فراری‌دهنده پشه‌ها

نیش پشه علاوه بر این‌که می‌تواند دردناک و آزاردهنده باشد، گاهی منجر به انتقال انواع بیماری‌ها نظیر مالاریا یا تب دانگه می‌شود.
کد خبر: ۱۱۶۴۴۸۳

یک استارتآپ سوئیسی بتازگی محصولی با نام نوپیکسگو (Nopixgo) طراحی کرده که میتواند کاربر را از نیش این حشره مصون نگه دارد. این دستگاه برخلاف راهحلهای رایج، فاقد هرگونه ماده شیمیایی است. نوپیکسگو یک دستبند 15 گرمی است که امواج ضعیف الکترومغناطیسی تولید میکند. الگوی این امواج شباهت زیادی به امواج تولید شده هنگام طوفان دارد. پشهها هنگام طوفان بهصورت غریزی فرار میکنند. این دستبند نیز دقیقا چنین کاری را انجام میدهد و پشهها را دور میکند. طبق اعلام شرکت سازنده، پشهها حداقل تا شعاع دو متری از این دستبند فاصله میگیرند. این گجت ضدآب است و با هر بار شارژ میتواند بین 3 تا 7 روز کار کند. این محصول 71 دلار قیمت دارد و پاییز امسال به بازار جهانی عرضه میشود.

کلیدت رو هوشمند کن!

قفلهای هوشمند معمولا گران هستند و همین سبب شده کاربران اندکی داشته باشد. یک استارتآپ لهستانی سعی کرده راهحلی جالب برای این مساله ارائه دهد. لاکی (Locky) گجتی است که میتوان آن را بین ردیاب کلید و کلید هوشمند دانست. درواقع لاکی قابلیتهایی از هر دو را دارد. کافی است کلید معمولی خود را در پوشش لاکی قرار دهیم. بهاینترتیب هر بار که قفلی را باز و بسته میکنیم، اطلاعات مربوط به آن به اپلیکیشن ویژه لاکی در گوشی ارسال میشود. این اپلیکیشن میتواند هشدار دهد که مثلا در ورودی خانه را هنگام خروج قفل نکردهایم یا در صورت گم شدن کلید، موقعیت دقیق آن را به ما نشان خواهد داد. لاکی همچنین همراه چند برچسب هوشمند عرضه میشود که با نصب آنها روی قفل درهای خانه میتوان آمار باز و بسته شدن هریک را دریافت کرد.

ترکیب آکواریوم و گلدان در خانه

اکوگاردن (EcoGarden) محصول جدیدی است که میتواند زیبایی یک محیط طبیعی را به خانه یا دفتر کارتان بیاورد. این محصول امکان نگهداری همزمان از ماهی و گیاه را فراهم میکند. اکوگاردن از یکی از شیوههای کشاورزی با نام آکواپونیک استفاده میکند. در این شیوه که سابقهای چند هزارساله دارد، گیاهان از مواد زاید تولید شده توسط ماهیان استفاده میکنند و درعوض، آب را نیز تصفیه میکنند که برای پرورش ماهی بسیار ارزشمند است. لامپهای LED موجود در اکوگاردن، نور مورد نیاز گیاه برای رشد را تامین میکند. همچنین با استفاده از اپلیکیشن ویژه این دستگاه میتوانید از هر نقطهای در دنیا از دمای آب، وضعیت رشد گیاه و مصرف انرژی توسط دستگاه آگاه شوید. اکوگاردن حدود 430 دلار قیمت دارد و از اوایل سال آینده میلادی به بازار عرضه خواهد شد.

ترکیب واقعیت افزوده و رباتیک

در شمارههای قبل کلیک، انواع رباتهای ویژه کودکان را معرفی کردیم، اما این بار سراغ گجتی جدید میرویم که از یک فناوری دیگر یعنی «واقعیت افزوده» برخوردار است. آرکو (Arco) در ظاهر هیچ تفاوتی با یک ماشین اسباببازی کنترلی معمولی ندارد، اما با اپلیکیشن آرکو میتوانید وارد دنیایی جدید شوید. کافی است این اپلیکیشن را باز کنید و دوربین گوشی را به طرف آرکو بگیرد! بهاینترتیب آرکو در محیطی متفاوت قرار میگیرد و میتوانید با آن بازی کنید. چند بازی برای این اپلیکیشن تعریف شده که برای نمونه در یکی از آنها باید به جنگ مهاجمانی بروید که از دیگر سیارات به زمین حمله کردهاند! همچنین با قرار دادن گوشی در قاب عینک واقعیت افزوده میتوانید بیشتر از آن لذت ببرید. کودکان میتوانند با انتخاب و ترکیب فرمانهای مختلف حرکتی برای آرکو با اصول برنامهنویسی هم آشنا شوند. آرکو 160 دلار است.

گیرهای برای لنز گوشی

گوشیهای هوشمند معمولا قطر کمی دارند و به همین دلیل نباید از آنها انتظار تصاویری با کیفیتی مانند لنزهای حرفهای داشت، اما چند سال است که شرکت الوکلیپ (Olloclip) لنزهای خاصی با نام کانکتاکس (Connect X) طراحی کرده که میتوان بهراحتی آن را به گوشی متصل کرد و از مزایای لنزی حرفهایتر بهره برد. از هفت سال پیش که این شرکت اولین محصول خود را به بازار عرضه کرد، هر مدل از این لنزها برای یک نوع خاص گوشی (معمولا آیفون) طراحی میشد که برای صاحبان برندهای دیگر گوشی محدودیت ایجاد میکرد. این بار این شرکت یک گیره مخصوص به نام مولتی-دیوایس کلیپ (Multi-Device Clip) توسعه داده که به کاربران انواع گوشیها امکان میدهد لنز کانکتاکس را به گوشی خود متصل کنند. البته قطر گوشی نباید از 12 میلیمتر بیشتر باشد. این گیره همراه لنز آن با قیمت 60 دلار به فروش میرسد.

صفحهکلید جمعوجور برای گوشی

گوشی و تبلت با وجود مزایای زیادی که دارند، معمولا برای تایپ کردن مناسب نیستند. به همین دلیل، بسیاری از کاربرانی که هر روز باید بخش قابل توجهی از وقت خود را به تایپ مطالب اختصاص دهند، سراغ خرید صفحهکلید جانبی برای گوشی یا تبلت خود میروند. شرکت زگ (Zagg) بتازگی از محصول جدیدی به نام فلکس (Flex) رونمایی کرده که میتواند انتخابی عالی برای این افراد باشد. این صفحهکلید از طریق بلوتوث به گوشی، تبلت، تلویزیون هوشمند و حتی لپتاپ و رایانه رومیزی متصل میشود. این محصول فقط 400 گرم وزن دارد و در نتیجه، گزینهای ایدهآل برای کسانی است که نیاز به همراه داشتن یک صفحهکلید سبک برای کارهای خود دارند. فلکس همچنین میتواند همزمان به چند دستگاه متصل شود. نور پسزمینه با هفت رنگ مختلف نیز از دیگر مزایای این صفحه کلید 80 دلاری است.

اسپیکر جدید سونی

اسپیکرها معمولا فناوری پیچیدهای ندارند و به همین دلیل، بهندرت شاهد حضور غولهای الکترونیک برای ساخت چنین محصولی هستیم، اما وقتی خبری از عرضه یک اسپیکر جدید توسط شرکت سونی میشنویم، بیتردید با محصولی متفاوت روبهرو هستیم. XB501G تقریبا به اندازه یک توپ فوتبال است و به آسانی میتوان آن را جابهجا کرد. کاربر میتواند از طریق اپلیکیشنی ویژه، موسیقی موردنظر را برای پخش، انتخاب و صدای آن را تنظیم کند. امکان هماهنگ کردن چند اسپیکر کنار هم و بدون سیم نیز در این مدل فراهم شده، اما مزیت اصلی XB501G وجود دستیار گوگل در آن است. بهاینترتیب، کاربر میتواند موسیقی مورد علاقه خود را بهصورت صوتی به دستگاه اعلام کند تا فایل موردنظر پخش شود. همچنین امکان کنترل تجهیزات مختلف خانه هوشمند نظیر لامپها یا تهویه اتاقها هم وجود دارد.

صالح سپهریفر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها