به بهانه رابطه تیره و تار این روزهای مورینیو و پوگبا

رختکن‌های پر حاشیه

این روزها بیشتر اخبار و گزارش‌های مربوط به منچستر یونایتد، پیرامون دعوا و کشمکشی است که بین ژوزه مورینیو و پل پوگبا وجود دارد. در حالی که تا چند هفته قبل این خبر بیشتر چیزی شبیه به شایعه بود، حالا انتقادهای مشخص و مستقیم آقای خاص نسبت به هافبک فرانسوی تیمش در رسانه‌ها مخابره می‌شود. البته این اولین بار در دنیای فوتبال نیست که یک مربی با ستاره‌های تیمش با مشکل رو‌به‌رو می‌شود و جنجال‌های شکل گرفته درون رختکن تیم‌ها به بیرون سرایت می‌کند. در ادامه به طور خلاصه به معروف‌ترین این موارد اشاره می‌شود.
کد خبر: ۱۱۶۷۱۷۱

کاسیاس و مورینیو

این اولین بار نیست که مورینیو با یکی از بازیکنان تیمش به مشکل می‌خورد. آخرین فصل حضور او در رئال با کلی حرف و حدیث و حاشیه همراه بود. یکی از مهم‌ترین آنها، اختلاف و کشمکش او با ایکر کاسیاس، دروازه‌بان محبوب رئالی‌ها بود که پنج قهرمانی در لالیگا و سه قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را در کارنامه داشت. رئال فصل 12-2011 را با هدایت مورینیو و گلری کاسیاس با امتیاز فوق‌العاده صد به پایان رساند، اما فصل بعد با گذشت چند هفته کاسیاس به نیمکت تبعید شد و آنتونیو آدان جای او را گرفت.

همه تصور می‌کردند همه چیز در عرض چند هفته حل و فصل می‌شود، اما مورینیو با خرید دیگو لوپز، کاسیاس را به یک نیمکت‌نشین کامل تبدیل کرد. خود کاسیاس بعدها در مورد این مساله گفت: رابطه ما زمانی به هم خورد که رئال خوب بازی نمی‌کرد و روی تیم فشار بود.

ریموند دومنک و آنلکا

اردوی تیم ملی فرانسه در جام‌جهانی 2010 اسیر یک سری حواشی تکرارنشدنی شد.

ماجرا از ‌آنجا آغاز شد که برخی بازیکنان از جمله نیکولاس آنلکا و رفتارهای خرافاتی و سوءمدیریت ریموند دومنک، سرمربی وقت فرانسه به صورت علنی انتقاد کردند. فرانسه بازی اول را مقابل اروگوئه با تساوی بدون گل به پایان رساند و بازی دوم را هم با نتیجه 2 بر یک به مکزیک واگذار کرد. آنلکا در نیمه دوم همان بازی تعویض شد و بعد از آن‌که دومنک در رختکن از بازی بد او انتقاد کرد، با یک ناسزا جواب او را داد.

وقتی از او خواستند از سرمربی تیم عذرخواهی کند، از این کار امتناع کرد و اینطور پاسخ داد: من به مربی توهین کردم که تمام فرانسوی‌ها به او توهین می‌کنند. آنلکا از تیم اخراج شد و به فرانسه بازگشت. تیم ملی فرانسه هم با حذف در مرحله گروهی خیلی زود به خانه بازگشت.

فرناندو ردوندو و دانیل پاسارلا

«من در بهترین فرم خود بودم. اما او اعتقادات انضباطی عجیبی داشت و از من می‌خواست موهایم را کوتاه کنم. متاسفانه او این جدیت را در مورد فوتبال بازی کردن بازیکنان نداشت و من هم طاقت این وضعیت را نداشتم». این حرف‌های فرناندو ردوندو، هافبک سابق تیم ملی آرژانتین در مورد جام جهانی 1998 است. منظور ردوندو هم از « او»، دانیل پاسارلا سرمربی وقت آلبی سلسته بود. برخی دیگر بازیکنان تیم ملی نیز گرفتار این رفتارهای عجیب پاسارلا شدند، اما تنها ردوندو بود که از تیم کنار گذاشته شد و در جام‌جهانی فرانسه بازی نکرد.

بعد از جام‌جهانی پاسارلا رفت و مارچلو بیلسا جانشین او شد. گرچه ردوندو بار دیگر به تیم ملی کشورش دعوت شد، اما بعد از انجام تنها دو بازی از تیم ملی خداحافظی کرد. او بعدها در مورد پاسارلا اینطور صحبت کرد: حتی اگر او را روزی در خیابان ببینم، راهم را کج می‌کنم.

آلن شیرر و رود گولیت

دوران مربیگری رود گولیت در نیوکاسل هیچگاه خاطره خوشی در ذهن این بازیکن سرشناس هلندی باقی نگذاشت. مهم‌ترین مشکلش این بود که خیلی زود در این تیم با آلن شیرر به مشکل خورد و در داربی مقابل ساندرلند در فصل 1999 او را روی نیمکت نشاند و به جایش پل رابینسون را به زمین فرستاد. نیوکاسل آن بازی را با نتیجه 2 بر یک باخت و در ادامه تیم تحت هدایت گولیت از هفت بازی ابتدایی، پپ بازی را با شکست پشت سر گذاشت و مربی هلندی خیلی زود استعفا کرد و از این تیم رفت. بعدها خود گولیت در مورد اختلافش با شیرر این‌طور حرف زد: مستقیم در چشم‌هایش نکاه کردم و گفتم ضعیف‌ترین بازیکنی هستی که تا حالا در عمرم دیده‌ام. کنار گذاشتن او از ترکیب نیوکاسل یکی از بهترین تصمیم‌های من بود. البته شیرر در آن فصل 23 گل زد و بعد هم بهترین گلزن تاریخ لیگ برتر شد تا مشخص شود گولیت چقدر اشتباه کرده بود.

حسین خلیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها