دومین و آخرین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده اسفندیار رحیم‌مشایی، دیروز برگزار شد و به گفته قاضی با توجه به عدم استمهال، آخرین دفاع از متهم اخذ و رای دادگاه در وقت مقتضی صادر خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۶۲۳۹۲

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، قاضی غضنفرآبادی به متهم گفت: آقای مشایی چرا میخواستید جیسون رضاییان را ببینید؟ پانتهآ فیوزی و آزیتا شفازند چه کسانی هستند؟، چرا روز چهارشنبه کیفرخواست را نگرفتید؟ ارتباط خود با جاسوسان انگلیس و اسرائیل را توضیح دهید، لیلا زند چه ارتباطی با رژیم صهیونیستی داشت؟ سرویس امنیتی انگلیس چرا به شما گفت: فرآیند استفاده از بدنه اجتماعی اصلاح طلبان را تئوریزه کنید؟ رئیس دادگاه به متهم گفت: شما دنبال ریاست جمهوری از طریق جریان نفاق و کشورهای کانادا و انگلیس بودید. بهانهجویی نکنید؛ با این کار به خود ظلم میکنید. مشایی پاسخ داد: میخواهم با کت و شلوار از خودم دفاع کنم. قاضی غضنفرآبادی گفت: آقای مشایی اینجا سفارت انگلیس نیست، اینجا دادگاه است. شما و آقای بقایی چه تفاوتی با سایر مردم دارید که خود را تافته جدا بافته میدانید.

مشایی در پاسخ گفت: دادگاه صلاحیت ندارد.

قاضی دادگاه گفت: آقای مشایی به کیفرخواست دسترسی داشتید، اما آن را نگرفتید، ما هیچ اصراری به محکومیت شما نداریم. شما چرا به محکومیت خود اصرار دارید؟ وی در ادامه افزود: آقای مشایی میخواهید دادگاه را برای یک ماه دیگر تشکیل دهیم و کیفرخواست را مجددا بفرستیم و وکیل خود را معرفی کنید؟، آقای مشایی نفع شما در این است که از خود دفاع کنید. قاضی گفت: اگر آقای مشایی درخواست کند، وقت را تمدید میکنیم تا از خود دفاع کند، اما این را نمیخواهد.

بر این اساس دادگاه ختم رسیدگی به پرونده مشایی را اعلام کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها