یک مقام ارشد دولت با بیان این‌که هفت سناریو برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی وجود دارد،‌ گفت:‌ قیمت دونرخی برای بنزین قطعی است.
کد خبر: ۱۱۶۸۹۷۶

این مقام ارشد دولتی در گفتوگو با فارس با اشاره به موضوع هدفمندسازی یارانهها اظهار کرد: پیشنهادی بهمنظور افزایش قیمت حاملهای انرژی در همان جلسه اول یا دوم شورای عالی قوا مطرح و با نظر اعضا تصویب شد؛ در این راستا قرار است هیأت دولت تمامی جوانب و جزئیات اجرایی را بررسی و جمعبندی کند و احتمال دارد تا پایان سال فاز جدیدی از هدفمندی یارانهها اجرا شود.

وی در مورد سناریوهای موجود برای اجرای فاز جدید هدفمندسازی یارانهها گفت: در حال حاضر سهمیهبندی با هفت سناریو طراحی و پیشبینیشده و در آن دونرخی شدن بنزین قطعی است. در یکی از این مدلهای پیشنهادی بنزین سهمیهای همان ۱۰۰۰ تومان و با سهمیه ۶۰ لیتر برای هر خودرو در نظر گرفته شده است.

این مقام ارشد دولت به جزئیات بیشتر موضوع اشاره و بیان کرد: همچنین یکی از مدلها مربوط به اختصاص کوپن بنزین به افرادی است که خودرو ندارند بهگونهای که مثلاً روزانه یک تا دو لیتر بنزین سهمیهای داده شود و اگر مصرف نکردند به قیمت فوب خلیجفارس از آنها خریداری شود.

وی افزود: حسن این کار این است که با افزایش قیمت اقشار آسیبپذیری که وسیله نقلیه ندارند میتوانند از بهای آن برخوردار شوند اما هنوز روی این مدل اختلافنظر وجود دارد.

این مقام ارشد دولتی با بیان اینکه برای خرید بنزین به قیمت فوب از افراد بدون وسیله مشکل منابع نداریم، تصریح کرد: براساس پیشنهادهای مطرح شده قیمت بنزین آزاد نیز در سناریوهای مختلف از ۱۲۰۰ تومان تا ۴۰۰۰ تومان یعنی قیمت فوب خلیجفارس پیشبینیشده است.

وی با تأکید بر اینکه قاچاق سوخت در ماههای اخیر بشدت افزایش یافته و همچنین مصرف نیز بالا رفته است، یادآور شد: مصرف بنزین روزانه به ۹۰ میلیون لیتر رسیده در حالی که باید حدود ۷۰ میلیون لیتر باشد که علت آن، دو عامل یادشدهاست.

وی تصریح کرد: برای اجرای هر کدام از این پیشنهادها فعلاً دولت ملاحظاتی دارد اما اجرای آن تا پایان سال نیز محتمل است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها