خانواده قربانیان در گفت‌وگو با جام جم حادثه مرگبار در ساختمان نیمه‌کاره را روایت کردند

بالابر قاتل

سقوط بالابر در ساختمان نیمه‌کاره در غرب تهران، جان شش نفر را گرفت.
کد خبر: ۱۱۶۳۱۴۶

به گزارش جامجم، ساعت 20 و 7 دقیقه سه شنبه کارگران ساختمانی در تماس با آتشنشانی از سقوط بالابر در ساختمان نیمهکاره خبر دادند. بلافاصله آتشنشانان ایستگاه 114 و نجات 8 به محل حادثه در ضلع غربی دریاچه چیتگر، خیابان میعاد غربی اعزام شدند.

رضا وفایی، معاون منطقه یک عملیات آتشنشانان در این باره به جامجم گفت: با حضور آتشنشانان در محل و بررسی محل حادثه مشخص شد، در یک برج مسکونی 15طبقه در دست ساخت با چهار طبقه منفی، شش نفر در حال استفاده از بالابر بودند که یکباره بالابر از طبقات سیزدهم به انتهای چاهک در طبقه منفی چهار سقوط میکند.

وی ادامه داد: نیروهای عملیاتی بلافاصله پس از قطع جریان برق بالابر و ایمنسازی محل حادثه و نیز با بهکارگیری تجهیزات مخصوص، خود را به مصدومان رساندند و مشغول امدادرسانی شدند.

فرمانده آتشنشانان افزود: نیروهای عملیات هر شش مرد را که سه نفرشان تبعه افغان بودند تحویل امدادگران اورژانس دادند.پس از معاینات پزشکی معلوم شد همه آنان که در محدوده سنی 30 تا 50 سال بودند، براثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست دادهاند.

بعد از حادثه مرگبار آسانسور باری در مجتمع مسکونی غرب تهران و گزارش این ماجرا از سوی ماموران کلانتری عوارضی به سجاد منافیآذر، بازپرس کشیک قتل دادسرای جنایی پایتخت، او همراه تیمی از ماموران جنایی درمحل حادثه که یک مجتمع مسکونی 90 واحدی بود حاضر شد. آنها در تحقیقات اولیه متوجه شدند سه مرد افغان به نامهای طیب، قیاس و دولت، همراه مهندس ایرانی 47 ساله، یکی از ساکنان مجتمع که مالک بوده و مردی که مشغول نصب کابینتسازی بوده، جان باختهاند.

در تحقیقات بعدی ماموران متوجه شدند این ساختمان 90 واحدی متعلق به تعاونی یکی ادارات دولتی پایتخت بوده و از چند سال پیش کار احداث آن شروع شده و قرار بوده بزودی تحویل مالکان شود.

برادر یکی از قربانیان به نام طیب - نگهبان ساختمان -میگوید: برادرم 32 ساله و متاهل بود. ده ماه بود که نگهبانی این پروژه ساختمانی را بر عهده گرفته و در آنجا کار میکرد. سهشنبه شب چندبار با تلفن همراهش تماس گرفتم که کسی پاسخگو نبود. دلنگران شده و به محل کار او رفتم که متوجه شدم آسانسور سقوط کرده و او همراه پنج نفر دیگر فوت شده‌‌اند.

حمل کابینت با بالابر

پدر، مهندس 47 ساله کشته شده در سقوط مرگبار این آسانسور نیز در تحقیقات گفت: پسرم حسین مهندس عمران و متاهل بود. او یکی از آپارتمان های این ساختمان را در طبقه ششم خریده و قرار بود بعد از پایان احداث این ساختمان آپارتمان مورد نظر را تحویل بگیرد .

وی افزود: آن روز مرد کابینت کار برای نصب کابینت چند واحد از جمله واحد پسرم رفته بود. عصر آن روز از پسرم خبری نشد، به عروسم زنگ زدم و سراغش را گرفتم که او نیزخبری نداشت. بنابراین با دخترم به محل پروژه ساختمان مورد نظر رفتیم که متوجه این حادثه مرگبار شدیم. از افراد حاضر در آنجا متوجه شدیم ابتدا کابینتها را با آسانسور باربری جا به جا کردهاند. بعد پسرم و بقیه سوار آسانسور میشوند تا محل را ترک کنند که آسانسور سقوط کرده و جان همه آنها را میگیرد .

با دستور بازپرس جنایی قرار شد کارشناسان اداره کار در محل حادثه حاضر شوندو محل را مورد بررسی قرارداده و بعد نظر کارشناسی خود را در ارتباط با مقصران این ماجرا اعلام کنند. همچنین قرار شد شکایت خانوادهها نیز اخذ شود .

3 قربانی افغان فامیل بودند

حامد که از دوستان و همکاران طیب یکی از کشتهشدگان بود به جامجم گفت: همسر و فرزندان طیب در افغانستان زندگی میکنند. علاوه برآن پسرخاله 27 سالهاش به نام دولت که متاهل بود و دو فرزند دارد همراه او در آن ساختمان کار میکرد.

شریف دیگر فرد کشته شده پسر عمه طیب بود که متاهل بوده و دارای دو فرزند پسر است. این مرد 25 ساله نیز از شش سال پیش برای کار از افغانستان به تهران آمده بود. هر سه نفرشان در همین پروژه ساختمانی کار میکردند و من و برادر طیب در پروژه ساختمانی دیگر همین شرکت تعاونی کار میکردیم.

حامد ادامه داد: ساعت 20 و 10 دقیقه،در تماس تلفنی یکی از هموطنانمان که در همان ساختمان کار میکرد. من و برادر طیب متوجه ماجرا شدیم. به آنجا رفتیم که با صحنه تلخی روبهرو شدیم. طیب و دو فامیل او همراه سه مرد ایرانی کشته شده بودند. ابتدا با بالابر کابینت برده بودند و بعد این شش نفر سوار شدند که سقوط کرد. شکایتی را از مقصران این حادثه مطرح کردهایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها