نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: پیش نویس از سرگیری اعزام زائران ایرانی به عمره تحویل مسئولان حج عربستان شد.
کد خبر: ۱۱۶۲۳۰۰

به گزارش مهر، حجتالاسلام سیدعلی قاضیعسکر افزود: در صورت پذیرش شرایط ما بخصوص حفظ عزت و کرامت زائران ایرانی همانند حج تمتع توسط مسئولان کشور میزبان، پس از مشورت با برخی مسئولان مربوطه در کشور امیدواریم بتوانیم این مهم را نیز به انجام برسانیم.

وی درباره نحوه برگزاری حج امسال عنوان کرد: با توجه به ارائه آموزشهای لازم به زائران ایرانی پیش ازاعزام به حج و دقت و مراقبتهای آنان در طول ایام مناسک و رعایت مقررات و قوانین، امسال حجی به مراتب بهتر از سالها ی گذشته به انجام رسید.

قاضی عسکر بیان کرد: حضور گسترده زائران ایرانی در نمازهای جماعت و محافل انس و معرفت و جلسات قرآنی و معنوی نمود چشمگیری داشت.

حجتالاسلام قاضیعسکر گفت: ارائه خدمات در بخشهای مختلف از جمله هتلها، تغذیه و تدارکات، حمل و نقل و خدمات پزشکی به زائران در حدی بود که موجب شد با آرامش بیشتری مناسک حج را به انجام برسانند.

وی گفت: براساس آخرین آمار موجود در طول ایام حج تاکنون ۹ نفر از حجاج ایرانی با توجه به شرایط سنی و کهولت سن به دیار باقی شتافتند که ضمن طلب مغفرت از خداوند منان برای این عزیزان به خانوادههای معزز آنان نیز تسلیت میگوییم. نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه طی این مدت آمار فوتیهای حجاج در برخی از کشورها به حدود ۵۰ نفر نیز رسید، افزود: یکی از دلایل کاهش آمار فوتشدگان در مقایسه با سال گذشته مراعات زائران ایرانی در تمامی امور و اجرای دقیق برنامهریزیهای انجام گرفته بود. سرپرست حجاج ایرانی درخصوص آخرین وضعیت رسیدگی به شهدای ایران در دو حادثه مسجدالحرام و منا نیز گفت: در این خصوص نشستی با فرزند پادشاه عربستان که هماکنون امیر شهر مدینه منوره است؛ داشتم که در این جلسه او قول همکاری بیشتری را داد. وی بیان کرد: به همین منظور دفتر نمایندگی عربستان در سازمان ملل اسامی شهدا و مجروحان حادثه مسجدالحرام را درخواست کرد که سریعا این اطلاعات پس از انجام هماهنگیهای لازم در اختیار آنان قرار گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها