نماینده مردم شوش درگفتگو با جام جم آنلاین؛

استان خوزستان هنوز شاهد محرومیت های رفاهی و آموزشی است

نماینده سنقر درگفتگو با جام جم آنلاین؛

آموزش در اولویت اول کشور قرار نگرفته است

نماینده سنقر تاکید دارد به دلیل اینکه بحث آموزش در اولویت اول کشور قرار نگرفته در رتبه بندی های بودجه ای شاهدیم که آموزش وپرورش در مقام آخر دیده شده است.
کد خبر: ۱۱۶۶۹۸۲
آموزش در اولویت اول کشور قرار نگرفته است

به گزارش جام جم آنلاین سید جواد حسینی کیا عضو مجمع نمایندگان کرمانشاه گفت: اساسی ترین مشکل کشور این است که بحث آموزش در اولویت اول کشور قرار ندارد و همین امر منجر شده که در تخصیص بودجه ها همیشه در قسمت های آخر قرار گیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن افزود: نکته دیگر توزیع ناعادلانه بودجه در سیستم آموزش و پرورش است. چون همیشه به شهرهای مرکزی و پایتخت مراکز استانها بیشتررسیدگی شده، اما به شهرستان های حاشیه ای و روستاها کمتر پرداخته شده است. این آسیب بزرگی به نظام آموزشی و نخبگانی است که در حاشیه های کشور حضور دارند.

وی تاکید کرد: غفلت از دانش آموزان مستعد منجر به هدر رفت نیروهای کارآمد می شود لذا به نظر می رسد در مورد آموزش و پرورش قوانین باید بازنگری شود تا مجریان اولویت ها را به درستی شناسایی کنند.
عضو فراکسیون روحانیت مجلس افزود: اگر بتوانیم در یک سامانه جامع، صفر تا صد حوزه نظام آموزشی را رصد کنیم بخش زیادی از مشکلات کاهش پیدا خواهد کرد و شاهد مدارس کپرنشینی و یا کانکسی نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه در برخی مناطق مدرسه اضافی داریم گفت: مشخص است در افقی که در آموزش وپرورش دیده شده، آینده نگری و جمعیت شناسی مدنظر قرار نگرفته تا برنامه‌ریزی درستی صورت گیرد.

حسینی کیا در مورد سرمایش و گرمایش مدارس نیز تاکید کرد: مدارس کشور مشکلات جدی در این بخش دارند، طبق قانون باید پکیج برای مدارس تدارک دیده شود و استفاده از بخاری ممنوع شده است که این امر باعث گرفتاری شده، چون مردم و سازمان نوسازی، هزینه تامین آن را ندارد لذا تا شاهد شین آباد دیگری در مناطق سردسیر کشور نشدیم باید اقدام عملی دراین زمینه صورت گیرد.

وی در خصوص دریافت شهریه از طرف مدارس دولتی نیز گفت: درشرایط فعلی که مردم دچار مشکل هستند، چطور می توانند شهریه پرداخت کنند، بنابراین باید جلوی قضیه گرفته شود تا دانش آموزان کشور مجبور به ترک تحصیل نشوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها