد بازی کنند. امیدوارم که هرچه زودتر مشکلات حل شود، هرچند که وعدههای زیادی دادند و هیچکدام عملی نشده است. در چنین شرایطی کار کردن سخت شده و رویم نمیشود در چشم بازیکنانم نگاه کنم. طاقت همه ما سر آمده است. برای ادامه کار باید فکر بیشتری کنم و احتمال اینکه از این تیم جدا شوم زیاد است. حس میکنم دوست ندارند این تیم نتیجه بگیرد. ادامه دادن با این شرایط برای من هم امکانپذیر نیست. منتظر هستیم تا فردا و پسفردا ببینیم که چه اتفاقاتی رخ میدهد، اما چشم من آب نمیخورد.

حالا باید دید واکنش مسؤولان تیم پدیده به این ضربالاجل 48 ساعته چه خواهد بود. پدیده هفته آینده باید به مصاف نساجی مازندران برود، اما فعلا در اردوی پدیده و در غیاب یحیی گل محمدی، کسی به این بازی فکر نمیکند.

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها