دبیر سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در نشست رسانه‌ای این رویداد گفت: آمار فروش پنج ماهه اخیر سینما تایید می‌کند که یک فیلم سینمای کودک و نوجوان در میان پنج فیلم پرفروش جای دارد. به این ترتیب خانواده کوچک سینما بار جدی مسئولیت اجتماعی خانواده بزرگ جامعه را به دوش می‌کشد.
کد خبر: ۱۱۶۱۹۰۲

به گزارش جامجم، علیرضا رضاداد دبیر جشنواره فیلمهای کودکان و نوجوانان در نشست رسانهای این رویداد بیان کرد: آمار فروش فیلمها را در 5 ماهه اخیر دیدم. 43 درصد افزایش فروش در پنج ماه اخیر سینما و 25 درصد افزایش مخاطب که رقم شگفتانگیزی است، حاصل آن بود. سه فیلم از آثار پرفروش برخلاف تبلیغاتی که میشود، از فیلمهای سیاسی، اجتماعی و ارزشی هستند و این بسیار قابل توجه است. ضمن این که در این میان یک فیلم پرفروش انیمیشن سینمایی فیلشاه و مربوط به سینمای کودک وجود دارد.

او افزود: بسیار خوب است که خانواده کوچک سینما بار جدی مسئولیت اجتماعی امروز را به دوش میکشد و از مخاطبان نیز بابت همراهی شان باید تشکر کرد. جشنواره سینمای کودک و نوجوان وارد دهه چهارم فعالیت خود میشود و برای امسال به بعد توافقنامهای دائمی نوشته شده تا نگرانی از جابهجایی جشنواره از اصفهان به شهری دیگر از بین برود و این جشنواره بهطور ثابت در اصفهان باقی بماند.

دبیر جشنواره خاطر نشان کرد: در 40 سالگی پیروزی انقلاب اسلامی کارنامه سینمای کودک و نوجوان مورد بررسی قرار میگیرد. سینمای کودک و نوجوان افتخارات زیادی در داخل و خارج از کشور کسب کرده و لازم است در این سال با توجه به محدودیتهای مالی الگوهایی را تعریف کنیم که جشنواره با نشاط برگزار شود؛ ایجاد نشاط اجتماعی بهعنوان یکی از اهداف برگزاری و با این شعار که کودکان و نوجوانان سرمایههای اصلی سینما هستند.

او با معرفی هیات داوران کودک و نوجوان بخشهای مسابقه سینمای بینالملل درباره جایزه ویژه زنده یاد زاون قوکاسیان توضیح داد: امسال یک جایزه به جشنواره به نام جایزه ویژه زندهیاد زاون قوکاسیان اضافه شده است.

او حق بزرگی به گردن سینما و سینمای کودک و نوجوان دارد و تعداد زیادی از سینماگران مدیون و مرهون زحمات او هستند. این هنرمند برجسته در دورههای مختلف فجر نیز با ما همکاری داشت و برای ثبات یاد و نام او در جشنواره، جایزه ویژهای به این هنرمند فقید اختصاص یافت.

رضاداد با تاکید بر ایجاد نشاط اجتماعی بهدنبال نمایش همزمان فیلمها در 32 استان کشور بیان کرد: با توجه به برگزاری جشنواره در تابستان و مسئولیت اجتماعی جشنواره مبنی بر ایجاد نشاط اجتماعی در همه استانها فیلمهای کودک نمایش داده شده و حق نمایش فیلمها توسط سازمان سینمایی به تهیهکنندگان داده میشود.

او درباره سالنهای سینمایی جشنواره بیان کرد: امسال یک پردیس سینمایی به اصفهان اضافه شد، اما بهطور کلی فیلمها در هشت سالن نمایش داده میشود که نسبت به دوره گذشته 3 سالن افزایش یافته است.

رضاداد در ادامه به برگزاری نشستهای رسانهای به همت انجمن منتقدان در ایام برگزاری جشنواره اشاره کرد. او با اشاره به مسئولیت اجتماعی جشنواره و حضور گروههای خاص در این رویداد عنوان کرد: کودکان شینآبادی به جشنواره سی و یکم دعوت شدهاند. همچنین از کودکان
سرپل ذهاب نیز که فیلم ساختهاند و در بخش المپیاد شرکت دارند، در جشنواره دعوت شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها