دادستان کل کشور با اشاره به برخورد دستگاه قضایی با فساد اقتصادی اظهار کرد: در این خصوص مهره کوچک یا بزرگ برای قوه قضائیه معنا ندارد و این مهره‌ها یا تحت تعقیب هستند یا بازداشت شدند، اما نمی‌توان تمام مسائل را رسانه ای کرد.
کد خبر: ۱۱۶۲۷۴۰
مشکلات اقتصادی نتیجه سوء مدیریت است

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری شب گذشته (سه شنبه) در همایش مبلغان محرم در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه با اشاره به لزوم حضور طلاب در عرصه قضاوت اظهار کرد: 11 هزار نفر قاضی در کشور داریم، اما تعداد کمی از آن‌ها روحانی هستند.

دادستان کل کشور افزود: دستگاه قضایی در شهرستان‌ها از ظرفیت مساجد و روحانیون استفاده می‌کنند، امکان پرداختن به بخشی از مسائل قضایی در شوراهای حل اختلاف وجود دارد و عضویت طلاب در این شوراها کار ارزشمندی است.

حجت‌الاسلام منتظری، رسیدن به عدالت اجتماعی را هدف نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: برای رسیدن به این هدف راه زیادی را پیش رو داریم، عدالت باید توسط مجریان عدالت اجرا شود، متاسفانه در این زمینه شرایط مناسبی نداریم.

وی ادامه داد: با اجرای مطلوب عدالت در جامعه فاصله زیادی داریم، البته تلاش‌های زیادی در مجموعه قضایی در این راستا صورت گرفته است، اما متاسفانه امروزه تنها نیمه خالی لیوان دیده می‌شود.

دادستان کل کشور افزود: قوه قضائیه در قضیه گرفتن اجازه از مقام معظم رهبری در محاکمه مفسدان اقتصادی به دنبال هزینه کردن از جایگاه رهبر معظم انقلاب نبود و این استجازه برای رفع برخی از موانع قانونی در راستای رسیدگی هر چه سریع تر به متخلفین صورت گرفت.

حجت‌الاسلام منتظری با اشاره به استجازه رئیس قوه قضائیه از مقام معظم رهبری اظهار کرد: دولت‌ها و مجالس در ادوار مختلف از مقام معظم رهبری حکم حکومتی گرفتند، اما طی این ادوار، کمترین اجازه‌ها و حکم‌های حکومتی توسط قوه قضائیه از رهبر معظم انقلاب اخذ شد.

وی ادامه داد: استجازه رئیس قوه قضائیه از رهبر معظم انقلاب برای تسهیل در رسیدگی به جرایم مفسدان اقتصادی بود و اگر کسی متن این اجازه را بخواند می‌فهمد که هیچ هزینه ای از جایگاه مقام معظم رهبری نشده است.

دادستان کل کشور افزود: انقلاب اسلامی ایران از حوزه علمیه برخاست و باید طلاب پای این انقلاب بمانند، دستگاه قضایی از جذب طلاب مستعد حوزه برای تصدی منصب قضاوت استقبال می‌کند.

حجت‌الاسلام منتظری با اشاره به برخورد دستگاه قضایی با فساد اقتصادی اظهار کرد: در این خصوص مهره کوچک یا بزرگ برای قوه قضائیه معنا ندارد و این مهره‌ها یا تحت تعقیب هستند یا بازداشت شدند، اما نمی‌توان تمام مسائل را رسانه ای کرد.

وی خاطرنشان کرد: مبلغان در ایام تبلیغ محرم ضمن این که دردهای مردم را می‌شنوند، باید بدانند که دشمنان به دنبال سلب اعتماد مردم نسبت به نظام اسلامی و قرار دادن مردم در مقابل نظام هستند، این فراز و نشیب‌ها در طول انقلاب بوده است و نباید به دشمن اجازه موج سواری و ایجاد یاس و ناامیدی را در بین مردم بدهیم.

حجت‌الاسلام منتظری با اشاره به اینکه نظام اسلامی 40 سال در مقابل استکبار ایستادگی کرده و خاستگاه این نظام حوزه های علمیه بوده است، بیان کرد: به همین دلیل شاهد هستیم که استکبار برای ضربه زدن به حوزه های علمیه از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند.

دادستان کل کشور با اشاره راه اندازی مکاتب انحرافی جدید و استفاده از ظرفیت گرایش به مسائل معنوی در بین پیروان اهل بیت(ع) اظهار کرد: انگلیس در راه اندازی بهائیت از فردی ضعیف شروع کردند تا به اهدافشان برسند و امروز شاهد هستیم که بهائیت پوست اندازی کرده و مرکز اصلی آنها در اسرائیل است.

وی با اشاره به اینکه شاهد فعالیت دشمن در قم و دیگر شهرستان ها با عناوین مختلف برای مسموم کردن ذهن های پاک هستیم، خاطرنشان کرد: در بین آحاد مردم جریانات نفوذی در حال فعالیت بوده و این وظیفه ما است که باید در بین مردم حاضر شده آگاهی های لازم را به آنها ارائه دهیم.

حجت‌الاسلام منتظری روحانیون را از خطرات شبکه های اجتماعی و فضای مجازی برحذر داشت و بیان کرد: دشمنان به دنبال از بین بردن هویت انقلابی گری بین مردم و جوانان هستند.

مشکلات اقتصادی نتیجه سوء مدیریت است

وی با اشاره به اینکه اشتباه یک مسئول ربطی به اصل نظام و ولایت فقیه ندارد، خاطرنشان کرد: دشمنان در شرایط کنونی تخریب اصل نظام را دنبال می کنند.

حجت‌الاسلام منتظری با اشاره به مشکلات اقتصادی که در جامعه وجود دارد افزود: باید بدانیم که مشکلات اقتصادی نتیجه سوء مدیریت است و این در حالی است که دشمنان از این ضعف ها بهره برداری کرده و به موج سواری پرداختند.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه رهبری نسبت به وجود جنگ اقتصادی هشدار لازم را داده اند، تصریح کرد: مردم و مسؤولان باید در جنگ اقتصادی آرایش جنگی به خود بگیرند.

وی با بیان اینکه قوه قضاییه مسؤول اقتصاد کشور نیست، یادآور شد: نباید این مسئله را به دستگاه قضا پیوند بزنیم؛ چرا کالای قاچاق وارد کشور می‌شود و نباید بعد از آن گفته شود که قوه قضائیه برای مقابله چه می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها