شعرهای پرفروش دهه 90 کدام هستند؟

فاضل نظری در صدر

بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایران روز گذشته گزارشی منتشر و در آن به فهرستی از پرفروش‌ترین کتاب‌های دهه 90 اشاره کرده است. بنابر گزارش منتشر شده، فاضل نظری، پرفروش‌ترین شاعر این دهه است.
کد خبر: ۱۱۶۲۶۵۲

آنطور که اعلام شده کتابهایی در این گزارش مورد بررسی قرار گرفتهاند که دارای سه شرط بودند؛ اول اینکه در دهه 90 منتشر شده باشند. دوم اینکه بالای هزار و یک نسخه از آنها روانه بازار شده باشد و سوم هم اینکه در یکسال اخیر، دست کم یک بار تجدید چاپ شده باشد.

در صدر این فهرست «ضد» از فاضل نظری در نشر سوره مهر با چاپ 85 هزار نسخه و «کتاب» از فاضل نظری در نشر سوره مهر با چاپ 55 هزار نسخه قرار دارند. بعد از آن هم «قبله مایل به تو» از حمیدرضا برقعی در نشر فصل پنجم با چاپ 33 هزار و 800 نسخه رتبه سوم را به خود اختصاص داده است. «فیضبوک» از ناصر فیض در نشر سوره مهر با چاپ ۲۷۲۲۰ نسخه، «آتایا» از علیرضا آذر در نشر نیماژ با چاپ 17هزار و400 نسخه، «حفرهها» از گروس عبدالملکیان در نشر چشمه با چاپ 17هزار نسخه، «پیشآمد» از کاظم بهمنی در نشر نیماژ با چاپ 16 هزار و 700 نسخه، «فکر کنم دیشب باران مرا شسته» از کامران رسولزاده در نشر مروارید با چاپ 15هزار و 950 نسخه، «کوتاه بیا عمرم به نیامدنت قد نمیدهد» از کامران رسولزاده در نشر مروارید با چاپ 15هزار و 400 نسخه، «پذیرفتن» از گروس عبدالملکیان در نشر چشمه با چاپ 15هزارو200 نسخه، «اسمش همین است» از علیرضا آذر در نشر نیماژ با چاپ 15هزار و 200 نسخه، «عطارد» از کاظم بهمنی در نشر نیماژ با چاپ 13هزار نسخه و «رقعه» از حمیدرضا برقعی در نشر فصل پنجم با چاپ 12 هزار و500 نسخه در رتبههای بعد قرار دارند.

بر مبنای این گزارش پرمخاطبترین کتاب و پرمخاطبترین شاعر دهه ۹۰ فاضل نظری است و علیرضا آذر با سه کتاب بیشترین کتاب پرمخاطب را در این فهرست دارد. همچنین نشر نیماژ بیشترین تعداد کتاب در این فهرست است و سهم خانمها از این فهرست صفر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها