کودکان قوی با تغذیه سالم

کودکان برکت زندگی و سرمایه‌های آینده پدر و مادر و جامعه هستند و برای بالندگی و رشد جسمی، روحی و فکری احتیاج به توجه دارند و با توجه به تغذیه آنان می‌توان کودکانی با جسمی سالم، روحی آرام و فکری فعال داشت.
کد خبر: ۱۱۶۸۵۲۶

رسیدن به موقع و به اندازه انواع ویتامین، مواد معدنی، کالری و در مجموع مواد مورد نیاز کودکان به بدن آنها امری بسیارمهم و ضروری و تضمین کننده سلامتشان در آینده است. پس به این موضوع باید توجهی ویژه داشت.

خوراک ورمیشل

مواد لازم:

ورمیشل: 100 گرم / گوشت چرخکرده: 50 گرم / پیازکوچک: یک عدد / هویج کوچک: یک عدد / گوجه کوچک: 2 عدد / کره: یک قالب کوچک / نمک: کمی

پیاز را رنده کرده و با کره تفت میدهیم. بعد گوشت را اضافه کرده وکمی نمک میزنیم. البته توجه داشته باشید نباید در غذای کودکان خیلی نمک ریخت چون مذاقشان عادت میکند.

گوجهفرنگی را رنده درشت و هویج را رنده ریز کرده و به گوشت اضافه کرده و اجازه میدهیم کامل پخته شود. برای طعم بهتر و خاصیت بیشتر بعد از پخت کامل کمی آبلیموی تازه روی مواد میریزیم و کنار میگذاریم تا کمی خنک شود.

در این مرحله ورمیشل را در آب میجوشانیم و آبکش میکنیم. مواد گوشتی را با ورمیشل خوب مخلوط کرده و کمی روی دم میگذاریم. ماکارونی برای بچهها دیر هضم است و شکم را سفت میکند به همین دلیل از ورمیشل استفاده میکنیم تا غذای محبوب بچهها مشکلی برایشان ایجاد نکند.

سوپ سبزیجات و ماهیچه

مواد لازم:

گل ماهیچه: یک عدد / بروکلی کوچک: یک عدد / قارچ: 3 عدد / گوجهفرنگی: 2 عدد هویج کوچک: یک عدد/ کدو حلوایی: یک برش کوچک /سیبزمینی کوچک: یک عدد / آلو: 3 عدد / کرفس: یک شاخه کوچک / پیاز کوچک: یک عدد / نمک: کمی

گل ماهیچه را با یک پیاز کوچک و کمی آب میپزیم. همه مواد ذکرشده را بجز گوجه فرنگی شسته وبسیار ریز خرد یا رنده میکنیم. البته کلم بروکلی را پانزده دقیقه در آب و سرکه میگذاریم تا حشرات داخل آن خارج شود و سپس شسته و آبکش میکنیم.

سبزیجات خرد شده را در قابلمه ریخته و با کمی آب روی حرارت میگذاریم تا کامل بپزد. در این مرحله گوجه فرنگی را پوست گرفته، خرد کرده و هسته آلوها را گرفته به سبزیجات اضافه میکنیم. مواد را هم میزنیم و بعد از کمی خنک شدن آنها را میکس میکنیم. گل ماهیچه را که خوب پخته شده اضافه کرده و هم میزنیم و در مرحله آخر سوپ را با کمی نمک و آبلیموی تازه مزهدار میکنیم. این سوپ سرشار از ویتامین و انرژی مناسب فصل پاییز کودکان است. این نکته را در نظر داشته باشید که برای کودکان همیشه غذا با حجم کم و تازه تهیه کنید.

حلوای خرما و بادام

مواد لازم:

آرد برنج: یک قاشق غذاخوری / خرما: 2 عدد / پودر بادام: یک قاشق چایخوری / آب: یک فنجان

آرد را روی حرارت گذاشته و تفت میدهیم تا کمی رنگش عوض شود. کره را اضافه کرده و دوباره تفت میدهیم. پوست خرما را گرفته، هستهاش را میگیریم و کامل له میکنیم. خرمای له شده و پودر بادام را به آرد اضافه کرده و خوب هم میزنیم.

در این مرحله کمی آب اضافه میکنیم تا کمی نرم شده و خوش خوراکتر شود. بعد از چند دقیقه آن را از روی حرارت برداشته و کمی که خنک شد در ظرف مناسبی ریخته و با اسمارتیزهای رنگی تزیین کنید تا کودک با میل بیشتری این حلوای مقوی و مغذی را نوش جان کند.

مژده مظهری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها