نتایج تحقیقات یک دانشگاه ایالتی در آمریکا نشان می‌دهد که مردان پلیس آمریکایی طی 9 سال گذشته، 405 مورد مرتکب تجاوز شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۷۱۷۷۰

به گزارش ایرنا، در تحقیقات منتشر شده دانشگاه ایالتی «بولینگ گرین» که بخشی از آن را شبکه تلویزیونی سی.ان.ان آمریکا بازنشر کرده، برخی پلیسهای آمریکا دست به 405 مورد تجاوز جنسی، 636 مورد آزار جنسی از نوع دیگر در ارتباط با زنان و 216 خشونت جنسی در حق مردان زدهاند.

این گزارش از مقامهای آمریکایی خواسته که با اتخاذ تدابیر مشخص اقدام به پاکسازی دستگاه پلیس از اینگونه افراد و جلوگیری از چنین جرایمی کنند.

دانشگاه بولینگ گرین درخواست کرده در راستای حذف این گونه جرایم در دستگاه پلیسی آمریکا، افرادی که پیشتر در مراکز دولتی از کار برکنار میشوند به استخدام پلیس در نیایند، همچنین یک خط تلفن ویژه ناشناس در ارتباط با جرایم پرسنل امنیتی ایجاد شود. تجاوز جنسی این روزها بشدت در جهان افزایش یافته، به نحوی که این پدیده در برخی کشورها مانند آمریکا به مرز انفجار رسیده است.

با توجه به آمار دانشگاه جورج میسون از هرسه زن آمریکایی، یک زن در طول زندگی خود مورد آزار جنسی قرار گرفته است. طبق این آمار 3/19 درصد زنان و 2 درصد مردان در طول زندگی خود دستکم یک بار مورد تجاوز قرار گرفتهاند.

علاوه بر این حدود 9/43 درصد از زنان و 4/23درصد از مردان آمریکایی در زندگی خود مورد خشونت جنسی قرار میگیرند. حدود 79درصد از قربانیان حوادث جنسی در کمتر از 25 سالگی مورد تجاوز جنسی قرار میگیرند.

آمارها نشان میدهد سالانه بیش از 65 هزار و 668 دختر و 2866 پسر در سن دانشگاه در آمریکا مورد تجاوز جنسی قرار گرفتهاند.

از سوی دیگر بیش از یک چهارم دختران در سن دانشگاه تجربه تجاوز جنسی داشتهاند که از این تعداد، تنها 16 درصد این موارد گزارش شده است.

براساس آمارها، مردان بیشتر از زنان زندانی در آمریکا مورد تجاوز جنسی قرار میگیرند، به نحوی که سالانه حدود 216 هزار گزارش از تجاوز جنسی در زندانهای این کشور به ثبت میرسد. نتایج نظرسنجیها حکایت از تجاوز حدود 7 درصد از زنان همبند زندانی به یکدیگر و تجاوز کارکنان اداره زندانهای آمریکا به مردان زندانی دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها