ماجرای رکوردشکنی خبرساز

یک نفر در مقابل 15 نفر

محمد علیزاده لشکری چند سال پیش موفق شد مقابل چشم کارشناسان و دوربین‌های فیلمبرداری با 15 نفر به صورت همزمان بازی کند: «اما این رکورد هیچ جا بجز فدراسیون ورزش‌های کم‌بینایان و نابینایان به ثبت نرسیده است. در جست‌وجوهایم متوجه شدم که این رکورد تاکنون توسط فردی نابینا در جهان ثبت نشده است و شاید روزی به فکر ثبت این رکورد در گینس بیفتم.»
کد خبر: ۱۱۷۰۱۷۷

خبر این ثبت رکورد جالب باعث شد او یک روز در یک برنامه زنده مقابل 15 بازیکن قرار گیرد و در حالی که همه بینندهها در سراسر کشور او را میدیدند رکورد قبلی خود را بشکند: «این بار ماجرا فرق داشت، قرار شد بازیکنانی که مقابلم قرار میگیرند هم از افراد بینا و هم افراد نابینا و کمبینا انتخاب شوند، این مساله کار من را سختتر میکرد، اما من تصمیم گرفته بودم رکورد قبلی خودم را بشکنم. این شد که بالاخره موفق شدم همزمان با 15 نفر بازی کنم و یک بار دیگر در سیمولتانه رکورد جدیدی را ثبت کنم. من این کار را برای تمام کسانی انجام دادم که یک روز شبیه من از خواب بیدار میشوند و میبینند همه دنیا مقابل چشماهایشان تیره و تار است آنجاست که باید به زندگی امیدوار باشند.»

علیزاده حالا مدرک مربیگری خود را در رشته شطرنج از فدراسیون ورزشهای کمبینایان و نابینایان کسب کرده و سالهاست به نابینایان شطرنج میآموزد.

قهرمان نابینای ما میگوید امروزه تکنولوژی باعث شده است خیلی از معلولان که نابینا هستند بتوانند در رشتههای مختلف تحصیل و حتی کار کنند: «یکی از این تکنولوژیها کتابهای گویایی است که من هم طرفدارش هستم و در این سالها با تکیه به این تکنولوژی کلی کتاب درباره رشته تخصصیام خواندهام. این کتابها چون توسط یک گوینده خوانده میشود به چیزی جز خریداری کردن و گوش کردن احتیاج ندارد.»

علیزاده چند ماه پیش انتخاب شد تا در مسابقات جاکارتای اندونزی در کنار تیم ملی شطرنج نابینایان باشد و برای پیروزی کشورش بجنگد: «درحال حاضر در مسابقات جاکارتا هستم.

رقابت اینجا خیلی سخت است، اما بچههای تیم پیشرفت خوبی دارد و قرار است فردا 23مهر که روز عصای سفید هم هست به ایران بیایم تا آن روز نمیتوانم بگویم تیم چند مدال و مقام آورده است.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها