رئیس پلیس تهران از دستگیری 240 شرور پایتخت در طرح ضربتی پلیس امنیت خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۲۵۴۹

به گزارش جام‌جم، سردار حسین رحیمی دیروز در حاشیه مرحله چهارم طرح دستگیری
اراذل و اوباش تهران گفت: 255 مورد عملیات در 48 ساعت گذشته در نقاط آلوده به اجرا درآمد، 210 واحد صنفی متخلف اعم از قهوه‌خانه‌ها باشگاه‌های بدنسازی و 68 پارک و تفرجگاه پاکسازی شد و 25 نقطه بر اساس تماس‌های مردمی پاکسازی شد.

وی افزود: در مجموع 240 نفر از افرادی که به اوباش‌گری، زورگیری، تخریب اموال عمومی و تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی نقش داشتند، بازداشت شده که 45 نفر از این افراد زیر 18 سال دارند همچنین 51نفر از آنها دارای سوابق متعدد و اوباش‌گری و سابقه زندان هستند. در مجموع ده قبضه سلاح کمری، دو کلاشینکف جنگی، دو نارنجک دست‌ساز و مقادیر زیادی فشنگ و 64 قبضه سلاح سرد مانند قمه، چاقو و... از این افراد کشف شد.

رئیس پلیس تهران ادامه داد: در بین بازداشت‌شدگان یک گروه که دختران بی‌گناه را ربایش، اذیت و آزار کرده و افرادی شاخصی که اقدامات اوباش‌گرایانه می‌کردند، بازداشت شدند.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح با افرادی که کتاب‌های غیرمجاز و ضاله نشر می‌کردند، برخورد شد و در مجموع 333 هزار جلد کتاب در 16 انبار دپو از این افراد کشف شد، بیش از 900 دستفروش اقدام به فروش کتاب‌های غیرمجاز و ضاله می‌کردند و 15 نفر از ناشران این کتب ضاله بازداشت شدند همچنین دسته دوم افرادی بودند که کپی غیرمجاز و بدون اجازه ناشر کتب پر فروش را فروخته و موجب ضایع شدن حقوق مولفان می‌شدند و با این افراد نیز برخورد شد و این طرح با هماهنگی صنف مربوط برای حمایت از نویسندگان و ناشران ادامه دارد.

رحیمی درباره مرگ فرشید هکی و حواشی اطراف آن گفت: چهارشنبه هفته گذشته خبری مبنی بر آتش گرفتن یک خودرو و قرار داشتن یک جنازه سوخته داخل آن، به کلانتری باغ‌فیض رسید که بلافاصله عوامل کلانتری و پلیس آگاهی در محل حادثه حاضر شدند.

طی بررسی‌های اولیه صورت گرفته، خانواده این فرد احضار شدند و نظریه پزشکی قانونی به پلیس ارسال شد، پزشکی قانونی در نظریه خود اعلام کرد که این فرد دست به خودسوزی زده است.همچنین براساس اظهارات خانواده متوفی، وی مدتی از مشکلات مالی ناراحت بود .

رحیمی در واکنش به اظهارات برخی در فضای مجازی مبنی بر قتل هکی، متذکر شد: این اقدامات تشویش اذهان عمومی است و قطعا دستگاه قضایی با افرادی که اقدام به تشویش اذهان عمومی کرده، برخورد می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها