پرسش و پاسخ‌ جام‌جم با حمید گودرزی، مجری برنامه 5ستاره

اجرا با چاشنی نمایش

حمید گودرزی با بازی در یک سریال کودکانه به تلویزیون آمد اما با نقش فرزاد در سریال مسافری از هند توانایی‌اش را نشان داد و به شهرت رسید. این شهرت می‌رفت که او را به ستاره سینما و تلویزیون بدل کند ولی مسیر ستارگی‌اش در میانه راه متوقف شد. او که در سال‌های اخیر در سریال‌های گشت ویژه و هاتف برای تلویزیون بازی کرده است و در مجموعه در حال پخش دلدادگان نیز حضور دارد؛ چند قسمتی است که به جای اشکان خطیبی مجری مسابقه پنج ستاره شده است و با این برنامه پنجشنبه و جمعه هر هفته روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود. در میانه ضبط برنامه با این بازیگر سابق و مجری بازیگر کنونی گفت‌وگو کردیم.
کد خبر: ۱۱۶۲۸۴۶

بازیگری که مجری شد

حمید گودرزی پیش از این سابقه اجرا نداشته است و گویا امسال با اجرای دو برنامه سیزده‌شمالی برای شبکه نمایش خانگی و 5‌ستاره برای شبکه پنج سیما وارد این عرصه شده است. از او پرسیدیم پنج ستاره چه ویژگی‌هایی داشت که او را وسوسه کرد تا مجری‌گری را نیز تجربه کند؟

پیشنهاد اجرای پنج ستاره برایم جذاب بود چون تا به حال این کار را نکرده بود. اصولا تجربه‌های تازه را دوست دارم و به دنبال کسب آنها هستم. البته اگر خاطرتان باشد زمانی قرار‌بود با برنامه هفت به عنوان مجری بخش‌هایی از برنامه همکاری کنم که انصراف دادم. یادم هست نزدیک جشنواره فیلم فجر بود و این برنامه مشخص نبود قرار است ادامه داشته باشد یا تمام ‌شود؛ من هم برای کار دیگری قرارداد داشتم و برای همین عذرخواهی کردم و از آن گروه بیرون آمدم.

هر کسی کار خودش، بار خودش...

بعضی معتقدند هر کس باید تمرکزش را روی حرفه تخصصی خود بگذارد. یکی از این افراد محسن کیایی است که هفته پیش در برنامه «من و شما» اعلام کرد پیشنهاد مجریگری را نمی‌پذیرد. در مقابل منتقدان حضور بازیگران در عرصه‌های هنری دیگر نظیر اجرا و موسیقی کسانی هم مانند حامد بهداد، امین حیایی، محمدرضا فروتن، احسان کرمی و... هستند که غیر از حرفه اصلی خود، در سایر حوزه‌های هنری نیز دستی بر آتش دارند.

حمید گودرزی نیز یکی از این افراد است که اعتقاد دارد: درست است که مردم من را بیشتر به عنوان بازیگر می‌شناسند اما در حوزه موسیقی،‌ خوانندگی و حالا اجرا نیز فعالیت می‌کنم و به نظرم هر کس می‌تواند هر کاری را که بلد است انجام دهد. موافق کسانی که معتقدند بازیگر فقط باید بازیگر باشد، نیستم.

شوخی‌های خطرناک!

اجرای حمید گودرزی یک‌سری ویژگی‌هایی دارد که نمونه آن را تا امروز کمتر دیده‌ایم مثل رابطه صمیمانه‌اش با شرکت‌کنندگان،‌ شیطنت، نشانی غلط دادن و شوخی با آنها و شکستن فاصله مرسومی که در غالب برنامه‌ها میان مجری و شرکت‌کننده‌ها وجود دارد. این سبک از اجرا اخیرا جنجال‌هایی را هم در فضای مجازی به وجود آورده است.

از او در مورد این سبک از اجرا پرسیدیم که گفت: سعی کردم اجرای متفاوتی داشته باشم. خودم به این سبک از اجرا رسیدم و پیشنهاد کردم. نیتم این بود از آن لحن مجری‌‌وار خارج شوم و کمی نمایش هم قاطی کارم کنم. در این بخش از کار قطعا تجربه بازیگری کمکم می‌کند.

مردم چه می‌گویند؟

برخی اجرای گودرزی را پسندیده‌اند و بعضی دیگر از ابتدا او را به عنوان مجری نپذیرفته‌اند و به همین دلیل با بذله‌گویی‌های او در حین اجری برنامه نیز اراتباط برقرار نمی‌کنند تا جایی که مدتی پیش ویدئویی منقطع شده از یکی قسمت‌های برنامه را منتشر و از طرز برخورد او با یک شرکت‌کننده انتقاد کردند. از گودرزی درباه این بازخوردها پرسیدیم.

بازخوردها و نظرات مردم در این مدت هم خوب بوده است و هم بد. انتقادهای مطرح شده بیشتر مرتبط با سبک اجرا‌ست. برخی شوخی‌های من را و حاشیه‌هایی که ایجاد می‌کند، دوست ندارند.

مجری محبوب من

به نظر می‌رسد بازیگری که تا به حال تجربه اجرا نداشته است لزوما باید برای مجریگری خصوصا در روزهای نسخت کارش به دست کسی نگاه کند و از او الگو بگیرد. از حمید گودرزی پرسیدیم که مجری محبوبش در میان مجریان سازمان صداوسیما کیست و چه الگویی دارد؟

راستش به این موضوع خیلی دقت نکرده‌ام و به همین خاطر نمی‌توانم قضاوت درستی در مورد بهترین بودن کسی، داشته باشم. نمی‌توان گفت در امر اجرا از کسی وام گرفته‌ام پس هیچ الگویی ندارم.

مجری می‌مانید؟

بازیگرانی بودند که پا در عرصه اجرا گذاشتند اما زیاد دوام نیاوردند و هر کدام به دلیلی پا پس کشیدند و رفتند. از گودرزی سوال کردیم که او علاقه‌ای به ماندن در این حرفه دارد و آیا پیشنهادهای تازه اجرا را می‌پذیرد؟

بستگی به پیشنهادش دارد. پذیرش پیشنهاد به عوامل گوناگونی بستگی دارد و نمی‌توانم کلی بگویم به طور کلی خدا را شکر این تجربه تا امروز خوب بوده است و از آن راضی هستم.

سرگرمی مُسکن دردهای اقتصادی

این روزها که وضع اقتصادی نابسامان است به هر که می‌رسی از این‌که دلار پایش را روی گاز گذاشته است و تا به ناکجا در حال بالا رفتن است گله دارد، از این بازیگر پرسیدیم که حال و روز زندگی شخصی او و همکارانش در این روزها چگونه است و ساخت چه برنامه‌هایی می‌تواند در این شرایط کمک‌کننده باشد و باید در اولویت قرار بگیرد؟

بالاخره برنامه‌های سرگرم‌‌کننده همیشه می‌توانند کمک‌کننده باشد اما این‌که برنامه ما چقدر در این مورد موثر بوده است و ما توانسته‌ایم روحیه ببخشیم یا نه را نمی‌دانم. اما می‌گویم که هدف ما این است. موفقیت و عدم موفقیت در این مورد، بحث دیگری است. اگر برنامه‌ای خوب و خوش ساخت باشد قطعا ارتباط موثری با مخاطب برقرار می‌کند. به نظرم در این شرایط خوب است یک بخشی را به ساخت برنامه‌های مفرح و شاد اختصاص دهیم تا مردم با تماشای آنها غم‌و غصه‌هایشان را فراموش کنند.

گرانی مهم‌ترین مشکلی است که همه با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنیم و مثلا روی زندگی شخصی من هم اثر گذاشته است. در مورد سینما و پیشنهادهای کاری در این زمینه اما به نظرم خیلی بد نشده است چون مردم به دلیل گرانی دلار نمی‌توانند مسافرت کنند و احتمالا بیشتر رستوران و سینما می‌روند.

نوشین مجلسی

رسانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها