انتشار عکس یک پژو پارس تصادفی در فضای مجازی یک‌بار دیگر نگاه‌ها را سمت شورای شهر تهران چرخاند

در حاشیه یک پرشیای تصادفی

یک پژوپارس مشکی آش و لاش، شیشه خرد شده، سپر له شده، کاپوت و درِ سمت راننده تاب برداشته و آن برف پاک‌کن‌های معطل مانده روی هوا همه آن چیزی است که می‌شود کلی درباره‌اش حرف زد، از مردی که در فضای مجازی گفته شد این عکس را توییت کرده، از زن نماینده شورای شهر که گفته شد این ماشین متعلق به اوست تا موبایلی که در دسترس نبود، زنی که تکذیب کرد و همه حاشیه‌هایی که دور و بر شورای شهر تهران پرسه می‌زند.
کد خبر: ۱۱۶۹۵۶۱

14 ماه پیش، روزی که تحلیفشدگان وارد متروی تهران شدند تا به مرقد امام بروند برای تجدید میثاق، وقتی همه 21 نفرشان روی 21 صندلی آبی رنگ واگن نشستند و مردمِ ایستاده فقط توانستند چشم بدوزند به اینها، نخستین حاشیهها آغاز شد. حاشیه، ژست استفاده از مترو بود و سرپانگه داشتن مردمی که حتما خسته بودند، مخصوصا آن دو پیرمرد موسفید.

413 روز بعد از این ماجرا رشته حواشی هنوز دور شورای شهر تهران میگردد و پرونده اتفاقات عجیب وغریب و پر بحثِ آن را قطور میکند. گفته شد پژو پارس مشکی رنگ متعلق به یکی از زنان عضو شورای شهر است که به برادرش قرض داده و او هم در راه شمال تصادفی سخت
کرده است. حاشیه آنجا آغاز میشود که این پژوها جزو اموال دولت است که فقط در اختیار شورای شهریها قرار میگیرد تا با آن بروند گوشه گوشه شهر را بگردند و امورات را رتق و فتق کنند. این پژوها همانهاییاند که سال 96 اسمشان نشست کنار 21 تبلتی که با هزینهای یک میلیاردی برای اعضای شورا خریدند و آنقدر صدا کرد که بالاخره با توضیحات باربط و بیربط، حواشیاش را جمع کردند.

پژو تصادفی

مردی که عکس پژو تصادفی را توئیت کرده، موبایلی 912 دارد که گفتند اتفاقا مشاور شورای شهر تهران است، مردی که نزدیک به ماجراهاست ولی دیروز در هیچ ساعت روز در دسترس نبود و تلفن همراهش پیغام عجیبی میداد؛ چه دور، چه نزدیک. اما الهام فخاری، عضو شورا که به روایت آمارها بیشترین نطقهای پیش از دستور در یک سال گذشته را داشته و کسی در کامنتی مدعی شده بود که آن پژو تصادفی متعلق به اوست در پاسخ ما یک تکذیب بیشتر نداشت: «از سال 85 تا به حال یک پژو 206 تیپ 2 دارم. ماشین شورا را هم تا به حال استارت نزدهام چون دست راننده است. راننده هم یک هفتهای است بچهدار شده و مرخصی است. برادر من اصلا تهران نیست، خودم هم گاهی اوقات با مترو رفت و آمد میکنم.»

علی اعطا نیز که سخنگوی شوراست با این که برایش پیامی گذاشتیم ساکت ماند، بقیه زنان شورای شهر تهران هم سکوت کردند تا بالاخره عصر دیروز روابط عمومی شورا این حادثه را در اطلاعیه ای تایید کرد. اماهمین که نام شورای شهر دوباره کنار یک حاشیه نشسته مساله ماست، شورایی که عمر چندانی ندارد، اعضایش چندان رسانهای نیستند و با خبرنگاران جناح مقابل رابطه خوبی ندارند ولی تا دلتان بخواهد حاشیه دارند، از یک خمیازه بگیرید تا نوشیدن یک فنجان چای.

از نسکافه تا خیابان

برای یک شورای شهرِ 14 ماهه، تعویض 4 شهردار، تصویب دوباره مصوبهای کهنه و بحثهای مکرر و بیفایده پیرامون موضوعاتی که تقریبا هیچ کدامشان گرهی از گرههای شهر باز نمیکند، کارنامه خوبی نیست، اما خیلیها شورای شهر پنجم تهران را اینگونه تعریف میکنند.

روزی از روزهای آبان سال گذشته شوراییها با تصویب مصوبهای نوشیدن چای و نسکافه را حین برگزاری جلسات آزاد اعلام کردند در حالی که پیش از این خوردن آب در جلسات هم مرسوم نبود. منتقدان این تصمیم دست گذاشتند روی هزینههای این مصوبه و البته وقتکشیهایی که سرو و نوشیدن هر فنجان نسکافه و چای به تهران تحمیل میکند.

گذشته از چای، کشمکشهایی که شورای شهر برای تغییر نام خیابانهای تهران در این 14 ماه داشته کم حاشیهساز نبوده است، کشمکش برای تغییر نام خیابان کارگر به مصدق، رای نیاوردنش، بعد انتقال نام مصدق به خیابان نفت و بلافاصله واکنش پسر آیتا... کاشانی و دعوت طراحان این پیشنهاد به مناظره تلویزیونی، چندی بعد تلاش برای نامگذاری خیابانی به نام مهدی بازرگان کسی که مدیریت اعتصابات نفت در دوران انقلاب را بر عهده داشت و کمی بعدتر کوشش برای نامگذاری ساختمان شماره یک شورا به نام سعید حجاریان بهواسطه جانباز! بودنش، رای نیاوردن این پیشنهاد و بعد تغییر نام حجاریان با ابراهیم شیبانی، پیرمرد سربه زیر و ساکت شورای شهرچهارم.

این کردهها در دو پاراگراف نوشته ما جمع میشود ولی 14 ماه از وقت شورای شهرمان را گرفته است، شورایی که در این مدت حاشیههایش پر و پیمانتر از متن آن بوده است، مجموعهای که با تعویض چهار سرپرست و شهردار در این مدت، حالا باید برای انتخاب حتما پرحاشیه شهردار پنجم آماده شود.

خودرو بیمه بوده است!

عصر دیروز سرانجام معاونت ارتباطات و بین‌‌الملل شورای اسلامی شهر تهران در اطلاعیهای این حادثه را تایید و اعلام کرد: در پی انتشار برخی اخبار در مورد حادثه پیش آمده برای خودرو یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران به اطلاع می‌‌‌رساند، مدتی پیش خودروی در اختیار یکی از اعضای شورا دچار سانحه شد که خوشبختانه خسارت جانی در پی نداشت.

راننده خودروی یاد شده از بستگان عضو شورا بوده که از شهریور ماه سال ۹۶ به عنوان راننده ایشان مشغول خدمت در شورای اسلامی شهر تهران است و تشریفات قانونی مربوط به تحویل خودرو به وی نیز در ابتدای فعالیت شورای پنجم طی شده است.

شایان ذکر است که خسارت‌‌‌های مالی وارده به خودرو نیز از سوی شرکت بیمه‌‌‌گر پرداخت می‌‌‌شود. لذا اخبار منتشر شده مبنی بر در اختیار قرار دادن خودرو به فرد غیر، خلاف واقع است./ایلنا

تخلفات از نمای نزدیک

شوراهای شهر هیچکدامشان معصوم نیستند اما برخی شان پرخطاتر از دیگرانند. اسناد ما گزارش استانداری تهران است که آن هم مستند به گزارش هیات حل اختلاف و رسیدگی به شکایات استان در دوره پنجم فعالیت شوراهاست. مشخص شده از نیمه دوم سال 96 به این سو ۲۵ نفر از اعضای شوراها به دلایلی مثل ساکن نبودن در استان تهران، سوءاستفاده از موقعیت و اموال شهرداری و اقدامات غیرقانونی متهم شدهاند.

همچنین شش نفر از آنها به اتهام جعل مدرک تحصیلی و کارت پایان خدمت و سوءاستفاده از موقعیت شغلی، عضویت شان در شورا ملغی شده است. اما در این مدت اتهام ارتشا و تبانی در معاملات شهرداری موجب دستگیری 9 نفر شده درحالی که یک نفر نیز به اتهام سوءاستفاده از موقعیت و تحصیل مال نامشروع در تعلیق قضایی است.

اعضای شورای شهر در نخستین روز آغاز به کار خود در متروی شلوغ تهران روی صندلی نشستند و مردم ایستاده نگاهشان کردند

ثبت عکس خمیازه یکی از اعضای شورای شهر باعث واکنش تند او شد تا جایی که درخواست کرد برای شکار لحظهها در صحن شورا تصمیمی عاجل گرفته شود

تغییر نام خیابانهای کارگرشمالی و نفت ماهها وقت شورا را گرفت بهطوری که عدهای نوشتند نامگذاری و تغییر نام معابر در اولویت شوراست

آبان پارسال شوراییها با تصویب مصوبهای نوشیدن چای و نسکافه را حین برگزاری جلسات آزاد اعلام کردند درحالی که پیش از این خوردن آب هم در جلسات مرسوم نبود

خرید 21 دستگاه پژو و 21 تبلت برای 21 عضو شورای شهر از پرسر و صداترین حاشیههای شورای شهر تهران است

تیرماه امسال خرید کولرهای گازی برای شورا صدای عدهای را درآورد که محسن هاشمی در پاسخ به انتقادات گفت هوا گرم بود و ما خواستیم هوا بهتر شود

عکسی در فضای مجازی دستبهدست میشود که مدعی است پژوی تصادفی درون عکس خودروی خدمت یکی از زنان شوراست که به برادرش قرض داده است

مریم خباز

جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها