سنگین‌ترین شکست تاریخ کرواسی مقابل شاگردان انریکه

زلزله 6 ریشتری در الچه

ایوان راکیتیچ بی‌شک صدمین بازی ملی خود با پیراهن تیم ملی کرواسی را تا سال‌ها فراموش نخواهد کرد. او و هم تیمی‌هایش که سرخوش از نایب قهرمانی در جام جهانی روسیه بودند، پا به الچه گذاشتند تا اولین دیدار خود در لیگ ملت‌های اروپا را مقابل اسپانیا برگزار کنند. داستان این دو تیم در جام‌جهانی بسیار با هم متفاوت بود. اسپانیا با آن همه ستاره در مرحله حذفی مقابل روسیه در ضربات پنالتی شکست خورد و وداعی زود از روسیه داشت. در طرف مقابل، شاگردان زلاتکو دالیچ با بازی‌های درخشان خود به فینال رسیدند و آن بازی را به فرانسه واگذار کردند.
کد خبر: ۱۱۶۴۶۹۱

طی این مدت اسپانیا لوئیز انریکه را بهعنوان سرمربی انتخاب کرد و بازی اول لاروخا با انگلیس که با برتری 2 بر یک این تیم به پایان رسید، بخوبی نشان داد که انقلابی تازه در تیم ملی اسپانیا شروع شده است. بعد از خاحافظی اینیستا، پیکه و داوید سیلوا خیلیها این سوال را مطرح میکردند که اسپانیا چطور میتواند خلا این ستارهها را پر کند. وقتی سوت پایان بازی با کرواسی زده شد و اسکوربورد نتیجه عجیب 6 بر صفربه نفع اسپانیا را نشان میداد، حالا خیلیها به این موضوع اشاره کردند که اسپانیا با بازیکنانی همچون آسنسیو، ایسکو و سائول راه درخشانی پیش روی خود دارد.

آسنسیو، ستاره جدید لاروخا

نکته جالب توجه در این بازی، عملکرد فوقالعاده مارکو آسنسیو بود. هافبک 22 ساله رئال مادرید ستاره بیچون و چرای این بازی بود. او علاوه بر زدن یک گل و زدن 3 شوت داخل چارچوب، سه پاس گل به هم تیمیهایش داد و سهم زیادی در این پیروزی شیرین داشت. آمار میگوید عملکرد او نهتنها در گلزنی بلکه در پاس دادن هم عالی بوده است. او در بازی سهشنبه شب 62 پاس به هم تیمیهایش داد که 59 مورد آن صحیح بود. البته عملکرد آسنسیو بخشی از تاکتیک موفقی بود که لوئیز انریکه در این بازی پیاده کرد. شاگردان انریکه توانستند در این بازی آمار مالکیت 69 درصدی را از خود بر جای بگذارند. همچنین 833 پاس بین بازیکنان این تیم رد و بدل شد که 782 مورد آن و به عبارت دیگر 94 درصد پاسها سالم بود.

یکی دیگر از نکات بازی تعداد بازیکنان رئال در ترکیب اسپانیا بود. در شب ثبت سنگینترین شکست تاریخ کرواتها، شش بازیکن از رئالمادرید در ترکیب لاروخا حضور داشتند که این اتفاق برای اولین بار در 16 سال گذشته به حساب میآید. خود انریکه در مورد این مساله گفت: من چیزی در این باره نمیدانستم و برایم مهم هم نیست. آنها بازیکنانی اسپانیایی هستند، همین! هسته تیم از رئال مادرید است و به نظر من ترکیب خوبی است. من فقط بازیکنانم را در پیراهن تیم ملی فوتبال اسپانیا میبینم.

شب تلخ کرواتها

از سوی دیگر، این شکست نقطه تاریکی در کارنامه فوتبال کرواسی رقم زد. این بدترین شکست در تاریخ فوتبال کرواسی به حساب میآید. آخرین شکست تلخ آنها به سال 2009 و مقدماتی جام جهانی باز میگردد که مقابل انگلیس در ورزشگاه ومبلی با نتیجه 5 بر یک شکست خوردند. البته خود دالیچ عقیده دارد مصدومیت مدافع تیمش دلیل اصلی این شکست سنگین بوده است. او در کنفرانس خبری بعد از بازی گفت: در 20 دقیقه اول بازی عملکرد خوبی داشتیم و سه موقعیت خوب گلزنی هم ایجاد کردیم اما بعد از مصدومیت شیمه ورسالیکو (در دقیقه 20) رسما از جریان بازی محو شدیم. از آن به بعد دیگر نه میجنگیدیم و نه تهاجمی بازی می کردیم و شیرازه بازیمان عملا از هم پاشید.

حسین خلیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها