خیلی از دوستداران گل و گیاه برای زیبایی خانه‌هایشان به گیا‌هانی با رشد سریع و بلند علاقه دارند و گاهی نیز دنبال نگهداری درختچه در آپارتمان هستند، امروز برای این گروه پیشنهاد ویژه‌ای داریم،‌ یک درختچه همیشه سبز با شرایط آسان رشد و کم دردسر که زیبایی و طراوت خاص خودش را دارد.
کد خبر: ۱۱۷۳۰۲۷

قبل از آن که درباره دراسنای پرچمی بنویسم باید این نکته را یادآوری کنم که به طور کلی درختچههای دراسنا گروه بسیار بزرگی را شامل میشود و برخی منابع 40 گونه مختلف از دراسنا را برشمردهاند، اما در ایران اغلب آنچه در مراکز گل و گیاه پرورش و فروخته میشود دراسنای پرچمی است که در شرایط مختلف آپارتمانی بسیار مقاوم و انعطاف پذیر است. این گیاه که اصالتش به آمریکای مرکزی برمیگردد آنقدر ایرانی شده است که حتی یک نام بومی قشنگ هم بر آن گذاشتهاند. خون سیاووشان همان دراسنای پرچمی است.

شرایط نگهداری:

آبیاری: این گیاه در شش ماهه دوم سال نیاز به هفتهای یک بار آبیاری دارد، به طور طبیعی در تابستان یا اگر در مناطق گرمسیری هستید این نیاز بیشتر میشود و باید تا دو بار در هفته آن را افزایش داد.

نور: هر چیزی را اگر از دراسنا میخواهید دریغ کنید اشکالی ندارد اما با نور شوخی نکنید، دراسنا برای حفظ طراوت و زیبایی اش و همچنین داشتن رشد سریع به نور خوب نیاز دارد، اگر نور به اندازه کافی به گیاه نرسد، برگهایش خیلی سریعتر از آنچه فکرش را بکنید رنگ پریده و بیحال میشود.

غبارپاشی: اصولا درختچهها در مقایسه با گیاههای معمولی نیاز بیشتری به غبارپاشی دارند، در زمستان هفتهای یک بار غبارپاشی هم برای این درختچه کافی است، اما در تابستان حتما دو بار در هفته انجام دهید.

تغذیه: در فصلهای گرم سال هر دو هفته یک بار با کود تقویتی گیاهان تزیینی، به گیاه تغذیه مناسب را برسانید.

دما: از 15 تا 24 درجه دمای هوای مناسب برای خون سیاووشان در زمستان و تابستان است.

گلدان: دراسنای پرچمی یکی از ویژگیهای بارزش رشد سریع است و به همین دلیل هر سال یک سایز گلدان آن را بزرگتر کنید و خاک نو و کود جدید هم برایش در نظر بگیرید.

2 نکته مهم

-1 اگر لکههای قهوهای روی برگها دیده میشود نشاندهنده آفت در گیاه است که باید با سم مناسب گیاه را سمپاشی کنید.

-2 ریزش برگها و کم رنگ شدن آنها به دلیل گرمای بیش از حد هواست. محیط را خنکتر کنید؛کمبود کود باعث ریز شدن برگها و کمتر شدن رشد آن میشود. محیط را روشنتر کنید تا نوار قهوهای رنگ حاشیه برگ گیاهتان هم دیده شود.

نسیبه سادات میرباقر/ مهندس کشاورزی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها