اعضای بدن سرباز جوان به 3بیمار پیوند زده شد

سرباز وطن، زندگی بخشید

پدر وقتی به بالین پسر رسید، احسان توان بلند شدن نداشت. او همیشه عادت داشت به احترام پدر جلوی پایش بایستد. سرباز 21 ساله روی تخت «آی سی یو» به کمک دستگاه نفس می‌کشید و قلبش می‌تپید. پزشکان امید داشتند که احسان دوباره به زندگی بازگردد. خانواده سرباز جوان 11 روز پشت در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان کیش به امید خارج شدن او از کما انتظار کشیدند.
کد خبر: ۱۱۶۱۵۳۹

سرانجام پزشکان با بررسی وضعیت احسان اعلام کردند که او مرگ مغزی شده و اعضای بدنش را میتوانند اهدا کنند. وداع با احسان سخت بود فردای روز حادثه قرار بود به خانه برگردد. پدر برای پسر برنامهها داشت و آرزویش دیدن احسان در لباس دامادی بود. چطور میتوانست او را به جای همراهی تا خانه بخت تا خانه ابدی بدرقه کند.

خداوند او را در برابر آزمون سختی قرار داده بود. هنوز کورسوی امیدی به بازگشت احسان به زندگی داشت. شب سختی را گذراند.وقتی یادش آمد احسان قبل از این اتفاق بارها گفته بود که آرزو دارد درصورت مرگ مغزی اعضای بدنش اهدا شودتصمیم خود را گرفت صبح خانواده سرباز جوان به اتاق پزشکان رفتند و موافقت خود را با اهدای عضو اعلام کردند تا دو کلیه و کبد احسان ناجی سهبیمار نیازمند به اهدای عضو باشد.

صبح شنبه پدر آخرین وداع را با پسر کرد. وداعی تلخ با سرباز جوانی که بعد از دفاع از میهن، ناجی بیماران شد. کبد و کلیههای احسان به بیمارستان ابوعلی سینا در شیراز منتقل شد تا به بیماران پیوند شود.

عصر شنبه پیکر احسان با بدرقه پرشور ماموران پلیس، هم خدمتیها و مردم کیش از بیمارستان تا فرودگاه تشییع و از آنجا به زادگاهش در بخش چارروستای کهگیلویه منتقل شد. عصر دیروز هم پیکر سرباز مدافع وطن با حضور اهالی و نمایندگان پلیس تا خانه ابدی بدرقه
شد.

دایی احسان به جامجم گفت: احسان سال 95 به خدمت سربازی رفت و روز قبل از این اتفاق تلخ با خانه تماس گرفت و گفت که قرار است برای مرخصی پایان دوره به خانه بازگردد. نوزدهم شهریور خدمت سربازی اش تمام میشد.

وی درباره علت مرگ مغزی خواهرزادهاش گفت: احسان عصر 17 مرداد در محوطه کلانتری 11 کیش بود که دچار ایست قلبی میشود و روی زمین میافتد. یکی از هم خدمتیهایش او را پیدا میکند و سریع با خودروی گشت کلانتری احسان را به بیمارستان کیش منتقل می کنند. پزشکان با تلاش زیاد توانستند، او را احیا کنند و ضربان قلبش برگشت. احسان را به بخش مراقبتهای ویژه بردند، ابتدا پزشکان مردد بودند که او مرگ مغزی شده است یا نه. سرانجام بعد از ده روز اعلام کردند مرگ مغزی شده و میتوان اعضای او را اهدا کرد. باور مرگ او خیلی سخت بود و خانواده بعد از یک روز تصمیم به اهدای عضو گرفت. احسان چند بار از اهدای عضو حرف زده بود اما فرم اهدای عضو را پر نکرده بود. خانواده نیز به خواست او احترام گذاشتند.

دایی سرباز جوان تاکید کرد: احسان پسر بزرگ خانواده و کمک دست پدرش بود. او تا دیپلم درس خواند و بعد از آن کارگری میکرد. ما برای بازگشت او به خانه آماده شده بودیم که خبر رسید، دچار ایست قلبی شده است.

پدر احسان کمالیفر بعد از اهدای عضو گفت: بسیار خوشحالم که فرزندم در لباس مقدس سربازی تا آخرین لحظه عمرش به مردم سرزمینش خدمت کرد و پس از درگذشتش با اهدای اعضای بدنش توانست جان بیماران نیازمند اهدای عضو را نجات دهد.

محمد غمخوار

حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها