قیمت انواع سکه در بازار تهران روند کاهشی یافت و طرح جدید به کمتر از چهار میلیون تومان رسید.
کد خبر: ۱۱۶۳۶۸۴

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، هر قطعه سکه تمامبهار آزادی طرح جدید (امامی) یکشنبه در بازار تهران با رقم سه میلیون و ۹۹۵ هزار تومان به فروش رسید. قیمت ارز روز یکشنبه هم به روند نزولی خود ادامه داد و دلار در بازار به 12هزارو550 تومان رسید و یورو 14هزارو450 تومان قیمت خورد. آنچه در بازار دیده میشود این است که خریداران روزهای گذشته، حالا به دنبال فروش ارز خود هستند تا بیش از این ضرر نکنند. صاحب یکی از صرافیهای خیابان فردوسی تهران گفت خبر فعال شدن صرافیها برای تأمین ارز، در کاهش قیمتها مؤثر بوده است. فعالان بازار هم بر این عقیدهاند که اگر دولت همین روند را ادامه دهد و خریدوفروش ارز در صرافیها ادامه داشته باشد قیمتها همچنان روند نزولی خواهند داشت.

جزئیات عرضه ارز مسافرتی

نرخ ارز مسافرتی براساس نرخ ارز بازار آزاد و سقف پرداختی مانند گذشته 500 و 1000 یورو است.

به گزارش فارس، روز شنبه بانک ملی اعلام کرد از یکشنبه در هشت شعبه منتخب بانک ملی ارز مسافرتی عرضه میشود. نرخ ارز مسافرتی براساس نرخ ارز بازار آزاد است. همچنین فقط یورو به مسافر پرداخت میشود و سقف و نحوه پرداخت ارز همانند گذشته است طوری که ارز بعد از گیت در فرودگاه به مسافر داده میشود و سقف آن برای سفر به کشورهای همسایه 500 یورو و برای دیگر کشورها هزاریورو است.

در واقع تفاوت شرایط فعلی با شرایط قبل، تنها نرخ ارز است. نرخ روزانه و براساس تغییرات نرخ بازار آزاد تعیین میشود. ارز مسافرتی از ابتدای سال جاری تاکنون بارها دچار نوسان شده است؛ طوری که در ۲۰فروردین و در سیاست جدید ارزی مسافران میتوانستند با مراجعه به شعب بانکها حداکثر تا هزاریورو دریافت کرده، اما نرخ آن حدود ۴۲۰۰ تومان در هر دلار و تا مرز ۵۰۰۰ تومان برای هر یورو بود. در ادامه و با توجه به اختلاف قیمتی که با بازار آزاد وجود داشت و مسائلی که به وجود آمد، در بسته جدید ارزی، ارز مسافرتی به صرافیها محول شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها