مروری بر نرم‌افزار «هیات‌یاب عقیق»

هیــات کجا بــریم؟

«هیات کجا بریم؟» این پرسشی است که در مناسبت‌های مذهبی به طور ویژه در ماه محرم و شب‌های قدر ماه مبارک رمضان بیشتر شنیده می‌شود و معمولا پاسخ‌هایی هم برای آنها وجود دارد اما گاهی این پاسخ‌ها بدون توجه به دسترسی و زمان فرد پرسش‌کننده است و تنها با توجه به سلیقه فردی افراد ارائه می‌شود. اما موسسه «عقیق» که سال‌هاست با پایگاه اطلاع‌رسانی عقیق، در زمینه اطلاع‌رسانی هیات‌های مذهبی فعالیت می‌کند، برای پاسخ به این پرسش مرسوم، نرم‌افزاری با همین عنوان طراحی و در دسترس کاربران قرار داده تا بتوانند به اطلاعات مجالس و محافل مذهبی در مناسبت‌های مختلف دسترسی داشته باشند.
کد خبر: ۱۱۶۴۱۶۷

«هیاتیاب عقیق» عنوانی است که این نرمافزار تلفن همراه دارد و کاربران میتوانند با نصب روی تلفن همراه خود از آن برای یافتن مجالس و محافل مذهبی استفاده کنند. این موسسه در توضیحی که برای این نرمافزار منتشر کرده نوشته؛ «با استفاده از هیاتیاب عقیق میتوانید به فهرست جامعی از هیاتهای سراسر کشور دسترسی داشته باشید و با ابزارهای مختلف، هیات مورد علاقه خود را سرچ کنید.» این توضیح را پس از آنکه نرمافزار را روی دستگاه تلفن همراه خود نصب میکنید بیشتر به قابلیتهای جالبی که روی این نرمافزار تعبیه شده پی میبرید.

اولین نکتهای که در مواجه شدن با این نرمافزار با آن روبهرو خواهید شد حجم ده مگابایتی این «هیاتیاب عقیق» است. این حجم برای یک برنامه با قابلیتهایی که در ادامه به آن اشاره خواهد شد قابل قبول است و میتوانید با خیال راحت آن را بارگیری و نصب کنید. پس از ورود به محیط نرمافزار «هیاتیاب عقیق» با گزینههایی در پایین نرمافزار روبهرو میشوید که قابلیتهای این نرمافزار محسوب میشود. بخش هیاتیاب اصلیترین بخشی است که کاربران در این نرمافزار با آن سر و کار خواهند داشت. با رفتن روی این بخش و سرچ نام حسینیه یا مداح یا سخنرانی که در نظر دارید، میتوانید به هدف خود دست پیدا کنید. حتی در همین بخش میتوانید از مجالسی که یک سخنران یا مداح در آنها شرکت میکند باخبر شوید و جزئیات را با رفتن روی هر برنامه ببینید.

یکی از امکانات جالب در این نرمافزار که نشان میدهد طراحان آن علاوه بر خلاقیت به نیازهای مخاطب نیز توجه داشتهاند، بخشِ «نزدیک من» است. در این بخش، که نیاز است GPS تلفن همراه نیز روشن باشد، نرمافزار مراسمی را که در نزدیکی شما در حال برگزاری است به شما نشان میدهد. البته این به شرطی است که آن هیاتها در این نرمافزار ثبت شده باشند. جدا از مراسمهایی که در سطح هر شهری مشهور است و خب در این نرمافزار ثبت شدهاند صاحبان مجالس دیگر میتوانند با ورود به بخش «ثبت هیات» مجلس خود را در نرمافزار ثبت کنند تا علاوه بر اینکه در بخش جستوجوی نرمافزار دیده شوند، در بخش «نزدیک من» هم به کاربر معرفی و نشان داده شوند.

در بخش دیگری از این نرمافزار با گزینهای به نام «شبکه رسمی» روبهرو میشویم که تصاویر و ویدئوهای سخنرانی و مداحیها را کاربر میتواند دنبال کند که خب برای تامین این بخش از پایگاه اطلاعرسانی عقیق هم سود برده میشود و کاربران را در جریان آخرین موضوعات قرار میدهد. همانطور که بالاتر اشاره شد بخشی هم با نام «ثبت هیات» در این نرمافزار در نظر گرفته شده که تا کاربران بتوانند برنامه مجلس مذهبی خود را از این طریق به کاربران این نرمافزار اطلاعرسانی کنند. یکی از امکانات جالبی که در این نرمافزار با آن روبهرو میشوید کد تخفیف در اسنپ ویژه «هیاتیاب عقیق» است. کاربران پس از اینکه مجلس مورد نظر خود را یافتند، میتوانند از طریق نرمافزار وارد نرمافزار تاکسی تلفنی «اسنپ» شوند و مسیر مورد نظر را با استفاده از کد تخفیفی که برای این نرمافزار در نظر گرفته شده طی کنند. از دیگر امکاناتی که در این نرمافزار کاربر با آن روبهرو میشود این است که وقتی برای دیدن جزئیات یک مجلس وارد میشود، میتواند به اطلاعاتی نظیر اینکه مجلس مورد نظر پارکینگ، محل استقرار کودکان، مجلس بانوان و ... دارد نیز دست پیدا کند.

حسام آبنوس

رسانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها