گزارش جام‌جم درباره هنرمندانی که از شهرت خود برای تبلیغ سالن‌های زیبایی استفاده می‌کنند

بازیگران اکستنشن

قدیم‌ترها و در عالم هنر شهرت به راحتی به دست نمی‌آمد و مرارت‌های زیادی را می‌طلبید. اگر هنر و استعداد و شانس دست به دست هم می‌داد، شاید کورسوی امیدی روشن می‌شد و فرد عاشق شهرت را به ساحل معروفیت می‌رساند. آن زمان مثل حالا این همه رسانه و تریبون هم برای استارت و تثبیت شهرت وجود نداشت و طرف باید مسیری طولانی را برای بنام شدن طی می‌کرد. ذکر این نکته ضروری است که اینجا صحبت از طریق نیک و استاندارد شهرت است، وگرنه شهرت به بدنامی که دورباد از بحث ما و اساسا راه باطل جدایی دارد که بشدت توصیه نمی‌شود و هیچ به کار ما نمی‌آید که بهتر هم است نیاید صد سال سیاه.
کد خبر: ۱۱۶۲۴۴۷

یکی از راه‌های شهرت خوب از طریق هنر- صنعت جذاب و پرزرق و برق سینما و بویژه بازیگری است که خیلی‌ها از گذشته تا حال و آینده در ورود به آن اصرار دارند و برای شهرت ناشی از آن چه نقشه‌ها که نکشیده‌اند. پرواضح است که غالب این آمال و آرزوهای شهرت طلبانه به ثمر نمی‌نشیند و عشاق سینه چاک سینما و نام آوری، این خواسته‌ها را با خود به جهان باقی می‌برند، چرا که در جهان فانی به دلایل مهمی چون بی‌استعدادی و بی‌هنری و بدشانسی نتوانستند به عالم سینما و بازیگری نزدیک شوند که اصلا شهرتی به دست آورند.

با این حال در این سال‌های اخیر و به دلیل گسترش فزاینده و شتابان اینترنت و فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، تا دلتان بخواهد امکان شهرت‌های مفت و مسلم و آنی و لحظه‌ای وجود دارد. ناگفته پیداست که بیشتر این شهرت‌ها از جنس شهرت‌های بد است و بخش کمی از آن هم شهرت خوب و مناسب و براساس هنر و استعداد و توانایی به شکل درست آن است.

شکل دیگری از ارتباط شهرت با فضای مجازی و به ویژه اینستاگرام را باید از برخی بازیگران سراغ گرفت؛ افرادی که آنها را به عنوان بازیگر می‌شناسیم و پیشتر با حضور در فیلم و سریال‌ها شهرت را تجربه کرده‌اند، این اعتبار با زحمت به دست آورده در بازیگری را به راحتی در اینستاگرام و برای اهداف تبلیغاتی و سالن‌های آرایش و زیبایی و رستوران‌ها و کافه‌ها و ... خرج می‌کنند.

از اثرات بیکاری

بیشتر این بازیگران خانم‌هایی هستند که مدت‌هاست فعالیت خاص و چشمگیری در بازیگری سینما و تلویزیون ندارند یا با پیشنهادات خوب و مهمی در این حرفه روبه‌رو نمی‌شوند، بنابراین به اولین دعوت در این زمینه پاسخ مثبت می‌دهند. گاهی پذیرش این دعوت‌ها از سوی بازیگران، جنبه مالی هم برای آنها دارد و این چهره‌های مشهور در ازای حضور در مجلس و مراسم و برنامه خاصی ضمن تبلیغ و معرفی آن برند، یا مبلغی را به عنوان پاداش و هدیه این تبلیغ دریافت می‌کنند یا در یک فرآیند داد و ستد، می‌توانند به رایگان از محصولات، خدمات و امکانات آن مجموعه تبلیغ شده، استفاده کنند.

درواقع ما شاهد یک سه ضلعی سودده به نام عرضه، تقاضا و رسانه هستیم. فارغ از اینستاگرام که در اینجا به عنوان یک رسانه مهم عمل می‌کند، برخی تلویزیون‌های اینترنتی هم به ماجرا ورود و بخوبی از این سفره رضایت‌بخشی که گسترده شده، بهره می‌برند.

پاهای ثابت اینستا

مهم‌ترین مصداق و نمونه‌ای که تجمیع همه این بحث‌های بالاست، حضور برخی از همین خانم‌های بازیگر فعال اینستاگرامی در جشن یک سالگی یک سالن زیبایی لوکس در شهرک‌غرب تهران است. نفس زیبایی و توجه به آن به خودی خود امر پسندیده‌ای است، اما بازتاب چنین دورهمی‌های پرزرق و برق توسط جمعی از بازیگران، آن هم در این شرایط و وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم می‌تواند اثرات منفی داشته باشد.

مدیر این سالن زیبایی زیر پستی که درباره این جشن گذاشته، نام این بازیگران را منشن کرده که معمولا پای ثابت اینستاگرام و چنین برنامه‌ها و مراسمی هستند: بهاره رهنما، حدیث فولادوند، پرستو صالحی، روشنک عجمیان، شهرزاد عبدالمجید، سپیده خداوردی، فاطمه گودرزی، مرجانه گلچین، کمند امیرسلیمانی، فلور نظری، بهار ارجمند، سولماز حصاری، زهرا اویسی و نعیمه نظام‌دوست.

نقش نعیمه نظام‌دوست در این میان پررنگ‌تر است، چرا که خواهر او مدیر داخلی این سالن زیبایی است و بسیاری از چهره‌های این جشن هم به واسطه دوستی و همکاری با نعیمه نظام‌دوست به مراسم دعوت شده‌اند.

در ویدئویی که یکی از همین تلویزیون‌های اینترنتی منتشر کرده و بوی تبلیغات این سالن لوکس هم از آن به مشام می‌رسد، با برخی از این خانم‌های بازیگر حاضر در جشن گفت‌وگو کرده‌اند و سوالاتی درباره اکستنشن و آرایش از آنها پرسیده‌اند! وقتی از این بازیگران پرسیده می‌شود ماهی چند بار به آرایشگاه می‌روند، اکثر آنها طوری وانمود می‌کنند که چندان به آرایشگاه مراجعه نمی‌کنند و فقط گاهی برای حضور در چنین مراسمی گذرشان به اینجاها می‌افتد!

توقع پست و استوری

نکته جالب دیگر این‌که معمولا صاحبان این سالن‌ها و مجموعه‌های دیگر که از بازیگران دعوت می‌کنند، توقع دارند دست‌کم این چهره‌های مشهور، پست یا داستانی (استوری) را در این خصوص در صفحات شخصی خود در اینستاگرام به اشتراک بگذارند. گاهی این اتفاق می‌افتد و این بازیگران به این انتظار و توقع پاسخ مثبت می‌دهند و گاهی هم نه و ترجیح می‌دهند بیش از این اعتبار حرفه‌ای و شهرت خود را پای اکستنشن و سالن‌های زیبایی و کافه‌ها و رستوران‌ها و دیگر مقاصد و اهداف تجاری و تبلیغاتی دیگران خرج نکنند. گاهی هم که تبلیغی در این خصوص انجام می‌دهند، دست‌کم بخش کامنت‌ها و نظرات خود را می‌بندند تا احیانا مورد سوال و الطاف کاربران قرار نگیرند!

به عنوان مثال درباره همین جشن اخیر، حدیث فولادوند از جمله چهره‌هایی است که شجاعانه پستی تبلیغاتی را به اشتراک گذاشت و با این جمله به نوعی برای این سالن لوکس نوشابه بار کرد: «بهونه‌ها همیشه و هروقت بخوای هستن اما فرصت‌ها نه.». کامنت‌های زیر چنین پست‌هایی هم جالب است؛ مثلا یکی نوشته: «هایلایت موهاتونو نزاشتید (نذاشتید) ببینیم چی شد.»! یکی دیگه هم ادامه داده: «راست می‌گه من خیلی منتظر بودم!» یکی دیگه هم نوشته «خانم فولادوند خیلی کم‌کار شدین شما...» و خب یکی از دلایل این وضعیت هم همان‌طور که عرض کردیم، کم‌کاری این هنرمندان در فضای حرفه‌ای است که باعث حضور بیشتر آنها در چنین مراسمی می‌شود.

چنین پست‌های تبلیغاتی، همچنین فضای مناسبی برای تبلیغات محصولات و شرکت‌های دیگر را هم فراهم می‌کند که بیش از همه در کامنت‌ها خودش را نشان می‌دهد. در زیر همین پست خانم فولادوند، می‌توانید انواع و اقسام کامنت‌ها از کاشت ناخن تا خدمات ماساژ و فروش ویلا در مازندران را مطالعه کنید!

پرستو صالحی اما از جمله چهره‌هایی است که ترجیح داده پستی درباره این جشن منتشر نکند، اما مدتی قبل از این برای همکارش مریم سلطانی (بازیگر تلویزیون)، که خودش صاحب آرایشگاهی در زعفرانیه است، تبلیغات نرمی انجام داد. یکی هم آمده زیر این پست کامنت گذاشته: «توی اینجور جاها و برای سلبریتی‌ها اشکالی نداره این ریخت‌وپاشا باشه ولی فقط فریاد وافقیرا و وااسفاشون واسه بقیس

چرا که نه؟!

تصمیم گرفتیم سراغ خانمی که میزبان مراسم این دورهمی آرایشی بازیگران زن بود، برویم تا از چند و چون ماجرا مطلع شویم. مریم شجاعی درباره این جشن و حضور این تعداد از بازیگران خانم که معمولا کمتر در یک جشن سینمایی هم میتوان شاهد آنها بود، به جامجم گفت: من با تعدادی از این بازیگران که دوست هستم و با آنها رفت و آمد داریم و در سالن، کار انجام میدهند. با خانم نعیمه نظامدوست، دوست صمیمی هستم و خواهرشان مدیر داخلی سالن هستند.

از او درباره گزینش احتمالی و محدودیت حضور بازیگران پرسیدیم. پاسخ میداد: هیچ محدودیتی در این زمینه نداریم و حضور این بازیگران باعث افتخار من است.

شجاعی درباره توقع پست و استوری در اینستاگرام بعد از حضور در چنین مراسمهایی هم گفت: اگر پست و استوری هم در این خصوص به اشتراک بگذارند، خوب است دیگر.

وقتی درخصوص بحث مالی هنرمندان سوال کردیم، با این جواب مواجه شدیم: هیچ بحث مالی در این میان مطرح نیست، همان‌طور که گفتم من با تعدادی از این هنرمندان دوست هستم. خانم نظام‌دوست هم با تعدادی از این هنرمندان دوست صمیمی هستند. این دعوت و دورهمی هم به صورت دوستانه شکل گرفت و دوست داشتیم به مناسبت سالگرد افتتاح سالن، دورهم جمع شویم و تعدادی هنرمند هم تشریف داشته باشند. هم دوستشان دارم و هم خوب است، چرا که نه. او به وجود رقابت در این زمینه هم میان سالن‌های آرایش و زیبایی مختلف اشاره کرد و افزود: صد در صد بحث رقابت هم مطرح است. ضمن این‌که چهار پنج سالن ویلایی در تهران بیشتر نیست. بنابراین باید تلاش کنیم بیشتر برند شویم. اصولا مردم، هنرمندان را دوست دارند و صفحات آنها را پیگیری می‌کنند. ما هم سعی می‌کنیم از این ظرفیت استفاده کنیم، خوب است، چرا که نه.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها