غذاهای ضدسرماخوردگی

محققان توصیه می‌کنند گنجاندن برخی مواد غذایی در رژیم غذایی موجب بهبود سیستم ایمنی شده و فرد را در مقابل سرماخوردگی، آنفلوآنزا و عفونت‌های ویروسی آماده می‌کند.
کد خبر: ۱۱۶۲۴۷۰

به گزارش مهر، برخی از این خوراکیها عبارتند از:

سیر: آلیسین، مولفه اصلی موجود در سیر، موجب فعال شدن عوامل ضدمیکروبی و آنتی باکتریایی فعال میشود. تحقیقات نشان میدهد افرادی که سیر مصرف میکنند کمتر به سرماخوردگی مبتلا میشوند.

گوشت گاو: سرشار از زینک (روی) بوده که تقویتکننده فعال سیستم ایمنی است. زینک برای رشد سلولهای سفید خون در بدن ضروری است و سلولهای سفید خون به بدن در مقابله با عفونتها کمک میکنند.

سیبزمینی شیرین: این نوع سیبزمینی سرشار از ویتامین A بوده و نقش موثری در حفظ سلامت سطوح مخاطی از جمله درون بینی، مجاری معده و روده و حتی پوست، ایفا میکند.

زردچوبه: این ادویه منبع آنتیاکسیدانها و عوامل ضدالتهابی است که در صورت مصرف منظم موجب دفع مواد سمی از بدن میشود. محققان دریافتند افرادی که هر روز زردچوبه در رژیم غذاییشان وجود دارد، کمتر مستعد ابتلا به سرماخوردگی، سرفه و احتقان هستند.

سبزیجات پربرگ سبز تیره: نهتنها مرکبات، بلکه سبزیجات پربرگ به رنگ سبز تیره نظیر اسفناج هم سرشار از ویتامین C هستند، ویتامینی که به ویتامین مقابله با سرماخوردگی معروف است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها