فراخوان نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار منتشر شد

مردمی از جنس عمار

جشنواره فیلم عمار از همان ابتدای آغاز به فعالیتش تاکید مهمی روی مردمی بودنش داشته و همین است که از همان آغاز پیشوند مردمی را حتی در نام جشنواره لحاظ کرده است. امسال اما با نگاهی به فراخوان این جشنواره که همین دیروز منتشر شد می‌توان متوجه شد که بار «مردمی» بودن آن هم بسیار پررنگ‌تر دیده شده است. دبیرخانه این جشنواره فراخوان نهمین دوره این رویداد سینمایی را در سه بخش «فرخوان مردمی معرفی سوژه و حمایت از تولید»، «بخش آثار رقابتی» و «اکران مردمی» منتشر کرد.
کد خبر: ۱۱۶۷۹۲۵

فراخوان جشنواره هم مردمی شد!

مهمترین تفاوت فراخوان جدید جشنواره عمار نسبت به سالهای گذشته، اتکای آن به فراخوانهای مردمی است. جشنواره از تمام مؤسسات، تشکلهای مردمی و افراد حقیقی دعوت کرده است موضوعات و دغدغههای مد نظر خود را در حوزه تولید، در قالب فراخوان از سینماگران بخواهند و به فیلمسازانی که بهترین اثر را در این موضوعات تولید کردهاند هدیهای مادی یا معنوی اختصاص دهند. دبیرخانه جشنواره اعلام کرده است قصد دارد بتدریج فراخوانهای دریافتی از مردم تا دی را جایگزین فراخوان خود کند، اما در عین حال تعدادی از فراخوانهای دریافتی تا امروز را نیز اعلام کرده است.

از مهاباد تا نیجریه

براساس فراخوان این جشنواره، شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه از جمله افرادی است که در بخش «فراخوانهای مردمی» نهمین جشنواره عمار، فراخوان داده است. زکزاکی، جایزهای با عنوان «جایزه عثمان دَن فودیو» برای بهترین اثر درباره «حرکت اسلامی در آفریقا» اعلام کرده است. همچنین«حجتالاسلام آلهاشم»، امام جمعه تبریز نیز برای بهترین اثر پیرامون «سیره مسؤول مردمی و نقد مسؤولان»، جایزهای با عنوان«شهید رجایی» فراخوان داده است.

«سوران پیامی»، قهرمان مستند «آفراندن» از مهاباد نیز برای سه اثر برتر با موضوع «الگوهای موفق کارآفرینی»، سه جایزه با عنوان «جایزه استقامت» درنظر گرفته است. «خانم چنور محمدی»، قهرمان مستند «کرکم» از روستای جورآباد شهرستان روانسر هم دیگر فردی است در بخش فراخوانهای مردمی نهمین جشنواره عمار، اعلام کرده به بهترین اثر درباره «بازنمایی امنیت در جامعه ایرانی»، «جایزه کرکم» اهدا میکند.

مردم، سوژههایشان را معرفی میکنند

در بخش«فراخوان معرفی سوژه و حمایت از تولید» نیز از تشکلها و گروههای مردمی و افراد حقیقی خواسته شده، سوژههای پیشنهادی خود را جهت تولید از طریق این جشنواره، به فیلمسازان معرفی کنند و حتی بهطور خاص، سینماگران مورد علاقه خود را به ساخت یک سوژه دعوت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها