خبرنگار جام‌جم به منطقه مورد اشاره نتانیاهو در جنوب تهران رفته و گزارشی از واکنش‌های جالب مردم به گاف ‌نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تهیه کرده است. عده‌ای معتقدند نتانیاهو در «دام اطلاعاتی»گرفتار شده است.
کد خبر: ۱۱۶۶۹۰۶

نتــانـیــاهــو، نخستوزیر شومن رژیم صهیونیستی بار دیگر در عرصه عمومی توانمندی خود را برای ایفای نقشهای طنز به نمایش گذاشت. او اینبار حین سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با ارائه تصاویری سعی کرد نشان دهد که جمهوری اسلامی ایران در پی آزمایش و ساختن سلاحهای هستهای است. وی برای مستند کردن سخنانش تصاویری از جانماییهای سلاحهای هستهای در یکی از دهستانهای اطراف تهران به نام تورقوزآباد را به نمایش گذاشت. ارائه چنین شوهایی از سوی او در گذشته نیز سابقه داشته و در سخنرانیهای مشابه در همین مجمع، زمانی از ارتباط فعالیتهای هستهای با پوشیدن شلوار جین در ایران داد سخن سرداد و برای اینکه جوانان ایرانی نمیتوانند شلوار جین بپوشند غصه خورد. زمان دیگر نیز نقاشیهای کودکانهای از مراحل ساخت بمب اتم در ایران را به سران و سیاستمداران کشورهای جهان در مجمع عمومی سازمان ملل نشان داد که البته هیچکدام از این نمایشها نتوانست افکار عمومی جهان را درباره ساخت سلاحهای هستهای در ایران قانع کند. چندی پیش بود که او با حضور در یک برنامه تلویزیونی وعده داد که با ارائه اسناد محکم و غیر قابل تردید اثبات خواهد کرد که ایران در پی ساخت سلاحهای هستهای است. او در این سخنرانی از خروارها اسناد و مدارکی سخن گفت که بار کامیون شده و با خروج از مرزهای ایران به اسرائیل برده شده بود و در اختیار نتانیاهو قرار گرفت. این بار هم او نمایش دیگری را برای مجمع عمومی سازمان ملل تدارک دید و به مثال کسی که از پشت پرده اسرار خبر دارد، عنوان کرد که در نزدیکی تهران و در منطقهای به نام تورقوزآباد و در خیابان ماهر، مرکزی برای اشاعه سلاحهای هستهای وجود دارد که ایران تاکنون آن را مخفی نگاه داشته است.

روستایی که جهانی شد

از همان ابتدا که این مثلا افشاگریهای نتانیاهو درباره وجود این مرکز هستهای مطرح شد به یکباره تورقوزآباد مورد توجه ویژهای قرار گرفت. اهالی این منطقه ناباورانه از زبان نخستوزیر رژیم صهیونیستی شنیدند که بغل گوش آنها یک مرکز خیلی مهم آزمایشگاهی و آن هم از نوع هستهای وجود دارد. به فاصله کمی بعضی از جوانان خوشذوق این منطقه خود را به محل مذکور رساندند و عکس و فیلم گرفتند و آن را در فضای مجازی منتشر کردند. برای ما هم به عنوان رسانه این سوال وجود داشت که مرکز نامبرده از چه ویژگیهایی برخوردار است بنابراین برای تهیه گزارش به آنجا رفتیم. شاید برای خوانندگان این گزارش جالب باشد که بدانند تورقوزآباد، روستایی از توابع بخش کهریزک شهرستان ری در استان تهران است. این محل حدود هشت کیلومتر با عوارضی تهران -قم فاصله دارد و فاصله آن با شهرک واوان اسلامشهر نیز حدود پنج کیلومتر است. این روستا در دهستان کهریزک قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن 2278 نفر (۶۵۴خانوار) بودهاست.

زمانی که به تورقوزآباد رسیدیم پرسانپرسان نشانی خیابان ماهر را از اهالی محل پرسیدیم، اما کسی از این محل خبری نداشت. اما بالاخره با پرسوجو از یکی از کسبههای قدیمی مشخص شد که این منطقه به اسم ماهر شناخته نمیشود، بلکه جادهای خاکی در محوطهای کارخانهای به نام «مهر» است. در همین جاده خاکی بود که به سر دری رسیدیم که نتانیاهو با نشان دادن تصویرش در سازمان ملل، آن را جهانی کرد. بهگفته وحید فلامرزی که در همان منطقه موبایل فروشی داشت از صبح دیروز که این خبر منتشر شد افرادی زیادی برای بازدید از محل آمده بودند و تقریبا همه این سوال تکراری را داشتند که مرکز یاد شده تا کنون چه فعالیتهای داشته است. فلامرزی میگوید که محل مورد نظر هیچ سابقه فعالیت در گذشته و حال نداشته و ترددی در آن صورت نمیگیرد. اهالی منطقه البته به یاد دارند که در روبهرو و جنب منطقه مذکور انبار پلاستیک و کارخانه مواد شوینده قرار گرفته که کارگران در آن مشغول فعالیت هستند. حسن اسماعیلی، راننده آژانس هم تایید میکند که انبار مذکور خالی است و تاکنون دیده نشده که نقل و انتقالی در این مجموعه صورت بگیرد. حسین سعیدی که در یک اتوبار کار میکند ضمن تایید مطلب البته معتقد است خوب شد که اسمی از تورقوزآباد به میان آمد شاید به این بهانه زمینه برای توجه بیشتر به این منطقه و رفع مشکلات آن از سوی مسؤولان صورت گیرد. واقعیت آن است که با توجه به سابقه گذشته نتانیاهو در داستانسراییهای طنزگونه، این بار هم به نظر میرسد که کسانی قصد شوخی یا حتی تمسخر او را داشتند و این بار مطالبی فکاهی را تحت عنوان اسرار هستهای به او نشان دادند تا زمینه مضحکه او را در عرصه عمومی فراهم آورند، اما با این وصف تردیدی نیست که با توجه به نمایشهای قبلی اینگونه به نظر میرسد که وی به لحاظ ذاتی قابلیت و توانمندیهای خوبی در عرصه ایفای نقشهای کمدی دارد.

کهکشان شیرینکاریهای «بیبی»

نخستوزیر رژیم صهیونیستی که در تازهترین شیرینکاری خود در مجمع عمومی سازمان ملل با نشان دادن تصاویری مدعی شد تلآویو انبار تازهای از تجهیزات هستهای ایران در «تورقوزآباد» شناسایی کرده، یدطولایی در اینگونه بامزهبازیها دارد. برخی از آنها که بیش از همه جهانی شده به این شرحند:

دهم اردیبهشت سال جاری، نتانیاهو در یک شوی تلویزیونی با نشان دادن چند صفحه پرونده ساختگی، مدعی شد ایران در منطقه شورآباد تهران اسناد برنامه تسلیحات اتمیاش را نگهداری میکند که رژیم صهیونیستی در جریان یک عملیات اطلاعاتی هزاران فایل محرمانه مرتبط با آن را به دست آورده است.

نتانیاهو در بهمن سال قبل در جریان کنفرانس امنیتی مونیخ، آهنپارهای را بر سر دست گرفت و مدعی شد این آهنقراضه قطعهای از یک پهپاد است که ایران فرستاده و توسط رژیم صهیونیستی ساقط شده است.

در مهرماه سال ۹۱، سخنرانی نتانیاهو در سازمان ملل، با نمایش یک نقاشی همراه بود که طی آن، وی کوشید به زعم خود با نشان دادن تصویری فانتزی از یک بمب، جهان را از خطر هستهای ایران آگاه کند!

جدیدا هم بیبی (نخستوزیر رژیم صهیونیستی) در فضای مجازی فعال شده و یک روز مشکل کمآبی را برای مردم ایران حل میکند و روز دیگر توپ فوتبال در دست، توصیههای کاربردی! به مردم ایران میکند.

نامی که استفاده میکردیم اما نمیدانستیم کجاست

برده شدن نام تورقوزآباد در مجمع عمومی سازمان ملل توسط نخستوزیر دیوانه رژیم صهیونیستی، این حسن را داشت که خیلیهایمان فهمیدیم چنین منطقهای در عالم واقع وجود دارد. شاید کمتر ایرانیای باشد که در زندگی خود نام «دارقوزآباد» یا «دقوزآباد» را نشنیده باشد و از این نامها بهعنوان کنایه برای گمنام یک منطقه استفاده نکرده باشد اما کسی تا حالا نمیدانست این نامها تلفظ اشتباهدهی است به نام تورقوزآباد در حوالی کهریزک در جنوب تهران. منطقهای که البته گمنام است و محروم و همین مساله باعث شده تا از آن بهعنوان نماد گمنامی یاد شود و متاسفانه کمتر کسی، نام صحیح آنجا را بداند. شاید دشمنی تازه نتانیاهو سبب شده باشد به این منطقه محروم و مردم آنجا رسیدگی شود. مسؤولان هم لازم نیست منتظر سخنرانیهای نخستوزیر رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سالهای آینده باشند تا سایر مناطق محروم را شناسایی کنند و پیش از آن میتوانند با سر زدن به مناطق مختلف کشور و حضور در جمع مردم، برای رفع محرومیتها جهادی عمل کنند.

وقتی تورقوزآباد جهانی میشود!

حاج فیدل @haj_komeil

میگن قالیشویی تورقوزآباد هر سال برا محرم کیک زرد نذری میده. یه بار هم از تورقوزآباد رد میشدیم، بوی هیروشیما و ناکازاکی میومد.

abdullahganji @dr_a_ganji

بعید نیست نتانیاهو که وزیرش جاسوس ایران درآمد در کمین بیاعتبارسازی از طریق اطلاعات گمراهکننده ما قرار گرفته باشد. یک پیروزی در جنگ اطلاعاتی.

علی رجبی @Ali_Rajabi

اسنادی که اسرائیل ادعا میکرد از شورآباد سرقت کرده که [مشتی کاغذ بایگانی است] کار دستشان داده؛ خفنترین ارتش خاورمیانه(!) یا مغلوب عملیاتروانی سربازانگمنام شده یا گول احمقهای ِآلبانینشین را خورده و کارش به تورقوزآباد رسیده! کار تمیز یعنی همین...

کالیسی @asal_sdm

باز هم در سطح بینالمللی مسخره بازی در آوردین:))))) لعنتیای دوس داشتنی کی نتانیاهو رو اوسکل کرد؟؟ شیطون بلا=))))

liea @liea_abnos

تورقوزآبادم باشی، امیدتو از دست نده یه روز ممکنه از تریبون سازمان ملل اسمت پخش بشه که قیطریه و فرمانیه هم خوابشو نبینن.

امید توشه @tousheh

همینطور که در نقشه تورقوزآباد مشخصه، اونجا در حال غنیسازی لواشک هستند.

سید رضی @seidrazi

ما گفتیم تو اسرائیل نفوذ کنید اما دیگه اسکلشون نکنید.

محمد صدارت @mohammadsedarat

معلوم شد غیر از اون وزیر بازداشتی اسرائیل، ایران بازم تو کابینه رژیم صهیونیستی نفوذی داره.

اسماعیل معنوی @e_manavi

من موندم اون برادرِ وظیفهشناسی که مامورِ القای گافِ تورقوزآباد به نتانیاهو بوده، چطور تونسته توی اون شرایطِ خاص جلوی خندههاشو بگیره... اصن یه وضیه.

محمد باقری @Bagheri_org

حساب توییتری منسوب به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح این عکس را در واکنش به اظهارات جدید نتانیاهو منتشر کرده است.

محمدعلی الفتپور @aliolfatpour

به نظرم به کسی که سبب شد نتانیاهو با گفتن تورقوزآباد در سازمان ملل جهانی بشه باید مدال فتح بدن.

حسامالدین قاموس مقدم @hesam_ghm

این لعنتی باعث شد الان توی تورقوزآباد هم خونه بکشه بالا.

Truth NGO @truth_ngo

one of centrifuges in torghuzabad nuclear plant

(یکی از سانتریفیوژها در تاسیسات هستهای تورقوزآباد)

فتاح غلامی

سیاسی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها