نمایشگاه گیمزکام 2018 از 30 مرداد تا 3 شهریور به رسم هر سال در کلن آلمان برگزار شد. این رویداد بعد از نمایشگاه E3، بزرگ‌ترین نمایشگاه با رویکرد تجاری در صنعت بازی‌های ویدئویی است که تعداد زیادی از بازدیدکنندگان و دست اندرکاران را گرد هم جمع می‌کند.
کد خبر: ۱۱۶۱۹۴۵

بازیهایی که این هفته معرفی میکنیم، آثار باارزشی را شامل میشود، اما بهترینهای نمایشگاه گیمزکام نیست؛ بلکه دسته کوچکتری از بهترینهای گیمزکام است که در نمایشگاه امسال نمایشی قوی داشتهاند. همه حتی ندیده به بزرگی عناوین زیادی اذعان داریم، اما در گیمزکام 2018، همان دموهای E3 را آورده و طوری عمل نکرده بودند که بتواند نمایش قبلیشان را به حاشیه براند.

در مصاف شیرین با مرگ

اثر جدید فرام سافتوِر، ارمغان نمایشگاه گیمزکام امسال برای خورههای گیمهای سخت، رنجآور و در عین حال بسیار خوشایند بود. این گیم که در سبک اکشن - ماجرایی و از زاویه دید سوم شخص روایت میشود، عناصر متعددی را از گیمهایی مانند ارواح ظلمانی (Dark Souls)، تنچو (Tenchu) و کماندوی بیونیکی (Bionic Commando) به عاریه گرفته تا تجربهای تازه در اختیار بازیکنان قرار بدهد. جدا از اینها، عناصر نقشآفرینی متعددی از جمله ساخت شخصیت، کلاسبندی و ارتقای تجهیزات را شامل میشود. البته از عناصر مولتیپلیر خبری نخواهد بود. در مقابله با دشمنان سِکیرو، آنطور که رایج است عمل نخواهیم کرد و باید به جای کاستن از سلامتی دشمنان، روی تعادل و ایستادگی آنان تمرکز و تلاش کرد با بر هم زدن تعادلشان، فرصتی مغتنم برای وارد آوردن ضربه کاری فراهم کرد. اما آنچه از تنچو به عاریه گرفته شده، عناصر مخفیکاری است و با تکیه بر آنها میتوانید بدون شلوغ کردن صحنه، دشمنان را بی سر و صدا از پا در بیاورید. وام آن از کماندوی بیونیکی هم قلابی است که با پرتابش به اهداف مشخص در تصویر میتواند سریعا شخصیت اصلی را جابهجا کند. البته شخصیت اصلی از یک مشعل هم برای موارد دیگر استفاده میکند. گفتنی است در این گیم، هر بار بازیکن کشته شود، همانجا دوباره احیا خواهد شد؛ منتها محدودیتهایی برایش حادث میشود که باید بر آنها فایق بیاید.

وحشت مزمن با طعم اختیار

گیم Until Dawn را یادتان است؟ همان انحصاری گزنده، اما دلچسب سونی که در آن میتوانستید در قالب تعدادی جوان ساده فروبروید و با دشمنانی مخوف دست و پنجه نرم کنید و در این بین با تصمیماتی که میگرفتید، عاقبت خود و دیگران را رقم میزدید. اگر آن اثر را دوست داشتید، باید این خبر خوش را بدهیم که سوپرمسیو گیمز، سازنده آن اثر، حسابی کمر همت را بسته تا با تولید چند عنوان متعدد در این سبک و سیاق بهصورت سلسلهوار، از خجالت هواداران در بیاید. اولین قسمت از این سلسله عناوین با داستانی مافوق طبیعی، Man of Medan نام دارد.

مانند بسیاری داستانهای ترسناک دیگر، این عنوان هم با تعطیلات چند جوان از همه جا بیخبر آغاز میشود. دیری نمیپاید که بعضی از آنها، جاهایی سرک میکشند که نباید و همین، نفرینی خفته را بیدار میکند که کشتی آنان را دربرمیگیرد...

بازگشت مقتدرانه دانته

یکی از دلچسبترین خبرها برای هواداران گیمهای اکشن -ماجرایی، تولید قسمت پنجم Devil May Cry از سری اصلی این عنوان است. پس از انتشار قسمت چهارم و هلاکت کلی هویت این اثر، درست مانند همان بلایی که سر قسمت دوم آمده بود، کپکام تولید قسمت پیشدرآمد را به تیم نینجا تئوری سپرد که حداقل از نظر من، عنوان بهمراتب بهتری از قسمت چهارم بود و بخصوص در زمینه داستان و شخصیتپردازی، بالاتر از تمام قسمتهای دیگر این سری قرار داشت.

با این حال بسیاری از هواداران از همان ابتدای معرفی آن قسمت، اتهامات و توهینها را آغاز کردند و سر هیچ و پوچ، فروش آن با مشکل مواجه شد. شاید همین باعث شد کپکام دوباره سراغ استودیوهای خصوصی خود برود. البته آنطور که از قول کپکام شنیدهایم، آنها از اثر نینجا تئوری درس گرفتهاند و قرار است تمام توان خود را برای ارائه یک داستان جذاب و درخور ارائه کنند.

جولانگاه انیمه

عاشقان انیمه تنها با دیدن دموهای این گیم گل از گلشان خواهد شکفت! باندای نامکو که ید طولایی در ریشسفیدی بین طلایهداران گیم ژاپن دارد و تاکنون توانسته همکاریهای موفقی را با شرکتها و آیپیهای متفاوت رقم بزند، این بار سراغ چند سری انیمه رفته و سعی دارد با در کنار هم قرار دادن تعدادی از محبوبترین شخصیتهای این عناوین، یک اثر جذاب و لذتبخش خلق کند. آنچه از دموها دیدیم، از عنوانی بسیار جذاب از حیث بصری، بسیار ساده از حیث کنترلها و بسیار هیجانی از حیث درگیریها حکایت میکرد. کاراکترها از عناوینی همچون Naruto، Dragon Ball، One Piece و Death Note هستند و ظاهر این شخصیتها طوری طراحی شده که شمایلی گروتسک و معلق میان حقیقتگرایی و انیمه القا کند.

جنگ نابرابر

این روزها همه بتل رویال میشوند! تِکلَند هم که نخواسته گیم Dying Light از این جریان نوظهور عقب بماند، سریعا وارد عمل شده و یک بسته الحاقی رقابتی آنلاین برای Dying Light در دست تهیه دارد که تفاوتهای خاصی با استانداردهای حاکم بر این سبک دارد. در این نسخه، نه تنها با آواتارهای بازیکنان واقعی نبرد و زد و خورد خواهید داشت، که میتوانید با حمله به زامبیها و جستوجو در محیط هم خود را سرگرم کنید. هیچ اصراری نیست که به محض ورود به نقشه دنبال دشمن بگردید و درگیر نزاع شوید و این واقعا میتواند ماجرا را جالب کند. این اثر بزودی – از دو ماه دیگر – در استیم وارد حالت ارلی اکسس – یا دسترسی پیشاپیش – خواهد شد.

سیاوش شهبازی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها