قاچاقچی انسان که دوپسر نوجوان ایرانی را در برف و سرما با پای برهنه به ترکیه برده و دوماه به اسارت گرفته بود، در تهران بازداشت شد.
کد خبر: ۱۱۶۲۷۱۳

به گزارش جامجم، امیرحسین و محمدامین دو دوستی بودند که دهم آذر سال گذشته در سودای پولدار شدن و کار در رستورانهای خارجی، همراه یک مرد افغان به نام احمد راهی ترکیه شدند.

قاچاقچی انسان و همدستانش، آن دو را با عبور از مسیرهای سخت و صعبالعبور به ترکیه بردند و در اقامتگاه مخوفی پنهان کردند. احمد برای آزادی آنها از خانواده هرکدامشان ۴۰۰ هزار لیره ترکیه خواسته بود.

با شکایت خانوادههایشان در شعبه هشتم بازپرسی دادسرای جنایی تهران با دستور بازپرس رضوانی تحقیقات آغاز شد تا اینکه بعد از دو ماه این دو نوجوان از دست قاچاقچی انسان نجات یافتند و به کمک مسئولان سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا به ایران نزد خانوادههایشان
بازگشتند.

پلیس پایتخت و پلیس بینالملل در جستوجوی قاچاقچی انسان بود تا اینکه با گذشت ده ماه از این ماجرا، شامگاه یکشنبه متهم هنگام پرسه زدن در محله هفت حوض بازداشت شد.

متهم 23 ساله روز دوشنبه به شعبه هشتم بازپرسی دادسرای جنایی تهران منتقل شد و به بازپرس پرونده گفت: من شش سال در ایران سنگکاری ساختمان میکردم. مدتی به ترکیه رفتم و دو سال قبل که به ایران بازگشتم با دختری از هموطنانم عقد کردم. این دو نوجوان که از من شکایت کردند خودشان با من آمدند و آدمربایی در کار نبود. آنها به من گفتند کار میخواهند تا شرایط زندگی خانوادههایشان را بهتر کنند، خودرو بخرند و پولدار شوند. قصد اخاذی از خانوادههایشان را نداشتم. آنها بعد از مدتی بیحوصله شدند، کاری هم پیدا نکردند، رفتند نزد پلیس و به ایران بازگشتند. من آن دو را در سوله به گروگان نگرفتم و سلاحی نداشتم.

دو پسر نوجوان در مواجهه با متهم او را به عنوان قاچاقچی انسان معرفی کردند که دو ماه آنها را شکنجه داده بود.

آنها در جریان تحقیقات گفتند؛ احمد به بهانه پیدا کردن کار، مارا به ترکیه برد و در آنجا زندانی کرد. او با این کار میخواست از خانواده ما اخاذی کند که موفق به فرار از مخفیگاهش شدیم.

قاچاقچی انسان برای ادامه تحقیقات در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها